Bullets of toch maar Chinees?
Er schieten mij drie vragen te binnen:greuf schreef:Vraagje aan jullie:
Ik heb 60 mm clinchers van Flyxxi gehad, die bevielen uitstekend, maar waren alleen aan de hoge kant. Nu ben ik op zoek naar een setje van 50 mm.
Dilemma: ik lees goede verhalen over Farsports, de nieuwe FSC50-CM aero shape.
Voor iets meer koop je echter bij Hopmans Campa Bullets (650 eu).
1) die ene centimeter verschil in hoogte, zou dat veel beter bevallen dan die je eerst had van 60 mm? In welk opzicht vond je die aan de hoge kant? Ivm de windgevoeligheid? Zo ja, dan vraag ik me af of je die ene centimeter verschil echt gaat merken.
2) de keuze volcarbon of carbon met aluremrand. Is het niet verstandiger eerst te kiezen welke van die twee je wil en dan daarna de wielen er bij te gaan zoeken die je dan mogelijk zou kunnen kopen?
3) je noemt nogal twee uitersten op; een "noname" Chinees vergeleken met een bewezen merk als Campa. In mijn ogen een bijzondere vergelijking.
Ik twijfel ook nog over een 38 mm voorwiel.buddo schreef:
Er schieten mij drie vragen te binnen:
1) die ene centimeter verschil in hoogte, zou dat veel beter bevallen dan die je eerst had van 60 mm? In welk opzicht vond je die aan de hoge kant? Ivm de windgevoeligheid? Zo ja, dan vraag ik me af of je die ene centimeter verschil echt gaat merken.
2) de keuze volcarbon of carbon met aluremrand. Is het niet verstandiger eerst te kiezen welke van die twee je wil en dan daarna de wielen er bij te gaan zoeken die je dan mogelijk zou kunnen kopen?
3) je noemt nogal twee uitersten op; een "noname" Chinees vergeleken met een bewezen merk als Campa. In mijn ogen een bijzondere vergelijking.
Keuze tussen alu of volcarbon is nog niet gemaakt!
Farsports staat goed aangeschreven op diverse fora, campa is idd bewezen kwaliteit
Cervelo S2, Campa Centaur Carbon, Shamal Ultra
Canyon, Grand Canyon AL 7.9
Canyon, Grand Canyon AL 7.9
Blijkbaar gaan België en Nederland niet via dezelfde procedure bij velobuild.iichel schreef:Als je farsports wielen bij velobuild bestelt, gaat het via het verenigd koninkrijk. Kostte me 75 USD verzending + 24 euro (dat lees je goed) aan douanekosten.
België valt onder code EU, en Nederland is een aparte code NE ?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Rechtstreeks van de velobuild websitetallguy schreef:Als je de wielen via Velobuild hebt aangeschaft dan zal ik maar snel op hun website kijken. Ziet er niet rooskleurig uit, maar dinsdag publiceren ze een persbericht.
"The VeloBuild Mall is suspended.
We will make a formal announcement about the future of VeloBuild on Tuesday May 14th.
If you have an order in process you are about to receive your products or a refund. We will update you via email. (Check your spam folders also) We will also update here on the forum. "
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- daniel1975
- Forum-lid HC
Heel benieuwd naar dit setje!! #wishlistgreuf schreef:Inmiddels de Farsports aero wielen besteld. 50 mm. Zal wat foto's posten als ik ze binnen heb!
Less is bore
Het gebruik van carbon clinchers in de bergen is nog zeker niet betrouwbaar genoeg om te zeggen dat je er gerust mee kan rijden zeker niet met de goedkopere carbon clinchers.havana schreef:Ik zou voor de Chineesjes gaan. Full carbon staat stukken mooier dan zo'n lelijke alu remrand. Minder remmen doet het al lang niet meer en tegenwoordig kun je er ook gerust mee in de bergen mee rijden. Ze zijn een pak lichter. Op de keper beschouwd heeft een alu remrand nog maar één echt voordeel en dat is dat ze beter remmen bij regen.
Overigens worden de wielen volgens mij standaard met ED naven geleverd, Novatec kan ook maar dat moet je dan per mail duidelijk aangeven.
Mijn volgende set wielen wordt 100% zeker een setje van Farsports.
Momenteel heeft alleen zipp vergenoeg gevorderde technologie op dat gebied waarvan ik bijna zou durven zeggen dat ze veilig in de bergen zijn maar voor de rest is het allemaal nog niet zo betrouwbaar.
Mavic bijv. heeft nu nieuwe carbon clinchers maar dan met een alu rand waar de band in ligt omdat dat volgens hun de enigste manier voorlopig is om betrouwbare carbon clinchers te produceren.
Het enigste voordeel in mijn ogen van carbon clinchers tov tubes, is het gemak van het wisselen van de band en de looks tov Alu/carbon.
Het is niet zo dat bij de eerste beste afdaling je wielen kapot zijn maar het risico is wel groter.
Frank.
-
- Forum-lid HC
Oh, als ik dat maar niet schuld ben.... Ik heb onlangs een claim bij paypal ingediend omdat de verkoper (besteld via velobuild mall) niet communiceerde en vervolgens na dispuut aanvraag een niet werkend tracking nummer afgaf. Als je bij paypal een claim start dan moet je binnen 30 dagen aangeven of je de claim wil doorzetten, doe je dat niet dan kun je later niet opnieuw de claim openen.lcsmt schreef:Rechtstreeks van de velobuild websitetallguy schreef:Als je de wielen via Velobuild hebt aangeschaft dan zal ik maar snel op hun website kijken. Ziet er niet rooskleurig uit, maar dinsdag publiceren ze een persbericht.
"The VeloBuild Mall is suspended.
We will make a formal announcement about the future of VeloBuild on Tuesday May 14th.
If you have an order in process you are about to receive your products or a refund. We will update you via email. (Check your spam folders also) We will also update here on the forum. "
Afijn, ik dus daarom de claim doorgezet en Dan van Velobuild was not amused, ik vertelde hem dat ik niet zou hebben geclaimd als ik gewoon antwoord zou hebben gekregen. Uiteindelijk kreeg ik eind vorige week toch mijn product en heb gelijk de verkoper zijn geld plus wat extras voor dubbele paypal onkosten terugbetaald.