Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Eifel (Duitsland)

pinag
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 jul 2009 00:35

pinag 07 mei 2013 11:44

buzz schreef:Nou, voor iemand die mijn Redoute 4000 al eens gereden heeft — en daarbij h e e r l ij k afgezien heeft ;) — wil ik best wel een XL-route in de Eifel uitstippelen. Het aantal hoogtemeters zal dan allicht boven de 3000 uitkomen. En het plaatsje Rott is waarschijnlijk de handigste startlocatie. Dus ja, als je wilt...?
De vraag is: als jij wilt ;) Thnx for considering! De agenda is inmiddels zo dat ik twee dagen vrij kan maken om te fietsen, maar wel twee dagen na elkaar - en twee dagen successief 3000hm+, dat kunnen de beentjes van ome pinag niet aan :), dus liever 2 XL-routes dan 1 XXL, zogezegd. Rott als startplaats is prima; hotel zit in Lemiers, dus dat geeft dan zo'n 20k om de benen op te warmen!
Ik hou van Triple.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 07 mei 2013 16:25

@Pinag: “Hotel in Lemiers, Rott als startplaats, 2x20km warmrijden, 2x XL ipv 1x XXL, minder dan 3000hm...” Zie PB, dat babbelt wat makkelijker... ;)

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 07 mei 2013 18:41

buzz schreef:
8-) En ja, prima week achter de rug. Mooi weer, fraaie routes en na afloop was het doorgaans goed toeven in Teuven bij Moeder de Gans...
Daar serveren ze 'vierkante meters appeltaart', vraag maar aan de Rotterdammers!

nibali
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 18 mei 2012 21:44

nibali 07 mei 2013 21:09

havana schreef:Nibali, waar blijven de foto's 8-)
Havana, ik heb het zo zwaar met mezelf gehad tijdens het fietsen dat ik helemaal vergeten ben foto's te maken.
En met mn blackberry lukt het niet zulke mooie foto's te maken als jullie op dit forum laten zien.
Ook het plaatsen van foto's en routes op dit forum is me nog niet gelukt, ik ben al blij hoe ik weet hoe mn Edge500 werkt...
Specialized Venge Expert 2016

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 10 mei 2013 13:32

pinag schreef:
buzz schreef:Nou, voor iemand die mijn Redoute 4000 al eens gereden heeft — en daarbij h e e r l ij k afgezien heeft ;) — wil ik best wel een XL-route in de Eifel uitstippelen. Het aantal hoogtemeters zal dan allicht boven de 3000 uitkomen. En het plaatsje Rott is waarschijnlijk de handigste startlocatie. Dus ja, als je wilt...?
De vraag is: als jij wilt ;) Thnx for considering! De agenda is inmiddels zo dat ik twee dagen vrij kan maken om te fietsen, maar wel twee dagen na elkaar - en twee dagen successief 3000hm+, dat kunnen de beentjes van ome pinag niet aan :), dus liever 2 XL-routes dan 1 XXL, zogezegd. Rott als startplaats is prima; hotel zit in Lemiers, dus dat geeft dan zo'n 20k om de benen op te warmen!
Nou, op vriendelijk verzoek zijn er 2 lange routes (±200km) uitgerold... Eentje in de Eifel en eentje in de Ardennen. Qua afstand was het uiteraard geen probleem. Vooraf had ik nog wel het idee dat het lastig zou zijn om het aantal hoogtemeters te beperken tot zo'n 3000. Met name omdat ik de drukke doorgaande wegen altijd zoveel mogelijk probeer te vermijden. Denk dat het uiteindelijk wel aardig gelukt is. Warm aanbevolen dus, uiteraard ook voor andere liefhebbers... 8-)

Rott – Rursee – Rott... 200km, 3000hm. De Eifel-route start in het plaatsje Rott. In feite is het een XL-variant van de Rursee-route, met daarbij een lange lus rondom Nideggen. In deze lus zitten o.a. de zuidoostflank van de Brandenberg en de glooiende ‘Üdingen – Berg’-hoogvlakte. En verders zijn er in de route — zo links en rechts — wat extra sluipweggetjes en klimmetjes toegevoegd (zoals de Rönneberg en de Tiefenbachtalstraße). Smakelijke ingrediënten...

Rönneberg (*)
Jägerhausstraße (*)
Kloster Vossenack (**)
Mausbach (**)
Brandenberg (Südost) (**)
Bogheim (*)
Üdingen – Boich – Thum – Berg (glooiende hoogvlakte, rustieke landweggetjes)
Kermeterhaus (**)
Hubertushöhe (**)
Rurbergerstraße (**)
Dedenborn (*)
Hammer Mauer (***)
Tiefenbachtalstraße (*)
Grünentalstraße (afdaling)
Widdauer Mauer (***)
Kalterherberg (**)
Eschweide (*)

Afbeelding

Tiège – Wanne – Tiège... 195km, 3000hm. Deze Ardennen-route begint in Tiège, bij sportschool “Techno Sports” (met daarbij voldoende parkeergelegenheid). Tiège ligt vlakbij een afslag van de E42. Er wordt een klein deel van Redoute 4000 gereden, maar dan in tegengestelde richting. Slopers als de Ferme Libert, Stockeu en Les Hezalles ontbreken in ieder geval. De Chambralles en de Redoute zitten er wel in, maar dan als afdaling! Weer eens wat anders dus. Kortom, een lange rit met veel lekkerlopend klimwerk...

Côte du Rosier (Nord)
Côte de Neuville
Côte d'Ovifat
Côte de Floriheid
Wanneranval
Côte de Brume (Est-II)
Côte de Bierleux-Bas
Côte de Lorcé
Côte de Chambralles (afdaling)
Côte de Gotale
Côte de la Redoute (afdaling)
Hautregard
Côte de Sassor
Côte de Bansions (Est)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door buzz op 11 mei 2013 11:44, 3 keer totaal gewijzigd.

tobiasvantoledo
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 apr 2007 14:57

tobiasvantoledo 10 mei 2013 13:44

geweldige content buzz. Ik ga eens proberen en dit ontcijferen want heb geen gps apparaat maar zie een mooie dag bij goed weer in vooruitzicht. Mochten andere forum leden nog intenties hebben dan hoor ik dat graag.

pinag
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 jul 2009 00:35

pinag 10 mei 2013 14:13

ZO.VEEL.ZIN.IN!
Ik hou van Triple.

tobiasvantoledo
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 apr 2007 14:57

tobiasvantoledo 13 mei 2013 07:47

Iemand een paar goede verblijf tips nabij rott voor 2 personen?

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 02 jun 2013 21:28

@buzz: Vandaag heb ik weer in de Eifel gereden. Het was een route die ook geinspireerd was op jouw tips hier. Het was een erg fraaie route, dus bij deze (wederom) dank!

Afbeelding

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 04 jun 2013 15:49

@Litespeed: Mooie, stevige route inderdaad! Alhoewel... er 'n drietal (drukke) trajecten in zitten, waarvan de kans nihil is dat ze door de Buzz-ballotagecommissie zouden geraken. ;)

honza
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 28 dec 2008 17:39

honza 06 jun 2013 20:53

Afgelopen weekend lekker in de Eifel gezeten. Standplaats was het heerlijk rustige dorpje Rohren. Helaas was het weer nog niet echt super (voor zaterdag erg vochtig en kkkouddd) en dus alles met beenstukken gereden. Maar wel een supermooi gebied gezien. Ik heb 2 mooie routes van Buzz gereden:

Zaterdag de Belgische Ardennen Route die beschreven is door Havana:

http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=534326

Erg leuke route met een paar hele pittige klimmetjes. Omdat het zo koud en nat was heb ik geen camera meegenomen. Heel weinig fietsers tegengekomen en gelukkig ook geen man met een hamer. Maar vooral de Ferme Libert was echt heel zwaar. Met koude benen dat kreng oprijden was geen pretje (Buzz, hoe ver is het nog???) , maar de benen waren wel lekker warm toen ik boven was.

Ik heb het rondje alleen wat ingekort omdat ik vanuit Rohren gereden ben.

Op zondag de Monschau route gereden:

http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=369259

En ik moet zeggen dat de Eifel toch echt wel mooier is dan de Ardennen. Erg mooie wegen door prachtige bosrijke gebieden. Dit was echt genieten (en de zon scheen ook wat meer, dat helpt zeker ;) ) Deze route is echt een aanrader! Nog snel een paar fotootjes gemaakt (weet even niet hoe ik die makkelijk kan uploaden), maar omdat ik nogal een strakke deadline had, niet veel tijd gehad om te stoppen.

Ondanks het matige weer was het een super weekend. Hier ga ik zeker nog een keer heen!

En vooral Buzz bedankt voor de mooie routes!!!

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 07 jun 2013 16:26

@Honza: Leuk om te horen dat je volop genoten hebt! En ja, des te lastiger de klimmetjes, des te sneller krijg je het warm. Goed ook dat je op zondag koos voor de Monschau-route (van pagina 11) die ik vorig jaar gereden heb. Mooi compact rondje is dat immers, met voldoende klimwerk (Steinchen Mauer, Lönsberg, Grünentalstraße, Bergstraße) om je stevig op te warmen. ;)

Plaats reactie