Haha, zo had ik het nog niet gezien. Maar mijn gedachte waren in eerste instantie, dat Sram-Trek wel een eenheid vormen... Waar ik dat op baseer?Suntoro schreef:Maar de combinatie Shimano/Sram kan ik dan ook weer niet begrijpen als mengelmoesje...
Nieuwe wielen zinvol op huidige fiets?
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01
Shimano/Campo begrijp ik, maar waarom zou Shimano/Fulcrum niet kunnen?
Kan altijd natuurlijk hè! Ieders zijn of haar voorkeur...nielsveldman schreef:Shimano/Campo begrijp ik, maar waarom zou Shimano/Fulcrum niet kunnen?
Ik vind het alleen jammer dat vaak vanaf de eerste reactie op een "wielenvraag" de type's R3/R1/R0-Zonda's/Eurus worden genoemd om vervolgens tig keer te worden herhaald
Er is nog zoveel anders moois te krijgen
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01
Ik ben nieuw in het wielrennen en op dit forum, dus vraag het mij serieus af.
Ik snap dat fiets met Shimano afmontage en Campagnolo wielen een 'aparte' combinatie kan zijn, maar hetzelfde geldt dus voor Fulcrum?
Ik snap dat fiets met Shimano afmontage en Campagnolo wielen een 'aparte' combinatie kan zijn, maar hetzelfde geldt dus voor Fulcrum?
Nee hoor. Daarom is Campagnolo het merk Fulcrum gaan maken. Voor mensen die combi Shimano/Campagnolo niet willen, maar wel de kwaliteit van de Campagnolo wielen. Asperges met sojasaus was/is ook apart. Nu noemen ze dat fusion en is heel "gewoon"
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01
Oh thanks, ik wist niet dat Fulcrum uit de Campagnolo fabriek komt.
Dat is natuurlijk wat je zelf vind. Fulcrum is hetzelfde als Campagnolo, vandaar... . Allebei Italiaans uit dezelfde fabriek. (alleen past het beter bij Shimano/Sram afgemonteerde fietsen). Heel wat wielrenners dus die Fulcrums kopen.... Het is natuurlijk iets persoonlijks of je dat wil of niet. Het zijn geen slechte wielen die je op het oog had natuurlijk... Maar ergens geef ik flores ook wel gelijk, dat je op dit forum teveel wordt gepusht om voor Fulcrums of Campa's te gaan....nielsveldman schreef:Ik ben nieuw in het wielrennen en op dit forum, dus vraag het mij serieus af.
Ik snap dat fiets met Shimano afmontage en Campagnolo wielen een 'aparte' combinatie kan zijn, maar hetzelfde geldt dus voor Fulcrum?
Want een Amerikaans ZTR velgje i.c.m. een Novatec SL navenset zou ook niet verkeerd staan in een Trek. Kom je nog onder 500,- euro ook wanneer je zoiets laat spaken door bijvoorbeeld Wheeltec. En minstens net zo sterk en licht...
Maar je moet natuurlijk zelf bepalen wat je wil... Smaken verschillen, en de modepolitie zal je heus niet aanhouden omdat iets niet zou kunnen... Of iets kan of niet kan bepaal je uiteindelijk zelf...
-
- Forum-lid
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 26 aug 2012 10:01
Ik geef er zelf niet veel om wat wel en niet bij elkaar past volgens sommige mensen, maar goed om te horen dat de mode-politie me niet van mijn fiets zal trekken
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Maar dan heb je inferieure naven.
Industrielagers gaan enkel slechter lopen met de tijd.
Stelbare lagers gaan enkel beter lopen.
Campa en fulcrum kunnen er ook niet aan doen dat ze goed zijn en op de rest altijd wel iets aan te merken valt. Het is de laatste tijd verbeterd met wat de concurrentie maakt, maar daarvoor was het verschil nog wel een stuk duidelijker. Bovendien, als je een beetje consequent bent, waarom sleur je onderdelen vanuit de verste hoeken van de wereld (Taiwan, US) als je in je achtertuin (Italië) topmateriaal liggen hebt. Noem het protectionistisch, maar het omgekeerde is gewoon niet logisch.
Industrielagers gaan enkel slechter lopen met de tijd.
Stelbare lagers gaan enkel beter lopen.
Campa en fulcrum kunnen er ook niet aan doen dat ze goed zijn en op de rest altijd wel iets aan te merken valt. Het is de laatste tijd verbeterd met wat de concurrentie maakt, maar daarvoor was het verschil nog wel een stuk duidelijker. Bovendien, als je een beetje consequent bent, waarom sleur je onderdelen vanuit de verste hoeken van de wereld (Taiwan, US) als je in je achtertuin (Italië) topmateriaal liggen hebt. Noem het protectionistisch, maar het omgekeerde is gewoon niet logisch.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Haal jij je wielen in Italië? Ik haal ze gewoon in NL. Net zoals de Sram en Shimano onderdelen. Dus dat is niet zo een sterk argument
Eigenlijk zou ik juist uit ieder land behalve Italië technische onderdelen halen
Eigenlijk zou ik juist uit ieder land behalve Italië technische onderdelen halen
ik heb ook een trek 2.3 met de standaard bontrager race wielen. Wat ook al een groot verschil maakt is het veranderen van de banden. ik heb nu vittoria open corsa. Voor mij veel beter als de standaard bontrager banden. Heb pas eens een fulcrum 1 mogen lenen en dan denk ik dat je nog jaren met je fiets rijdt.. de trek 2.3 is op de wielen na gewoon een goede fiets met een goed frame.