Legale doping: rode bietensap
Volgens mij is het geen vervanger van een gelletje.ericpeters schreef:Oud topic, maar toch even reageren.
Ik heb een flesje Beet It gekocht om te proberen en vanochtend gedronken voordat ik ging fietsen.
Conclusie:
Ik had een goede dag, of het werkt echt, of het heeft een enorm placebo effect.
Het viel me op dat met name mijn hartslag erg snel daalde naar lagere waardes nadat ik in volle inspanning geklommen had.
Ik zal het nog een paar keer proberen om zeker te stellen dat ik niet alleen een goede dag had.
ps: lekker is anders maar het spul is nog te drinken, liever dit dan bv een gelletje.
Dan wordt het tijd dat de UCI ingrijpt !!jan84 schreef:Laatst ook al bij C1000, 2 weken de schappen leeg. En niet alleen daar. Toen ik ergens een paar flessen zag staan heb ik gelijk een paar liter meegenomen.
-
- Forum-lid HC
Beweer ik ook niet, een aantal personen klaagden dat het smerig en het was puur een smerigheids vergelijk. Pasta daarentegen vindt ik meestal smakelijker en dat eet ik ook soms voor te sporten maar niet als vervanging van een van bovenstaande.gringo schreef:Volgens mij is het geen vervanger van een gelletje.ericpeters schreef:
ps: lekker is anders maar het spul is nog te drinken, liever dit dan bv een gelletje.
-
- Forum-lid HC
Marc heb je dit al eens vergeleken met Beet-it?amclassic-fan schreef:Ik gebruik zelf capsules betaine-nitraat, waarin 6 mmol nitraat zit. Een stuk praktischer en niet smerig.
Ik heb beide geprobeerd en heb toch het idee dat het sap veel meer doet.
- Italia_david
- Forum-lid
volgens mij word alles leeggekocht door de alped'huzessersjan84 schreef:Laatst ook al bij C1000, 2 weken de schappen leeg. En niet alleen daar. Toen ik ergens een paar flessen zag staan heb ik gelijk een paar liter meegenomen.
ik ken meerdere mensen die vaak triatlons doen.. zij zeggen dat ze er baat bij hebben.
ik ga hetzeker een keer proberen of ik ga voor de sis-oplossing.
http://www.sis-sportvoeding.nl/nieuws/8 ... trates-Gel
#passioneceleste #ridebianchi
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Nee die heb ik niet geprobeerd. Ik geloof er niet zo in dat je zelf verschil gaat merken tussen het ene of andere product.ericpeters schreef:Marc heb je dit al eens vergeleken met Beet-it?amclassic-fan schreef:Ik gebruik zelf capsules betaine-nitraat, waarin 6 mmol nitraat zit. Een stuk praktischer en niet smerig.
Ik heb beide geprobeerd en heb toch het idee dat het sap veel meer doet.
Als je dan een "kuurtje bietensap" wil proberen, hoe lang vóór een piekmoment en hoeveel ML per dag moet je dan consumeren voor een optimaal resultaat? (het placebo effect daar gelaten) Sorry heb geen zin om de eerder geposte wetenschappelijke artikelen te gaan doorspitten...
Do not CROSS the road!