Zojuist mijn nieuwe banden proberen te monteren. Wat me opviel is dat de binnenband veel te lang was. Nu weet ik dat deze qua diameter altijd groter is dan de velg maar deze lijkt zelfs dubbel in de buitenband te zitten. Is dat normaal?
Verder kreeg ik de buitenband er met geen mogelijkheid met de hand op. Heb helaas een bandenlichter moeten gebruiken... En dat terwijl het zo eenvoudig gaat in het filmpje van Michelin
http://fiets.michelin.nl/tips/montage-a ... binnenband
Michelin Pro4 te strak + Airstop binnenband te lang?
Wat is veel te lang? Binnenbanden zijn altijd wel wat ruim.. zeker als je ze wat oppompt voor ze over de velg gaan. Hoe harder je pompt, overigens, hoe groter de binnenband zal worden. Als de binnenband al 5cm te lang is voor het pompen lijkt mij dat ie te groot is.
De buitenband eromheen krijgen is een combinatie van een beetje handigheid en kracht in je vingers. Sommige banden zullen ook wat makkelijker gaan dan andere: ik rijd normaal met conti 4000s, maar de hutchinson die er nu voor nood omheen gegaan is, gaat qua opleggen veel makkelijker.
De buitenband eromheen krijgen is een combinatie van een beetje handigheid en kracht in je vingers. Sommige banden zullen ook wat makkelijker gaan dan andere: ik rijd normaal met conti 4000s, maar de hutchinson die er nu voor nood omheen gegaan is, gaat qua opleggen veel makkelijker.
De band hing zeker 10cm los van de velg. Alles zit er nu op en lijkt goed maar het was wel opvallend.
Ik ben de conto 4000s ook gewend en die kreeg ik er wel met de hand op. De Pro4 lijken veel lastiger te gaan.
Vanmiddag het anderemwiel maar eens proberen met wat zeepsop.
Ik ben de conto 4000s ook gewend en die kreeg ik er wel met de hand op. De Pro4 lijken veel lastiger te gaan.
Vanmiddag het anderemwiel maar eens proberen met wat zeepsop.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Toch geen zeepsop gebruiken!!!!!!!!!!bjorn1979 schreef:De band hing zeker 10cm los van de velg. Alles zit er nu op en lijkt goed maar het was wel opvallend.
Vanmiddag het andere wiel maar eens proberen met wat zeepsop.
En de pro 4 is inderdaad niet echt de gemakkelijkste band om om de velg te leggen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend