Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scott

velolove
Forum-lid

velolove 11 mei 2013 18:35

Dat is 50 mm denk ik he..38 mm had mooier geweest imho
ooit allemaal op een Scalpel

estorino
Forum-lid

estorino 15 mei 2013 20:22

Erg mooi Jaap! Ik vind de hoge wielen er goed bij passen...

Ik heb mijn Scott ook voorzien van een upgrade. :) FFWD F4R Carbon clinchers, met -hoe kan het ook anders- GP4000s bandjes erop. Ze rijden echt heerlijk en het zal wel in mijn hoofd zitten, maar ze voelen sneller aan... :) Ook qua looks ben ik supertevreden, ik vind de Foil echt 'af' zo...

Afbeelding
Grotere versie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/642 ... 3groot.jpg

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 15 mei 2013 20:43

Damn , wat een strakke flitsende zeer mooie fiets ...... alleen probeer het eens met een latex biba en een Veloflex / Vittoria Open Corsa CS buitenband , dan gaat er echt een wereld voor je open qua rijcomfort.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

newd
Forum-lid

Gebruikersavatar newd 16 mei 2013 12:09

Net als Jaap rijd ik nu twee weken op een CR1 pro uit 2012.
Met de regen van afgelopen tijd en het daarna schoonmaken van de fiets is me opgevallen dat het frame geen afwatering heeft. Er blijft dus water in het frame staan. Hoe lossen jullie dit op? Een gaatje onder in het BB boren (is dat wel verstandig bij carbon?) of steeds de zadelpen of trapas verwijderen?

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 16 mei 2013 12:46

newd schreef:Net als Jaap rijd ik nu twee weken op een CR1 pro uit 2012.
Met de regen van afgelopen tijd en het daarna schoonmaken van de fiets is me opgevallen dat het frame geen afwatering heeft. Er blijft dus water in het frame staan. Hoe lossen jullie dit op? Een gaatje onder in het BB boren (is dat wel verstandig bij carbon?) of steeds de zadelpen of trapas verwijderen?
Dag Newd, helaas kan ik je niet helpen ik ben een echte "mooiweerfietser" (Wat doe ik dan nog in Nederland zou je kunnen zeggen :D )
En voldoet de fiets aan je verwachtingen?

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 16 mei 2013 15:13

newd schreef:Net als Jaap rijd ik nu twee weken op een CR1 pro uit 2012.
Geen afwatering?? Idioterie...

Zat destijds ook niet in mijn alu scott en dat ding vrat trapassen, heb er toen een gaatje in laten boren, maar of dit ook kan in carbon?
~live fast, die young ~

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 16 mei 2013 16:15

In een Addict zit aan de onderkant van de zitbuis wel een gaatje.
Bij een CR1 blijkbaar niet?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 16 mei 2013 17:58

Vaak zit er aan de uiteinden van de chainstays een gaatje. Dus even je fiets rechtop zetten is dan het advies.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

newd
Forum-lid

Gebruikersavatar newd 17 mei 2013 09:27

De fiets voldoet zeker aan de verwachtingen, hij rijdt prima. Alleen die afwatering is dus een minpuntje.

Helaas heb ik ook in de chainstays geen water gaatjes kunnen ontdekken. Heb dus maar geprobeerd om het water via het BB te laten ontsnappen door de trapas te verwijderen. Dat leverde vrij weinig op. Wellicht hielden de pressfit lagers het water tegen of staan de ruimtes binnen de buizen niet allemaal met elkaar in verbinding.

De enige manier waarop ik het water uit het frame kreeg was door de zadelpen te verwijderen, het frame op z'n kop te houden en te schudden. Niet ideaal dus.

Toch maar eens een mailtje naar de FM of Scott aan wagen en tot die tijd iig met schoonmaken goed opletten.

jeroenr
Forum-lid

jeroenr 19 mei 2013 15:41

Super mooie Foil Estorino, de wielen passen perfect.
Cervélo & Cannondale

rudi9135
Forum-lid

rudi9135 20 mei 2013 13:05

Hallo newd
Ik had hetzelfde probleem met mijn CR1 pro, water in de trapas.
Ik heb er met een scherp boortje van 4 mm een gaatje in gemaakt, probleem opgelost.
Dit is ondertussen al meer dan een jaar geleden, nog geen problemen mee gehad en ook geen water meer.
In het midden aan de onderkant van de trapas komen niet veel krachten vrij dus een gaatje mag geen problemen geven

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 20 mei 2013 20:35

CR1 (de oude dan had een holle ruimte tussen de alu trapasbus en de carbon buitenlaag. er zit een bout in het huis voor een kabelgeleider dus bout hol boren en je hebt een waterafvoer (maar voor een gaatje ernaast werkt ook prima.

Plaats reactie