Scott
Erg mooi Jaap! Ik vind de hoge wielen er goed bij passen...
Ik heb mijn Scott ook voorzien van een upgrade. FFWD F4R Carbon clinchers, met -hoe kan het ook anders- GP4000s bandjes erop. Ze rijden echt heerlijk en het zal wel in mijn hoofd zitten, maar ze voelen sneller aan... Ook qua looks ben ik supertevreden, ik vind de Foil echt 'af' zo...
Grotere versie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/642 ... 3groot.jpg
Ik heb mijn Scott ook voorzien van een upgrade. FFWD F4R Carbon clinchers, met -hoe kan het ook anders- GP4000s bandjes erop. Ze rijden echt heerlijk en het zal wel in mijn hoofd zitten, maar ze voelen sneller aan... Ook qua looks ben ik supertevreden, ik vind de Foil echt 'af' zo...
Grotere versie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/642 ... 3groot.jpg
Damn , wat een strakke flitsende zeer mooie fiets ...... alleen probeer het eens met een latex biba en een Veloflex / Vittoria Open Corsa CS buitenband , dan gaat er echt een wereld voor je open qua rijcomfort.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Net als Jaap rijd ik nu twee weken op een CR1 pro uit 2012.
Met de regen van afgelopen tijd en het daarna schoonmaken van de fiets is me opgevallen dat het frame geen afwatering heeft. Er blijft dus water in het frame staan. Hoe lossen jullie dit op? Een gaatje onder in het BB boren (is dat wel verstandig bij carbon?) of steeds de zadelpen of trapas verwijderen?
Met de regen van afgelopen tijd en het daarna schoonmaken van de fiets is me opgevallen dat het frame geen afwatering heeft. Er blijft dus water in het frame staan. Hoe lossen jullie dit op? Een gaatje onder in het BB boren (is dat wel verstandig bij carbon?) of steeds de zadelpen of trapas verwijderen?
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Dag Newd, helaas kan ik je niet helpen ik ben een echte "mooiweerfietser" (Wat doe ik dan nog in Nederland zou je kunnen zeggen )newd schreef:Net als Jaap rijd ik nu twee weken op een CR1 pro uit 2012.
Met de regen van afgelopen tijd en het daarna schoonmaken van de fiets is me opgevallen dat het frame geen afwatering heeft. Er blijft dus water in het frame staan. Hoe lossen jullie dit op? Een gaatje onder in het BB boren (is dat wel verstandig bij carbon?) of steeds de zadelpen of trapas verwijderen?
En voldoet de fiets aan je verwachtingen?
Geen afwatering?? Idioterie...newd schreef:Net als Jaap rijd ik nu twee weken op een CR1 pro uit 2012.
Met de regen van afgelopen tijd en het daarna schoonmaken van de fiets is me opgevallen dat het frame geen afwatering heeft. Er blijft dus water in het frame staan. Hoe lossen jullie dit op? Een gaatje onder in het BB boren (is dat wel verstandig bij carbon?) of steeds de zadelpen of trapas verwijderen?
Zat destijds ook niet in mijn alu scott en dat ding vrat trapassen, heb er toen een gaatje in laten boren, maar of dit ook kan in carbon?
~live fast, die young ~
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5538
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Vaak zit er aan de uiteinden van de chainstays een gaatje. Dus even je fiets rechtop zetten is dan het advies.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
De fiets voldoet zeker aan de verwachtingen, hij rijdt prima. Alleen die afwatering is dus een minpuntje.
Helaas heb ik ook in de chainstays geen water gaatjes kunnen ontdekken. Heb dus maar geprobeerd om het water via het BB te laten ontsnappen door de trapas te verwijderen. Dat leverde vrij weinig op. Wellicht hielden de pressfit lagers het water tegen of staan de ruimtes binnen de buizen niet allemaal met elkaar in verbinding.
De enige manier waarop ik het water uit het frame kreeg was door de zadelpen te verwijderen, het frame op z'n kop te houden en te schudden. Niet ideaal dus.
Toch maar eens een mailtje naar de FM of Scott aan wagen en tot die tijd iig met schoonmaken goed opletten.
Helaas heb ik ook in de chainstays geen water gaatjes kunnen ontdekken. Heb dus maar geprobeerd om het water via het BB te laten ontsnappen door de trapas te verwijderen. Dat leverde vrij weinig op. Wellicht hielden de pressfit lagers het water tegen of staan de ruimtes binnen de buizen niet allemaal met elkaar in verbinding.
De enige manier waarop ik het water uit het frame kreeg was door de zadelpen te verwijderen, het frame op z'n kop te houden en te schudden. Niet ideaal dus.
Toch maar eens een mailtje naar de FM of Scott aan wagen en tot die tijd iig met schoonmaken goed opletten.
Hallo newd
Ik had hetzelfde probleem met mijn CR1 pro, water in de trapas.
Ik heb er met een scherp boortje van 4 mm een gaatje in gemaakt, probleem opgelost.
Dit is ondertussen al meer dan een jaar geleden, nog geen problemen mee gehad en ook geen water meer.
In het midden aan de onderkant van de trapas komen niet veel krachten vrij dus een gaatje mag geen problemen geven
Ik had hetzelfde probleem met mijn CR1 pro, water in de trapas.
Ik heb er met een scherp boortje van 4 mm een gaatje in gemaakt, probleem opgelost.
Dit is ondertussen al meer dan een jaar geleden, nog geen problemen mee gehad en ook geen water meer.
In het midden aan de onderkant van de trapas komen niet veel krachten vrij dus een gaatje mag geen problemen geven
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
CR1 (de oude dan had een holle ruimte tussen de alu trapasbus en de carbon buitenlaag. er zit een bout in het huis voor een kabelgeleider dus bout hol boren en je hebt een waterafvoer (maar voor een gaatje ernaast werkt ook prima.