Ben wel benieuwd naar de prijzen.havana schreef:1e link in 1e post zijn plaatjes van de elektrische groep.
Shimano Ultegra 11 speed
lijkt wel back to the future


vergelijk eens een 52-39-30 + 11-27 met een 52-36 + 11-32. Je hebt ongeveer de zelfde range maar je zit constant te schakelen tussen de twee voorbladen.


idd. en ik vind dat de sprongen nog steeds te groot zijn als je een wide range wilt zoals een triple:amclassic-fan schreef:Ik vind 't aanbod qua cassettes wel erg mager. Shimano heeft zo'n beetje besloten dat de extra 11e krans ook een 11 moet zijn. Er is alleen een 12-25 cassette, daar kan ik zelf prima mee uit de voeten. Maar waarom er niet iets is als 12-28 en 12-32?
vergelijk eens een 52-39-30 + 11-27 met een 52-36 + 11-32. Je hebt ongeveer de zelfde range maar je zit constant te schakelen tussen de twee voorbladen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Die 'oude' 6600 shifters zijn wel een stuk minder comfortabel dan de huidige 6700 shifters en al helemaal in vergelijking met 6700 DI2 shifters. De Dura Ace 9000 shifters zijn nog smaller geworden, grote kans dat de 6800 mechanisch er ook weer op vooruit gaat qua ergonomie.
Dat blijft toch heel persoonlijk dan. Ik vond het oude model 6600 model echt aanzienlijk prettiger dan de nieuwere model 6700. Dura Ace 7800 t.o.v. 7900 idem. Op het oude model had je wat meer plaats voor je handen en de greep voelde ronder en hierdoor voor mij veel prettiger aan.
6600 zijn wel zeldzaam lelijk (koeienhoorn met waslijnen).
mooi of lelijk... zou men kunnen omschrijven als een kwestie van smaak. Tegenwoordig is de fiets een vorm van life-style, maar uiteindelijk komt het vooral toch aan op goed en snel schakelen binnen een scherp gewicht.
Ultegra SL was gekend als de "kleine dura-ace" en terecht. Op dat ogenblik was de dura-ace, de 7800, het referentiepunt voor licht, soepel en gevoelig schakelen. De ultegra SL was een overgangsgroep naar de volgende versie, vandaar de heel kleine verschillen met de dura-ace en dus eigenlijk een echt koopje.
Ultegra SL was gekend als de "kleine dura-ace" en terecht. Op dat ogenblik was de dura-ace, de 7800, het referentiepunt voor licht, soepel en gevoelig schakelen. De ultegra SL was een overgangsgroep naar de volgende versie, vandaar de heel kleine verschillen met de dura-ace en dus eigenlijk een echt koopje.
-
- Forum-lid
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 04 dec 2009 20:15
Volgens mij is er toch een 11-32 cassette te krijgen voor de nieuwe 6800 groep. En wat de crank betreft, lelijk of niet, hij is wel super handig dat je gewoon alle soorten originele shimano bladen kunt monteren dus niks meer compact of dubbel. En niet naar een ander merk hoeft over te stappen.
Inderdaad heel handig als de kettingbladen 75 euro ps gaan kosten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 04 dec 2009 20:15
Is altijd beter dan twee crankstellen nodig hebben. Toch?havana schreef:Inderdaad heel handig als de kettingbladen 75 euro ps gaan kosten.
Op iedere compact crank past van alles (ook 39 en 53), alleen dan kun je TA of Stronglight bladen pakken die 3-4 tientjes per stuk kosten.
Jij doet net alsof Shimano iets nieuws heeft uitgevonden. Dat is niet zo, het enige wat ze gedaan hebben is weer een onhandige en afwijkende standaard in het leven roepen.
Jij doet net alsof Shimano iets nieuws heeft uitgevonden. Dat is niet zo, het enige wat ze gedaan hebben is weer een onhandige en afwijkende standaard in het leven roepen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41824
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Daar zijn alle fabrikanten momenteel druk mee bezig toch? De grote hoeveelheid meest idiote, minimaal afwijkende BB's als ergste resultaat van dit alles. Om over de rare kettingbladboutjes van Campa maar niet te spreken. Daar kan Shimano met zijn crankbladen prima bij worden gevoegd. Gelukkig vind ik Shimano cranks al jarenlang te lelijk voor woorden, dus mijn probleem wordt het lekker niet 

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!