Rugklachten!!
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum, Jacob en 43 jaar oud.
Wil graag gaan fietsen, maar heb rugklachten.
De ene dealer zegt dat ik een fitness bike moet kopen en de ander vind een racefiets oké.
Dan is de ene dealer van specialized en de ander van bulls etc.
Mijn vraag is wat is een goede fiets om wat rechter op de racefiets te zitten. Heb wel besloten om voor de racefiets te gaan.
Bij de specializeddealer hebben ze mij de secteur aangeraden. Hier staan het zadelpen en het stuur dichter bij elkaar zeggen ze.
Als er mensen tips hebben hoor ik dit graag.
Groetjes, Jacob
Ik ben nieuw op het forum, Jacob en 43 jaar oud.
Wil graag gaan fietsen, maar heb rugklachten.
De ene dealer zegt dat ik een fitness bike moet kopen en de ander vind een racefiets oké.
Dan is de ene dealer van specialized en de ander van bulls etc.
Mijn vraag is wat is een goede fiets om wat rechter op de racefiets te zitten. Heb wel besloten om voor de racefiets te gaan.
Bij de specializeddealer hebben ze mij de secteur aangeraden. Hier staan het zadelpen en het stuur dichter bij elkaar zeggen ze.
Als er mensen tips hebben hoor ik dit graag.
Groetjes, Jacob
Hey Jacob, in t tijdschrift Bike & Trekking staan deze maand wat comfort-racers getest, misschien moet je daar even in kijken, misschien wel wat aan de dure kant voor iemand die begint met fietsen. Die lijken me meer geschikt voor mensen die problemen hebben met de rug.
Essentieel is alleen dat je goed op de fiets gezet moet worden, anders maakt het nog niet uit, bovendien kan de FM dan een beetje rekening houden met je budget. Laat je adviseren door een FM en kom dan nog eens terug met je verhaal hier op het forum.
Essentieel is alleen dat je goed op de fiets gezet moet worden, anders maakt het nog niet uit, bovendien kan de FM dan een beetje rekening houden met je budget. Laat je adviseren door een FM en kom dan nog eens terug met je verhaal hier op het forum.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"
Specialized secteur
Giant Defy
Cannondale Synapse
Trek Domane
Dit zijn enkele voorbeelden van fietsen (frames) die in verhouding kort zijn en het stuur wat hoger hebben staan. Je krijgt daarmee dus meer een comfort-gerichte houding. Dan is er nog genoeg keuze in afmontage en prijssegment.
Giant Defy
Cannondale Synapse
Trek Domane
Dit zijn enkele voorbeelden van fietsen (frames) die in verhouding kort zijn en het stuur wat hoger hebben staan. Je krijgt daarmee dus meer een comfort-gerichte houding. Dan is er nog genoeg keuze in afmontage en prijssegment.
+1arepol schreef:Specialized secteur
Giant Defy
Cannondale Synapse
Trek Domane
Specialized heeft ook verstelbare stuurpennen mocht dat ook nog nodig zijn.
En ook in het rijtje:
Specialized Roubaix
Trek Madone (H2 fit)
Trappe doe je met je benen.
Ik ben 49 en heb ook rugklachten (artrose). Ik heb minder klachten wanneer ik aktief fiets.
Ik zou je de fitness bike afraden, omdat je op een racefiets meerdere posities hebt om het stuur beet te pakken.
Dit werkt ontspannend voor rug/schouders.
De bovengenoemde comfort racers lijken me een uitstekend idee.
edit: er stond een hele kromme zin (gelukkig geen onzin )
Ik zou je de fitness bike afraden, omdat je op een racefiets meerdere posities hebt om het stuur beet te pakken.
Dit werkt ontspannend voor rug/schouders.
De bovengenoemde comfort racers lijken me een uitstekend idee.
edit: er stond een hele kromme zin (gelukkig geen onzin )
Laatst gewijzigd door loos op 17 mei 2013 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Ben 50. Rij sinds kort op een Giant Defy composite. Heel verschil met mijn Trek 2300. Heb het gevoel dat ik veel "frisser" van de fiets afstap. Zal ook deels wel tussen de oren zitten maar vind de Defy een echte "comfort" fiets waar je ook nog leuk tempo op kunt rijden.
Hallo allemaal,
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb zelf de Cannondale caad 8 105 triple ook nog gevonden. Ben een paar zaken langs geweest, en rekening houdende met mijn budget denk ik dat het de Cannondale wordt (€ 1250,- ongeveer).
Is dit een goede keus volgend de kenners???
Bedankt voor de antwoorden. Ik heb zelf de Cannondale caad 8 105 triple ook nog gevonden. Ben een paar zaken langs geweest, en rekening houdende met mijn budget denk ik dat het de Cannondale wordt (€ 1250,- ongeveer).
Is dit een goede keus volgend de kenners???
Ik heb een fiets gekocht vandaag. Ik was dus aan het twijfelen tussen de Caad 8 en de secteur. Het is uiteindelijk de Cannondale synapse Alloy 105 geworden. kan hem volgende week ophalen. Eindelijk na veel zoekwerk kan ik km gaan maken. Iedereen bedankt voor het meedenken!!!!
Gr. Jacob
Gr. Jacob