Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ervaringen FFWD F4r FCC

nl12048
Forum-lid

nl12048 22 mei 2013 11:17

Wat zijn de ervaringen met de huidige FFWD F4R full Carbon clinchers qua remmen in droog en nat weer?

estorino
Forum-lid

estorino 28 mei 2013 15:28

Ik heb deze wielen nu een tijdje, rijd overigens eigenlijk alleen maar met droog weer. Tenzij ik overvallen word door een buitje, als het écht regent ga ik doorgaans hardlopen of zwemmen (triathleet...).
Ik heb de standaard Ultegra remblokjes die ik had uiteraard vervangen door meegeleverde (grijze) remblokjes van FFWD, maar desondanks moet ik een stuk harder knijpen in de remmen om tot stilstand te komen. Het kan zijn dat ik de remhoeven iets beter moet afstellen (iets andere velgbreedte?), maar toch had ik bij droog weer beter remgedrag verwacht.
Overigens is dat de enige kritiek die ik op mijn wielen heb, want voor de rest zijn ze geweldig, na een aantal ritten kan ik wel zeggen dat ik verschil merk met de Cosmic Elite die ik hiervoor had; accellereert beter, superstrak uit het zadel en het lijkt alsof je snelheid makkelijker vasthoudt. Ik vind ze ook niet oncomfortabel, maar dat komt vast ook doordat ik de gp4000s banden doorgaans tot tussen de 6 en 7 bar oppomp.

Jac
Forum-lid

Jac 28 mei 2013 17:54

Ook ik heb de ervaring dat je harder moet remmen , denk dat de carbon blokken wat harder zijn.
nat weer niet veel ervaring mee .
Verder bollen ze heerlijk.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

nl12048
Forum-lid

nl12048 28 mei 2013 19:53

Ik heb ze inmiddels zelf in bezit en kan niet zeggen dat ik echt veel harder moet remmen. Zondag in vochtige omstandigheden gereden. Geen regen, maar wel veel plassen en natte ondergrond. Ging allemaal prima. Gebruik overigens de ffwd blokken

Robdebruin
Forum-lid

Gebruikersavatar Robdebruin 29 mei 2013 09:46

Hi,
Heb er inmiddels zo'n 1000 km mee gefiets. Top wielen! Super stijf en zet mega snel aan. Ik gebruik de Black Prince remblokken. Hier merk ik totaal geen verschil met tov mijn Mavics Elites. Ook in de regen prima remvermogen. Afgelopen weekend in de Ardennen in de regen wel lekker de Mavics gepakt. De FF had denk ik nog wel gekund, misschien later als ze wat meer ingesleten zijn.... :lol:
2011 Cannondale Super Six Ultegra
2013 Apex Terrae Campagnolo
2009 Gazelle City Lite

Plaats reactie