Even voor je nagekeken (ook Mountain Lion hier).
Appletje (linksboven) > System Preferences > Trackpad > tabblad Point & Click > vinkje bij "Secondary click" > dropdownlist "click in bottom right corner".
Polar & Mac
- daniel1975
- Forum-lid HC
ah, die dropdown list had ik niet gezien.....
Verder kom ik al een heel eind . Het customizen van je eigen profiel werkt super.
Alleen is het moeilijk om oude gewoontes te vergeten. Al vanaf MS DOS een jaar of 20 gewerkt met de bekende map-structuur en dat ook doorgezet tot afgelopen zaterdag met mijn foto's. Mappen maken om de boel te ordenen. Dat gaat nu in iPhoto heel anders. Zijn daar ook betere alternatieven voor? Zonder direct met Aparture aan te komen zetten?
Verder kom ik al een heel eind . Het customizen van je eigen profiel werkt super.
Alleen is het moeilijk om oude gewoontes te vergeten. Al vanaf MS DOS een jaar of 20 gewerkt met de bekende map-structuur en dat ook doorgezet tot afgelopen zaterdag met mijn foto's. Mappen maken om de boel te ordenen. Dat gaat nu in iPhoto heel anders. Zijn daar ook betere alternatieven voor? Zonder direct met Aparture aan te komen zetten?
Less is bore
Ik gebruik geen iPhoto, maar gewoon Finder en mapjes.
Tip: als je foto's bekijkt in vanuit Finder, gebruik dan NIET 2x de muisknop om de foto aan te klikken maar de spatiebalk. Dan kun je namelijk de volgende foto in de map bekijken m.b.v. de pijltjestoetsen. Dat werkt niet als je de foto aanklikt met de muis.
Dit is trouwens ook een heel handig topic.
Heb je je toetsenbord al op "Windows" gezet? Zodat je dus é / ö makkelijk kan maken?
Tip: als je foto's bekijkt in vanuit Finder, gebruik dan NIET 2x de muisknop om de foto aan te klikken maar de spatiebalk. Dan kun je namelijk de volgende foto in de map bekijken m.b.v. de pijltjestoetsen. Dat werkt niet als je de foto aanklikt met de muis.
Dit is trouwens ook een heel handig topic.
Heb je je toetsenbord al op "Windows" gezet? Zodat je dus é / ö makkelijk kan maken?
Om een meer windows-esque manier van accenten typen na te bootsen kun je ook hier:
systeemvoorkeuren -> Language & Text -> Input Sources
de input methode op US International - PC instellen.
Deze staat standaard op Dutch/Nederlands, maar de US international zorgt ervoor dat je eerst de ' of " en daarna de letter kunt typen waar de umlaut / het accent op moet komen.
- sjoerdvr
- Forum-lid
- Contact
oh, dat toetsenbord op windows zetten komt me nu pas onder ogen Ach, het maakt mij überhaupt niet uit, ben er al aan gewend
over the hills and far away...
Stevens Stelvio 105
Stevens Stelvio 105