Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

polar cs500 een alternatief voor de cs 200

peterdevreese
Forum-lid

peterdevreese 23 mei 2013 08:36

Hallo, momenteel actie op futurum , de cs500..nu weet ik dat die vrij groot uitvalt , maar ik sukkel meer en meer met mijn cs 200 ..wie heeft ervaring tips tricks met de cs500, aan te raden ? (nee ik wil geen garmin of iets anders toestel)
klopt het dat je voor gebruik de hoogtemeter manueel moet eiken?
bedankt voor feedback :-)
grtjs
Peter

Papageno
Forum-lid

Papageno 24 mei 2013 10:07

Ja, dat klopt.
Je zou de handleiding al kunnen doorbladeren: http://www.polar.com/e_manuals/CS500/Po ... manual.pdf
Dan heb je een idee.
Het werkt redelijk simpel en intuitief.
NB hoogte handmatig ijken is net zoveel werk als je wielomtrek invoeren e.d. Dus laat je daardoor niet weerhouden.

PS: neem wel de CAD versie, dan heb je voor weinig ook een cadans sensor erbij.

mnslingerland
Forum-lid

mnslingerland 29 mei 2013 00:53

Ik heb zowel een CS500 (CAD) van 2jaar oud(tour editie) als een CS100 (CAD) van 6-8 jaar(?) oud.
De CS 500 is "mooier": duidelijker af te lezen en wat simpeler te bedienen vooral tijdens de rit.

-De hoogtemeter en termometer van de CS 500 zijn leuke extra gadgets. Calibreren van hoogtemeter: 1 maal een bekende hoogte instellen op een bekend punt (via bijv goede kaart met hoogtelijnen of Googlemaps) en vervolgens auto calibratie inschakelen. Dit auto calibratie is niet 100% doeltreffend maar houdt de hoogte van mijn startpunt in een range van +- 10 meter ongeacht luchtdrukveranderingen (lees:weersinvloeden). Dit vind ik een zeer acceptable waarde temeer daar de nauwkeurigheid van de absolute hoogte niet het belangrijkste is. De stijgingspercentageindicator (scrabblewoord?) vindt ik ook interressant, echter het aantal gemaakte hoogtmeters wordt niet cummulatief bijgehouden, hiervoor gebruik ik strava en endomondo op iedere rit (en deze geven sterk uiteenlopende cummulatieve stijg- en daal meters).

Vervelende van de CS500: het houdertje op je stuurnok heeft 2 releaseknopjes: tijdens het fietsen staan deze 2 knopjes niet onder spanning en deze trillen dus, gevolg: herrie (niet luid maar wel hoorbaar). Dit kan worden opgelost door een simpele tape omgekeerd op de knopjes te plakken.

Ik ben blij met mijn CS500 als vooruitgang van mijn CS100 en vindt een garmin een stapje te ver.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 mei 2013 08:27

Nadeel van de 500 vind ik het formaat, te groot.
Zou graag een nieuwe CS600 zien; even alles updaten en bijv de knoppen verbeteren. Ding is veel mooier formaat namelijk (imho).
Less is bore

peterdevreese
Forum-lid

peterdevreese 29 mei 2013 09:14

heb ondertussen mijn cs500 cad ontvangen, nou te groot vind ik het niet dus daar heb ik geen probleempjes mee :-) lijkt met na vlugge check idd handig om te bedienen en idd lekker afleesbaar..

ok bedankt voor de tip ivm de tape !! ga ik zeker checken :-)
en die hoogtemeter - nou ik ga dat eens lekker bestuderen dankzij de manual link ! bedankt iedereen (en ja een Garmin vind ik ook net te veel )

ik neem trouwens ook aan dat je met bijhouden van cummulatieve hm bedoelt : meerdere ritten ?
grt
Peter

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 29 mei 2013 09:21

Hoi Peter,
Heb je hem dan uiteindelijk toch bij Futurum besteld, niettegenstaande deze duurder waren?
Of heeft Futurum hem voor dezelfde prijs gelaten als de andere aanbieders
Zie ook je vraag in dit topic
=>http://www.wielertoerist.be/forum/viewt ... 55&t=49413
I know myself like no one else
Nothing to defend

peterdevreese
Forum-lid

peterdevreese 29 mei 2013 09:35

nee niet bij futurum maar bij hartslagmetershop.nl daar was ie het goedkoopst en geen verzendkosten - heb geen contact genomen met futurum nalv van lagere prijs van HSM

peterdevreese
Forum-lid

peterdevreese 29 mei 2013 14:28

volgens ridewithgps.com woon ik op 17hm ..ik ga dat eens proberen straks om in te stellen :-)

Plaats reactie