Nieuwe fiets, zwaar en kracht.. Pinarello? Storck? Isaac?
Inmiddels een fanatieke fietser geworden de afgelopen jaren. Begonnen op een Cannondale Caad 10 en nu wel toe aan echte kwaliteit en daar wil ik best voor in de buidel tasten. Probleem... Ik zie echt door de bomen het bos niet.
Ik ben een fietser van 1.90, 95 kg en fiets vooral op het vlakke behoorlijk door.. Dus kreeg ik de tip, koop een Storck, ideale fiets voor groot, zwaar en sterk.
Vervolgens liep ik tegen een Isaac Meson aan.... Isaac was net zo goed als Storck, breekt minder en goedkoper... Aldus de dealer (van Isaac). De Meson afgemonteerd met Ultegra en carbon wielen zo'n 3700.
Vandaag weer bij een andere dealer geweest. Die vond bovenstaande maar belachelijk.... Ik moest Pinarello hebben. Dat was echt het beste. Hij had een Paris staan uit 2012 met Di2 Ultegra voor 3500. Wel flutterdeprut wielen...
Op Internet kom ik ook niet verder door alle keuzes.. Wie schiet mij te hulp?
Dank!
Ik ben een fietser van 1.90, 95 kg en fiets vooral op het vlakke behoorlijk door.. Dus kreeg ik de tip, koop een Storck, ideale fiets voor groot, zwaar en sterk.
Vervolgens liep ik tegen een Isaac Meson aan.... Isaac was net zo goed als Storck, breekt minder en goedkoper... Aldus de dealer (van Isaac). De Meson afgemonteerd met Ultegra en carbon wielen zo'n 3700.
Vandaag weer bij een andere dealer geweest. Die vond bovenstaande maar belachelijk.... Ik moest Pinarello hebben. Dat was echt het beste. Hij had een Paris staan uit 2012 met Di2 Ultegra voor 3500. Wel flutterdeprut wielen...
Op Internet kom ik ook niet verder door alle keuzes.. Wie schiet mij te hulp?
Dank!
-
- Forum-lid HC
Daar snap ik niets van. CAAD10 is 1 van de beste Alu frames en zelfs beter dan menig carbon frame. Ik vraag me echt af wat je wil?NielsvdL schreef:Begonnen op een Cannondale Caad 10 en nu wel toe aan echte kwaliteit ...
What makes the boat go faster?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
@NielsvdLliviolivius schreef:Daar snap ik niets van. CAAD10 is 1 van de beste Alu frames en zelfs beter dan menig carbon frame. Ik vraag me echt af wat je wil?NielsvdL schreef:Begonnen op een Cannondale Caad 10 en nu wel toe aan echte kwaliteit ...
Als je zo je vraag begint dan haakt de helft op dit forum al direct af.
Dan moet je het forum nog maar eens goed doorlezen.
De Caad 10 staat bekend als een Alu topframe.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik denk dat je eerst moet inventariseren wat je verbeterd wilt zien t.o.v. de Caad10. De Stijfheid, het comfort, het gewicht, het uiterlijk, de merkbeleving of misschien is er iets aan de geometrie wat je niet bevalt. Van daaruit kun je (met gerichtere vragen) verder kijken wat de ideale fiets voor jou is.
Campagnolo Ultra Dork
Een flashy carbon frame waarschijnlijk. Meer high-end ipv een degelijke middenklasser?liviolivius schreef:Daar snap ik niets van. CAAD10 is 1 van de beste Alu frames en zelfs beter dan menig carbon frame. Ik vraag me echt af wat je wil?NielsvdL schreef:Begonnen op een Cannondale Caad 10 en nu wel toe aan echte kwaliteit ...
Do not CROSS the road!
Als je op zoek bent naar een stijve stuiterbak dan moet je geen Pina kopen. Dat betekent NIET dat de Pina geen fijne fiets is (D75 kom er maar in).
Verder sluit ik me bij de voorgaande sprekers aan. De CAAD10 is een hele fijne fiets. Ik vond 'm nauwelijks minder rijden dan mijn kartonnen Supersix.
Verder sluit ik me bij de voorgaande sprekers aan. De CAAD10 is een hele fijne fiets. Ik vond 'm nauwelijks minder rijden dan mijn kartonnen Supersix.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Met alle plezier, want staat geen woord verkeerd in je opmerkinghavana schreef:Als je op zoek bent naar een stijve stuiterbak dan moet je geen Pina kopen. Dat betekent NIET dat de Pina geen fijne fiets is (D75 kom er maar in).
.
Less is bore
Ik wou eigenlijk iets schrijven over een vaatdoek
Bij je beschrijving van je karakteristieken (groot, zwaar, sterk en vooral op het vlakke) zie ik nou ook geen intrinsieke noodzaak voor een carbonframe met ultralichte onderdelen. Daar ga je echt niet sneller/langer/beter op fietsen dan op je huidige, uitstekende CAAD10.
Als het je om het merk gaat, kan niemand je een advies geven. Koop dan gewoon wat je zelf mooi/indrukwekkend vindt.
Als ik €3700 in de portemonnee had branden om aan fietsen uit te geven, zou ik een heleboel andere dingen op mijn lijstje hebben staan:
- een paar mooie fietsvakantiereisjes
- meedoen aan wat echt epische tochten (Vättern Runt, Maratona, Parijs-Brest ....)
- een zomer lang een dag in de week vrij
- een winterfietsje en/of MTB om het hele jaar te kunnen fietsen
- helemaal loos gaan in de Rapha-shop
- een leuke klassieker op (laten) knappen en meedoen aan l'Eroica
- een personal trainer huren
- de CAAD10 pimpen met wat nieuwe onderdelen
-
-
Als het je om het merk gaat, kan niemand je een advies geven. Koop dan gewoon wat je zelf mooi/indrukwekkend vindt.
Als ik €3700 in de portemonnee had branden om aan fietsen uit te geven, zou ik een heleboel andere dingen op mijn lijstje hebben staan:
- een paar mooie fietsvakantiereisjes
- meedoen aan wat echt epische tochten (Vättern Runt, Maratona, Parijs-Brest ....)
- een zomer lang een dag in de week vrij
- een winterfietsje en/of MTB om het hele jaar te kunnen fietsen
- helemaal loos gaan in de Rapha-shop
- een leuke klassieker op (laten) knappen en meedoen aan l'Eroica
- een personal trainer huren
- de CAAD10 pimpen met wat nieuwe onderdelen
-
-
-
- Forum-lid HC
Niels, maak eerst eens een shortlist van wat je mooi vindt en wat aan jouw voorwaarden voldoet(geometrie), en lees je eerst eens in in dit forum. Aan de hand daarvan zou ik een keuze maken en je emotie ook mee laten spelen.
Voor het geld wat je te besteden hebt zou ik een Scott Foil kopen, zo ong. het beste wat er te verkrijgen is momenteel op de markt, en het mooiste!
Om de keuze nog wat ingewikkelder te maken.....
Voor het geld wat je te besteden hebt zou ik een Scott Foil kopen, zo ong. het beste wat er te verkrijgen is momenteel op de markt, en het mooiste!
Om de keuze nog wat ingewikkelder te maken.....
Voor wat het waard is: Storck fietsen zijn doorgaans zeer stijf. Jarenlang wist Storck de allerstijfste carbon frames te maken. Niet altijd lekker om te rijden overigens, maar met 95 kg voelt zo'n frame dan weer comfortabeler aan.
Pina's zijn uitgewogen qua stijfheid, zeker geen superstijve racebakken; heerlijke en mooie toerfietsen, naar mijn mening.
Qua carbon frame wil je dus niet te licht, niet minder dan 1100 gram als ik het goed begrijp (i.v.m. breuken?); en dan zeer stijf. Er zijn een heleboel frames die daaraan voldoen; je zult aanvullende eisen moeten noemen voor een shortlist.
Pina's zijn uitgewogen qua stijfheid, zeker geen superstijve racebakken; heerlijke en mooie toerfietsen, naar mijn mening.
Qua carbon frame wil je dus niet te licht, niet minder dan 1100 gram als ik het goed begrijp (i.v.m. breuken?); en dan zeer stijf. Er zijn een heleboel frames die daaraan voldoen; je zult aanvullende eisen moeten noemen voor een shortlist.
Laatst gewijzigd door ponsteen op 27 mei 2013 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk, dat zijn nog eens tips waar ik wat mee kan.
Om te beginnen... mijn Caad 10. Duidelijk dat ik op een betere fiets fiets dan ik dacht... Dat krijg je als het je eerste fiets is en je verder weinig om je heen hebt gekeken. Dank imcst voor de complimenten aan mijn fiets, verpakt in semi beledigingen aan mijn persoon dat ik het forum te weinig gelezen heb!
Qua shortlist heb ik het idee dat stijfheid wel hoog aan de prioriteitenlijst staat. Of het een stijve stuiterbak moet zijn... ach, misschien wel.. Wat dat betreft was mijn eerste gedachte dat ik dan wellicht niet op een Pinarello zou moeten uitkomen dus toch een juiste en komt Storck in beeld.
Heeft iemand ervaring met Isaac (meer in het bijzonder de Meson?).
Qua design is die Meson wel iets wat me trekt. Daar past overigens ook de Scott Foil bij, waarvoor dank Scottpch... prachtige fiets...
Ik wil verder inderdaad wel overstappen naar Carbon en een betere groep, in ieder geval Ultegra (mogelijk elektrisch).
Overigens, overstappen is wellicht niet het goede woord, ik wil eigenlijk op zoek naar een aanvullende fiets, mijn Caad 10 blijft zeker nog in de running, ik heb hem net weer voor honderden euro's gereanimeerd na een behoorlijke crash van mijn derailleur die mijn fiets onaangekondigd verliet en daarbij mijn halve groep in puin achterliet.
En tot slot... met het risico dat ik overkom als een enorme Dummy, maar volgens mij is de kans dat ik zo niet overkom toch al verkeken, jullie noemen aanvullende eisen... Truth is... ik heb volgens mij te weinig inzicht in wat er te eisen is...
Om te beginnen... mijn Caad 10. Duidelijk dat ik op een betere fiets fiets dan ik dacht... Dat krijg je als het je eerste fiets is en je verder weinig om je heen hebt gekeken. Dank imcst voor de complimenten aan mijn fiets, verpakt in semi beledigingen aan mijn persoon dat ik het forum te weinig gelezen heb!
Qua shortlist heb ik het idee dat stijfheid wel hoog aan de prioriteitenlijst staat. Of het een stijve stuiterbak moet zijn... ach, misschien wel.. Wat dat betreft was mijn eerste gedachte dat ik dan wellicht niet op een Pinarello zou moeten uitkomen dus toch een juiste en komt Storck in beeld.
Heeft iemand ervaring met Isaac (meer in het bijzonder de Meson?).
Qua design is die Meson wel iets wat me trekt. Daar past overigens ook de Scott Foil bij, waarvoor dank Scottpch... prachtige fiets...
Ik wil verder inderdaad wel overstappen naar Carbon en een betere groep, in ieder geval Ultegra (mogelijk elektrisch).
Overigens, overstappen is wellicht niet het goede woord, ik wil eigenlijk op zoek naar een aanvullende fiets, mijn Caad 10 blijft zeker nog in de running, ik heb hem net weer voor honderden euro's gereanimeerd na een behoorlijke crash van mijn derailleur die mijn fiets onaangekondigd verliet en daarbij mijn halve groep in puin achterliet.
En tot slot... met het risico dat ik overkom als een enorme Dummy, maar volgens mij is de kans dat ik zo niet overkom toch al verkeken, jullie noemen aanvullende eisen... Truth is... ik heb volgens mij te weinig inzicht in wat er te eisen is...