Beste Forumleden,
Ik heb een Pinarello Treviso gekocht (nog niet in bezit) maar hoe meer ik naar de foto's kijk, hoe meer ik twijfel of het daadwerkelijk een Pinarello Treviso is. Wellicht zijn er experts die in een oogopslag kunnen zien of dit een Treviso is.
vr. groet,
Marcel
Is dit een Pinarello Treviso
-
- Forum-lid
Marcel
Dit was mijn Treviso....toch wel wat verschillen
http://img208.imageshack.us/img208/97/img0200l.jpg
ff niet op stuurpen letten....maar volgens mij heeft Pinarello nooit van die bolletjes en balletjes op z'n frames gespoten.
http://img208.imageshack.us/img208/97/img0200l.jpg
ff niet op stuurpen letten....maar volgens mij heeft Pinarello nooit van die bolletjes en balletjes op z'n frames gespoten.
-
- Forum-lid
Het kleurschema is inderdaad wat vreemd en mogelijk niet origineel, maar het frame is volgens mij absoluut een Treviso.
Ik heb er zo een als winterfiets en die ziet er vrijwel identiek uit. Alleen zijn bij mij de voor- en achtervork niet meegespoten maar verchroomd. Maar dat kan een kwestie van een ander bouwjaar zijn.
Ik heb er zo een als winterfiets en die ziet er vrijwel identiek uit. Alleen zijn bij mij de voor- en achtervork niet meegespoten maar verchroomd. Maar dat kan een kwestie van een ander bouwjaar zijn.
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
Lijkt me een echte. De Treviso op deze foto heeft vergelijkbare 'accenten': http://velospace.org/node/18073
-
- Forum-lid
Bedankt voor de reacties tot dusver. De lijkt in ieder geval hetzelfde als die van de foto op velospace (reactie Roell). Ik twijfelde vooral over de kroon van de voorvork en het feit dat de remkabel bij het zadel van boven in de buis gaat en bij het stuur er onder weer uitkomt. Kennelijk (hoop ik) hebben ze toch steeds net wat andere modellen gemaakt (?).
Marcel
-
- Forum-lid
kijk anders hier nog even naar. dan weet je het zeker.
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
-
- Forum-lid
Het is in ieder geval een Pinarello frame, gezien de gravering "GP" aan de bovenkant van de staande achtervork.
Mijn Treviso uit 1991 is van Columbus SL buizen gemaakt, en ik dacht dat de Treviso's altijd van SL gemaakt werden.
De kabeldoorvoer is anders dan bij de '91 modellen, maar het kan zijn dat dit bij de latere modellen zo is.
De chromen "kop" op de voorvoork komt mij niet Pinarello over, meestal werd de bovenkant van de vork niet verchroomd en de benen juist wel.
Mijn Treviso uit 1991 is van Columbus SL buizen gemaakt, en ik dacht dat de Treviso's altijd van SL gemaakt werden.
De kabeldoorvoer is anders dan bij de '91 modellen, maar het kan zijn dat dit bij de latere modellen zo is.
De chromen "kop" op de voorvoork komt mij niet Pinarello over, meestal werd de bovenkant van de vork niet verchroomd en de benen juist wel.
� De toestand in de bergen *