Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

witte buitenbanden

Bianchista
Forum-lid

Bianchista 29 mei 2013 11:42

Ik zoek voor de fiets van mijn vriendin witte buitenbanden. Ik rij zelf op de gp4000s, fantastische band, maar helaas niet in het wit. De band hoeft niet per se helemaal wit te zijn!
Een aantal banden ben ik al tegengekomen. O.a. de schwalbe ultremo zx 2013 en durano dual compound 2013, michelin pro 4, vittoria open corsa evo cx III en de vredestein fortezza tricomp.
Ik ken al deze banden niet, dus wie gebruikt deze wel? Ze moeten qua lekbestendigheid de Trois Ballons en la Marmotte overleven en het liefst ook mooi bollen.

Dank!

RobiOne
Forum-lid

Gebruikersavatar RobiOne 29 mei 2013 12:26

Hier is pas nog over gesproken :)

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... tte+banden" onclick="window.open(this.href);return false;

Bianchista
Forum-lid

Bianchista 29 mei 2013 23:43

Klopt. maar kon niks vinden over de kwaliteit van de bandjes/gebruikservaringen. Ik bedoel dan ook meer de rijeigenschappen en lekbestendigheid dan of het kleurtje mooi wit blijft :)
Iemand ervaring met deze bandjes?

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 30 mei 2013 09:25

Volgens mij staat in dat ene topic echt wel het een en ander over gebruikservaringen van witte buitenbanden...

Nee, ze blijven niet wit... Grip is gewoon goed, heel klein beetje minder dan zwarte banden. De betreffende banden in je startpost zijn allemaal goede banden...

En voor een Vredestein Fortezza Tricomp setje bij Mantel zou ik ook niet moeilijk doen over die prijs, zoals ik al eerder in dat topic aan prees.... Dan kun je zelf ervaren hoe wit witte banden blijven en of dat acceptabel voor je is...

Iblauw
Forum-lid

Iblauw 30 mei 2013 09:32

[quote=Bianchista"Ik rij zelf op de gp4000s, fantastische band, maar helaas niet in het wit." /quote]

Bedoel je hier nou dat de gp4000 helaas niet in wit leverbaar is of dat ie helaas niet fantastisch is in wit?

Hij bestaat namelijk wel in wit want ik heb ze zelf in wit. Ik had ze eerder in zwart en merk eerlijk gezegd geen verschil. Behalve dan dat ik in afgelopen 1000km 3x een lekke band gehad heb maar dat kan toeval zijn.
Sensa Giulia Ultegra Di2
Cube LTD Deore XT

gene
Forum-lid

gene 30 mei 2013 10:28

Iblauw schreef:
Bianchista"Ik rij zelf op de gp4000s, fantastische band, maar helaas niet in het wit." /quote schreef:
Bedoel je hier nou dat de gp4000 helaas niet in wit leverbaar is of dat ie helaas niet fantastisch is in wit?

Hij bestaat namelijk wel in wit want ik heb ze zelf in wit. Ik had ze eerder in zwart en merk eerlijk gezegd geen verschil. Behalve dan dat ik in afgelopen 1000km 3x een lekke band gehad heb maar dat kan toeval zijn.
Bianchista heeft het over de gp4000 S en deze is enkel in het zwart.
Ik heb 2 jaar geleden de gp4000 in het rood gehad. Kwaliteit was een stuk minder dan de zwarte. In de gekleurde versies zou de "black chili compound" ontbreken.

styler
Forum-lid

styler 14 jun 2013 10:26

Check de nieuwe Ultremo Wit-Zwarte banden, ook erg sjiek!

link weggejorist

Waarom?
Laatst gewijzigd door styler op 17 jun 2013 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.

urdvurk1.1
Forum-lid

Gebruikersavatar urdvurk1.1 16 jun 2013 20:17

Heb zelf ervaring met Michelin Pro4's: zeer soepel en licht, dus rijden erg fijn. Het wit blijft met een beetje aandacht redelijk wit, ook doordat je niet op het witte gedeelte rijdt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Vittoria's. Lekbestendigheid lijkt me gemiddeld: in droog weer voor zover ik me kan herinnneren nog nooit lekgereden, in nat weer weleens. Ik gebruik ze nu een jaar of twee.

Iblauw
Forum-lid

Iblauw 18 jun 2013 12:22

gene schreef:
Iblauw schreef:
Bianchista"Ik rij zelf op de gp4000s, fantastische band, maar helaas niet in het wit." /quote schreef:

Bianchista heeft het over de gp4000 S en deze is enkel in het zwart.
Ik heb 2 jaar geleden de gp4000 in het rood gehad. Kwaliteit was een stuk minder dan de zwarte. In de gekleurde versies zou de "black chili compound" ontbreken.
:oops: niet goed gelezen....
Bedoel je trouwens dat de kwaliteit van de gekleurde versies slechter is qua rij-eigenschappen of qua levensduur? Ik vind ze wel erg hard slijten namelijk. Nu na 1200km zijn die slijtage indicatoren bijna helemaal weg op de achterband! Ik weeg 95kg en rij tussen de 8 en 8,5 bar. Hoe lang horen die dingen mee te gaan?
Sensa Giulia Ultegra Di2
Cube LTD Deore XT

Plaats reactie