Alles over vakanties op én met de fiets

Waalse Pijl

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 10 mei 2013 21:06

Ik zit nu al bij csteenbe; wij zijn van plan gewoon te gaan. De mens is gelukkig niet van suiker.

Afhakers bij het lijstjesforum WT is een normaal beeld, ook bij droog weer.

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 10 mei 2013 21:12

havana schreef:Ik zit nu al bij csteenbe; wij zijn van plan gewoon te gaan. De mens is gelukkig niet van suiker.

Afhakers bij het lijstjesforum WT is een normaal beeld, ook bij droog weer.
+1
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

timofietst
Forum-lid

Gebruikersavatar timofietst 11 mei 2013 20:30

En? Fijn gereden allemaal? Ik heb mijn PR op de Redoute scherper gezet. Missie geslaagd dus... ;) Het weer was wel nogal...ehhh...wisselvallig. Hagel, slagregen, windstoten. Afgewisseld met een heerlijk zonnetje. Topdag gehad!
Groeten,

Timo
Good Times!!
YT Jeffsy AL comp 2
Canyon Grand Canyon AL
http://www.mellowbikers.nl

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 mei 2013 21:02

Vandaag mijn vijfde Waalse Pijl uitgereden. In alle eerdere deelnames ben ik één of meerdere keren gestorven, vandaag vreemd genoeg niet. Het liep allemaal prima. Erg lekker gefietst dus in een fijn gezelschap: Csteenbe, DaPoker, Magoo, kopman Bastiaan en forumlid Arthurvisser.

Kon op alle klimmetjes mooie hartslagen rijden en ook het gevreesde drieluik liep prima. Verzorging uitstekend geregeld, van alles te krijgen; 3 soorten mueslirepen, 2 soorten sportdrank, water, wafels, stroopwafels, sinaasappels, banaan, zoutje Tucjes. Uitpijling ook heel goed; had de route in de Garmin staan maar nooit hoeven kijken. Ook prima seingevers her en der.

Daarnaast: een leuk publiek; veel goed getrainde fietsers die zich normaal gedroegen.

Qua weer viel het niks tegen, zeker gezien de toch vrij dramatische voorspelling. De eerste 3,5 uur waren gewoon droog. Niet al te warm: zo'n 13 graden. De hele rit lang-lang gereden met uiteraard af en toe een regenjasje. Na de tweede stop hebben we 5 buien over ons heen gekregen waarvan één met hagel. Gelukkig waren het korte buien en klaarde het daarna weer heel snel op.

De route vond ik het grootste minpunt. In het begin echt waanzinnig slecht asfalt. Diverse drukke wegen. De lus door het Duitstalig deel van de Ardennen was al nooit m'n favoriet en dat is nu met de omleiding alleen maar erger geworden. Geef mij maar een route van Buzz!

De teller gaf 182 km met bijna 3500 hm.

Uitzicht vanaf La Redoute

Afbeelding

wibbel2
Forum-lid

wibbel2 11 mei 2013 21:38

Ik vond het best pittig vandaag. Koud, soms regen en zelfs hagel. Maar wat hadden ze het goed georganiseerd zeg. Hulde voor de Belgen!
I find your lack of faith disturbing

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 11 mei 2013 22:55

Vergeet de quiche na afloop niet Havana! Dat was een erg lekker toetje!
Ik vond de route niet vervelend. Een tweetal wat langere stukken met weinig hoogtemeters waarin je toch wat kon herstellen en ook heb ik wel eens slechter asfalt meegemaakt. Er waren best wat stukken "gerestaureerd". Voor de rest sluit ik me aan bij Havana. Leuk gezelschap, goed georganiseerd, wederom een super bevoorrading en ook ik ben veel minder stuk gegaan dan andere jaren. Zou ik dan toch beter in vorm zijn? ;)
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 12 mei 2013 14:15

Heb eigenlijk weinig toe te voegen aan de verhalen van Havana en Magoo!

Was voor mij de 1ste officiële deelname aan de WP, 2 jaar geleden via Garmin gereden viel toen niet tegen en dat was wederom dit jaar ook het geval. Die Stockeu is niet mijn ding, steil en verschrikkelijk slecht wegdek, de Thier de Coo is ook zo een onding echter op het steile gedeelte fatsoenlijk asfalt wat ik dan wel fijn vind, wat natuurlijk als fijn ervaren kan worden…… Haute Levee konden we nog goed overleven, Kopman zette nog effe aan :-(, en vervolgens op de Rosier me nog eens getest, toen lekker uit bollen met Magoo de rest wilde nog wielrennertje spelen volgens mij :-)

Heerlijke rit met wisselende weersomstandigheden maar gelukkig is ons veel onheil bespaard gebleven.

@Havana, de Quiche was weer heerlijk want na al die zoete meuk ben je blij echt iets lekkers te eten.

Havana, Magoo, Kopman, DaPoker en Arthur bedankt voor een top dagje fietsen!!
YFood !!!

brownie
Forum-lid

brownie 12 mei 2013 23:43

Ik heb de 140 gereden, als eerste lange tocht van dit jaar en het viel me niet tegen. Alles was idd goed geregeld, met goede uitpijling, goede bevoorrading en ook de informatieborden van de hellingen vond ik leuk om te zien. De Stockeu had ik weleens eerder gereden, maar schijnbaar van de andere kant. De kant van deze tocht is een stuk zwaarder zeg, zeker met een hagelbui erbij. De Thier de Coo is ook geen pretje, maar wel een leuke uitdaging.
Al met al een leuke tocht en zeker voor herhaling vatbaar.

Het enige wat ik me alleen afvroeg is waarom je kaartje geknipt werd? Bij de eerste bevoorradingspost werd er nog een gaatje geprikt, maar bij de volgenden niet. Bij de finish kon je ook niks met het kaartje, of heb ik wat gemist?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 13 mei 2013 07:15

Zal wel voor een of ander brevet zijn?

pivdberg
Forum-lid

pivdberg 13 mei 2013 10:22

Ik heb de 'petit' gedaan. hoezo klein met 178km/3500hm pfff.
Op redoute nog even getest hoe hard ik kon en verder vooral klimmen op reserve (voorzover mogelijk bij 15%+).
Al met al netto net binnen de 8u. Mooie voorbereiding op de route vd marmotte die ik met collega's half juni ga doen.
Heerlijk gefietst en na elke regenbui weer heerlijk gedroogd door het zonnetje.

verkeersregelaars hadden van mij juist wat beter op mogen letten, met zn drien staan kletsen met de rug naar de aanstormende renners of meer interesse tonen voor de klaaroverbordje. Verzorgen was echt top!

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 13 mei 2013 15:23

Ondertussen is de fiets weer schoon en netjes opgepoetst. Man, man, man, wat hebben we een bak water en hagel over ons heen gekregen. Gelukkig waren het buien en konden we toch finishen met een zonnetje.

Over de organisatie - zoals al door anderen geschreven - niets dan lof. Over de staat van het wegdek heb ik niets te klagen. Maar goed ik rij elke week over het beruchte Waalse asfalt en ben dus nog wel erger gewend. Voor mij was de rit een mooie test voor Le Trois Ballons die over een paar weken op de agenda staat. De test heeft wel uitgewezen dat er nog wat aan het duurvermogen gewerkt moet worden want op de Rosier liep ik toch langzaam echt leeg. Al hoe wel... in de afdaling met mede L3B ganger Havana en onze kopman van de dag nog even 'wielrennertje' gespeeld. ;-)

Anyway; mooie tocht, dito organisatie en volgend jaar doe ik 'm waarschijnlijk weer. Het blijft toch een van m'n favoriete gebieden om te fietsen.

@ Havana, Magoo, Kopman, csteenbe en Arthur bedankt voor een top dagje fietsen.
Een extra kudo krijgt Havana voor de overheerlijke en goed gevulde quiche en de lift in zijn bolide.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Arf
Forum-lid

Gebruikersavatar Arf 04 jun 2013 22:58

Aha. Was dat Havanna.
Arthur is dus Arf hier. Veel succes met de drie balonnen. Het duurt nu niet lang meer.

Plaats reactie