Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2013

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 31 mei 2013 09:57

litespeed schreef: :) Gezien jouw postfrequentie is er moeilijk aan te ontkomen, niet? Woekerend onkruid dat overal opduikt tussen de zeer interessante info op dit forum.
You know what they say: "onkruid vergaat niet" :lol: (en volgens mij post ik, naast een hoop onzin, ook nog wel eens iets interessants, maar (zie sig...)).

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 31 mei 2013 10:01

Eens.

papsnoetn01
Forum-lid

papsnoetn01 31 mei 2013 11:43

litespeed schreef:Eens.
En alweer een veenbrand geblust! ;)

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 31 mei 2013 11:48

havana schreef:Oude trainingsbroek en trui meenemen en achterlaten bij de start.
Ik ben met kniestukken en shirt met lang mouwen naar de start gereden en heb ze na de start, op weg naar de Glandon gewoon even gedropt op de camping in Allemont waar we stonden. Kostte hooguit 2 minuutjes, scheelde érg veel kou lijden :mrgreen:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 01 jun 2013 20:42

Ik vind Havana één van de smaakmakers van dit forum met zijn prikkelende stijl en van subtiele humor doorspekte bijdragen. Ik geloof nooit dat hij bewust mensen wil beledigen. Dat heeft hij inmiddels al aangetoond door de gewraakte term te veranderen. Jammer dat je nooit meer op het lijstjesforum zit ;)
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Tracing
Forum-lid

Tracing 04 jun 2013 13:48

hallo,

Ik wil even terugkomen op de vraag van dubois. Voor mij de eerste deelname dit jaar, dus als jullie willen graag een reactie op de volgende vragen:
* Ik neem aan dat de tijdwaarneming ahv chip gaat, dan maakt het toch niet uit hoe laatje in je vak staat? als je over de mat rijd gaat de tijd pas lopen?
* Ik heb startnummer 1647 wat vrij laag is dus ik zit in de eerste batch, maar startvakken bestaan uit minder deelnemers?
* Ik zag dat ik 08.49 uur voor goud moet rijden, telt de afdaling op de glandon helemaal niet mee, of nemen ze een standaard tijd?
en als laatste, ik rijd 15 juni de laatste voorbereiding, rekem-franchorchamps-rekem (185 km, http://www.detoekomstrekem.be/ ) kent iemand deze tocht?

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie reacties,

groet,

hans

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 04 jun 2013 15:06

Tracing schreef:hallo,
1. Ik neem aan dat de tijdwaarneming ahv chip gaat, dan maakt het toch niet uit hoe laatje in je vak staat? als je over de mat rijd gaat de tijd pas lopen?
2. Ik heb startnummer 1647 wat vrij laag is dus ik zit in de eerste batch, maar startvakken bestaan uit minder deelnemers?
3. Ik zag dat ik 08.49 uur voor goud moet rijden, telt de afdaling op de glandon helemaal niet mee, of nemen ze een standaard tijd?
4. en als laatste, ik rijd 15 juni de laatste voorbereiding, rekem-franchorchamps-rekem (185 km, http://www.detoekomstrekem.be/ ) kent iemand deze tocht?

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie reacties,

groet,

hans
1. Klopt, gaat met een chip, die je met een tiewrap aan je fiets kan maken. Achterin je achterzak steken werkt ook, heb ik ondervonden. De tijd wordt inderdaad past gestart zodra je over een mat rijdt.
2. Ik begrijp je vraag niet, maar de startvakken (en groottes) staan in de openingspost.
3. Voor de afdaling van de Glandon wordt een standaardtijd gerekend (uit mijn hoofd 34 min), dit staat ook in de openingspost. Je krijgt een uitslag mét en zonder Glandon.
4. Alleen van horen zeggen maar dit één van de vele prima Ardennnenritten; doorgaans een uitstekende voorbereiding

Tracing
Forum-lid

Tracing 04 jun 2013 16:58

hallo Havana,

thanks voor snelle reactie. Fijn om een expert als vraagbaak te hebben. Maar toch nog een vervolgvraag:
In je openingspost staat als ik het goed kijk alleen de link naar de tijden (Maar misschien is net als met handleidingen; eerst doen, dan pas lezen ;) ) 08.39 voor goud, de vraag is dus, is dat incl. 34 min voor de afdaling van de Glandon? Weet niet of goud ueberhaupt te halen valt, maar ik weet dit soort dingen graag van te voren, dan heb ik op de fiets wat om over na te denken.
mbt de startvakken bedoel ik: Ik start dus in het eerste "toervak". Dat is één vak van 1500 deelnemers? Dan mag ik inderdaad wel op tijd bij de start verschijnen! of valt dat mee. Als voorbeeld, vorig jaar de criquilion ook zo'n 2000 toerrijders, toen tijdverlies +/- 6 minuten.(dit jaar deelname als bevoorrecht gouden deelnemer).

Hans

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 04 jun 2013 17:04

Zowel de oude als de nieuwe limieten staan in de startpost. De nieuwe limieten zijn zonder Glandon.

Waar je staat maakt niet zoveel uit tenzij je meedoet voor de top-100. Als je goud in de Criq hebt gereden is goud in de Marmotte absoluut geen ambitieuze doelstelling. Goud in Belgische cyclo's da's veel straffer.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 04 jun 2013 20:25

Puntje 4 kan ik wel beantwoorden; R-F-R is een stevige rit maar ook weer niet extreem zwaar met een goede verzorging en best veel volk!

Qua voorbereiding op La Marmotte prima rit.
YFood !!!

Tracing
Forum-lid

Tracing 05 jun 2013 10:19

thanks voor antwoorden.
@ Havana, oude limietenlink word door mijn filter hier geblokkeerd (dat heb je als je op je werk zit te internetten :oops: ) ik kijk vanavond thuis wel even.
@ csteen, OK bedankt , ik ben benieuwd, was voor mij geen bekende rit.

Vorig jaar inderdaad goud bij criq. Werd wel gered door het feit dat de rit volgens mijn meter 5 km korter was dan op de site (165 ipv170) anders had ik het niet gehaald. Toen bleek dat we op 160km nog maar 5 km af moesten dale naar la roche zijn we als een dolle naar beneden gevlogen (salvodelli eat your heart out) en hadden we zowaar nog 5 min over.

Vrijdag a.s. heb ik zelf een route uitgestippeld van +/- 150Km met diverse hellingen gecombineerd (behalve de stockeu want dat vind ik toch zo'n...ding). Nog iemand zin om mee te gaan?

snellejelle1984
Forum-lid

Gebruikersavatar snellejelle1984 12 jun 2013 16:06

Weet iemand misschien ook HOE je een startbewijs op je eigen naam moet overschrijven? Met de oorspronkelijke inschrijving inloggen op de website van Sportcommunication en dan de gegevens veranderen en tevens je eigen doktersverklaring uploaden? Of moet je juist bij het ophalen van het startnummer je eigen naam doorgeven?

Plaats reactie