Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

foxx
Forum-lid

foxx 03 jun 2013 10:44

Zal Oakley tijdens de TdF periode nieuwe modellen (andere kleuren) presenteren? Of gebeurt dat op een andere periode? Overweeg een nieuwe RadarLock aan te schaffen.

d.s.
Forum-lid

d.s. 03 jun 2013 13:44

Neen, de bekendmaking van de modellen die in de TDF zullen rijden, worden altijd een paar weken ervoor 'onthuld'.

NoChain
Forum-lid

NoChain 06 jun 2013 22:35

Kan iemand mij de verschillen vertellen tussen de half jacket 2.0 en de flak jacket? Buiten de lichtelijk andere vorm van het frame zie ik weinig verschillen.

Wat gebruiken jullie? Gepolariseerde glazen of niet?

breaker
Forum-lid

breaker 09 jun 2013 17:01

De verschillen kan je hier vinden. http://www.youtube.com/watch?v=RIxhoPAKm1I
De ervaring met gepolariseerde heb ik niet. Maar ik heb wel ergens gelezen als je gepolariseerde glazen hebt dat je een plas water minder snel ziet dan zonder.

d.s.
Forum-lid

d.s. 09 jun 2013 19:59

Wanneer je bv langs een kanaal fiets en de zon schijnt op het water, kun je verblind worden.
Met polarized glazen wordt die schijn minder

bjorn1979
Forum-lid

bjorn1979 12 jun 2013 09:20

Ik rij sinds twee weken met een Racing Jacket met Emerald Transitions. Een genot! Wat een verschil met mijn Adidas Evil Eye met inserts! In het begin was het even wennen maar dat is blijkbaar normaal omdat je ineens alle kanten op scherpt ziet (schrijft Oakley ook in de manual). Het is de euro's zeker waard geweest.

Mocht er nog een liefhebben zijn voor Groene Bolts en Icons of grijze (metal) Icons. Ik heb ze over want heb zwarte gekocht.

bertus
Forum-lid

bertus 13 jun 2013 18:54

ja emerald transitions heb ik ook, helemaal super.
je hebt altijd de perfecte bril op, zon of regen, racefiets of mtb ,echt een aanrader.
glazen kleuren ongemerkt mee dus altijd goed rustig beeld.

Larzfiets
Forum-lid

Larzfiets 16 jun 2013 12:56

Ook ik heb bij RXSport besteld, Oakley Flak Jacket XLJ met transitions glazen op sterkte (black iridium). Super geworden. Door de spiegeling in het glas zie je niet van "buitenaf" dat het een bril op sterkte is (zie er toch altijd minder 'racey' uit). Bril was na een week al binnen. In de felle zon vind ik hem nog steeds genoeg licht wegfilteren, hoewel door de scherpte/kwaliteit van Oakley het misschien lijkt alsof het "lichter" is dan bij andere brillen. Maar als je van 'echt donker' houdt, moet je dus wellicht een andere bril of lens kiezen.
Met rijden door het bos bijvoorbeeld werkt de aanpassing van de transitions super. Bij RXSport bovendien €339 waar de opticien €535 rekent. Nog steeds een fors bedrag, maar ik vind het de prijs zeker waard!

breaker
Forum-lid

breaker 16 jun 2013 15:15

Ik snap zelf ook niet waarom de opticien iets meer dan 200 euro vraagt voor dezelfde bril dan op internet. Ik schrok toen de prijs hoorde van de opticien.
Zal UK een andere prijs hanteren?

Maar ik ben aan het kijken voor nog een bril naast de Racing Jacket voor het fietsen is het ideaal met transitions black iridium maar voor hardlopen is deze montuur iets minder fijn. Ben nu aan het kijken voor een andere bril. Ik denk dat ik wel dezelfde lenzen neem.

Verder is het ideale bril zeker als je gewoon geen contact lenzen meer nodig hebt.

d.s.
Forum-lid

d.s. 16 jun 2013 18:05

breaker schreef:Ik snap zelf ook niet waarom de opticien iets meer dan 200 euro vraagt voor dezelfde bril dan op internet. Ik schrok toen de prijs hoorde van de opticien.
Zal UK een andere prijs hanteren?

Maar ik ben aan het kijken voor nog een bril naast de Racing Jacket voor het fietsen is het ideaal met transitions black iridium maar voor hardlopen is deze montuur iets minder fijn. Ben nu aan het kijken voor een andere bril. Ik denk dat ik wel dezelfde lenzen neem.

Verder is het ideale bril zeker als je gewoon geen contact lenzen meer nodig hebt.
Oakley zegt, bij het tekenen van het contract, dat je hun artikelen moet verkopen aan de door hen vastgestelde prijs.
Doe je dit niet, kan je je contract verliezen.
Vandaar dat opticiens en ook de meeste andere Oakley dealersde brillen verkopen aan de adviesprijs.

NoChain
Forum-lid

NoChain 16 jun 2013 18:26

Ik heb ook net een Oakley besteld op het net omdat het prijsverschil gewoon te groot is, maar eigenlijk zijn die verschillen tussen een lokale winkel en het internet verre van gezond.

Een collega van mij zijn schoonvader is opticien en hij is gestopt met Oakley, om de simpele reden dat het schering en inslag was dat mensen brillen kwamen passen en 'later wel eens terug gingen komen'. Zo lees je ook dat mensen zonder schroom fietsschoenen in de winkel gaan passen om ze vervolgens online te kopen.

Ik vraag me toch af hoe dit gaat aflopen voor onze eigen economie.

tommeke15
Forum-lid

tommeke15 17 jun 2013 17:15

Ik werk in een fietsenwinkel, en daarom verkopen wij ook geen Oakley brillen...

Je ziet het bij schoenen ook wel eens. Vooral bij Sidi, die op internet soms maar een tientje goedkoper zijn. Als je die 10 euro niet over hebt voor een beetje advies, de schoen kunnen passen en 'm meteen mee kunnen nemen (dus niet 2 dagen wachten) ben je maar een zielig persoon.
Voorheen Tommeke14

Plaats reactie