Die heb ik ook (ook daar besteld). Ik vind ze erg prettig rijden (25mm variant) en ook nog eens mooi "smoelen" op mijn fiets. Alhoewel ze, itt mijn Michelin pro race 2/3/4 veel minder steentjes oppikken, ben ik met de veloflexen dit jaar al 3 keer lek gereden. Was 2 van de 3 keer wel in heel slecht weer, maar vreemd genoeg kon ik dus steeds nergens een scherp steentje oid vinden. Gewoon pech? Of hebben anderen dezelfde ervaring in slecht weer?loos schreef:Ik heb ervaring met beide banden. Ik zou als ik jou was voor de Veloflex gaan.
De verschillen zijn klein, maar de lekbestendigheid van Veloflex is beter.
Goede prijs: http://www.bike-palast.com/Rennrad/Bereifung/Reifen/3/" onclick="window.open(this.href);return false;
comfortabele band: Vittoria open corsa sc of Veloflex Master
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Mijn Vittoria Rubinio Pro bandjes vandaag vervangen door de Vittoria Open corsa III evo
Ze gaan veel soepeler op de velg, dat is al één zaak !
Maar ze gaan ook nog eens als een raket ! mijn gemiddelde over 80 km was vandaag eventjes plots 1km/u hoger !!!!( ik ben een 57 j dame die pas 3 jaar fietst, gemiddelde snelheid op mijn eentje is zo iets van 28/u). In groep kan ik sneller (30-32)
Geen toeval dat de Rabo dames deze (tubes) ook op hun fiets liggen hebben !
Ze gaan veel soepeler op de velg, dat is al één zaak !
Maar ze gaan ook nog eens als een raket ! mijn gemiddelde over 80 km was vandaag eventjes plots 1km/u hoger !!!!( ik ben een 57 j dame die pas 3 jaar fietst, gemiddelde snelheid op mijn eentje is zo iets van 28/u). In groep kan ik sneller (30-32)
Geen toeval dat de Rabo dames deze (tubes) ook op hun fiets liggen hebben !
De open corsa sl is een nog snellere band voor droog wegdek.ajuin schreef:Mijn Vittoria Rubinio Pro bandjes vandaag vervangen door de Vittoria Open corsa III evo
Ze gaan veel soepeler op de velg, dat is al één zaak !
Maar ze gaan ook nog eens als een raket ! mijn gemiddelde over 80 km was vandaag eventjes plots 1km/u hoger !!!!( ik ben een 57 j dame die pas 3 jaar fietst, gemiddelde snelheid op mijn eentje is zo iets van 28/u). In groep kan ik sneller (30-32)
Geen toeval dat de Rabo dames deze (tubes) ook op hun fiets liggen hebben !
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Vittoria heeft nu ook de Open Corsa EVO SC (met bruine wangen dus) in 25mm variant.
Ik vind ze fijner bollen dan de Veloflex Master in 25mm.
Wat wel opvalt is dat de Veloflexen minder snel slijten. Lijken me wat lekbestendiger. Ook betrouwbaarder in natte omstandigheden.
Ik vind ze fijner bollen dan de Veloflex Master in 25mm.
Wat wel opvalt is dat de Veloflexen minder snel slijten. Lijken me wat lekbestendiger. Ook betrouwbaarder in natte omstandigheden.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Ik heb tot op heden nog niet lek gereden met mijn vittoria open corsa cx 23mm in 2500km ( even afkloppen). Zijn ook prima betrouwbaar in nat weer, grip is ook dan nog prima, behalve als je ze heel hard oppompt. Zet ze bij nat weer een 0.5 bar lager en het gaat perfect! Beginnen nu wel aardig af te lopen, maar ze gaan tot nu toe mijn verwachtingen te boven. Wat me opvalt is dat ze redelijk weinig steentjes oppakken. Behalve dan echt scherpe stukjes die je wel goed in de gaten moet houden. Mijn continentals zijn plakkeriger en pakken veel mee mee en alhoewel het rubber dikker is rijdt je daar nog best makkelijk mee lek.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik heb dezelfde ervaring met met CX (25mm) als thestudent, maar moet ook even afkloppenthestudent schreef:Ik heb tot op heden nog niet lek gereden met mijn vittoria open corsa cx 23mm in 2500km ( even afkloppen). Zijn ook prima betrouwbaar in nat weer, grip is ook dan nog prima, behalve als je ze heel hard oppompt. Zet ze bij nat weer een 0.5 bar lager en het gaat perfect! Beginnen nu wel aardig af te lopen, maar ze gaan tot nu toe mijn verwachtingen te boven. Wat me opvalt is dat ze redelijk weinig steentjes oppakken. Behalve dan echt scherpe stukjes die je wel goed in de gaten moet houden. Mijn continentals zijn plakkeriger en pakken veel mee mee en alhoewel het rubber dikker is rijdt je daar nog best makkelijk mee lek.
Voor m'n andere fiets ga ik nu misschien de Veloflex Master in 25mm eens proberen alleen heeft Bike-palast die nu alleen in 23. Iemand een adresje nog misschien waar ze vergelijkbare prijzen hebben?
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl
Ik heb enige tijd geleden de Grand Ballon afgedaald in de regen met Veloflex Pave bandjes (22 mm), das de voorloper van de Master geloof ik. Ging probleemloos en gaf gewoon erg veel vertrouwen. Daarnaast zelden lek (minder vaak dan Vittoria Open Pave 24 mm). Prettig dat Veloflex ze nu ook levert in een 25 mm-versie.
Bij Salden zijn ze nu €29,90.hendriku schreef:Voor m'n andere fiets ga ik nu misschien de Veloflex Master in 25mm eens proberen alleen heeft Bike-palast die nu alleen in 23. Iemand een adresje nog misschien waar ze vergelijkbare prijzen hebben?
Geen fijnere band dan de Vittoria open, echter bij nat weer niet echt lek bestendig.
Rij tegenwoordig s winters met conti grand prix classic 25 mm, niet echt een race bandje maar wel een mooie klassieke uiterlijk , lek bestendig en door de 25 mm super comfort.
Rij tegenwoordig s winters met conti grand prix classic 25 mm, niet echt een race bandje maar wel een mooie klassieke uiterlijk , lek bestendig en door de 25 mm super comfort.
Ik rijd al jaren met Open Corsa CX (23 mm; versies I en II) en Veloflex Pavé (22 mm), nu de Master (23 mm). De nieuwe Open Corsa met Isogrip (type III) zou nog weer beter zijn dan de II, maar versie III heb ik nog niet geprobeerd.
Al deze bandjes rijden (zeker met latex, liefst de dunne van Vredestein) m.i. super. Ik vind het lastig om te zeggen dat de een beter rijdt dan de ander. Maar ik heb ook de ervaring dat de Veloflexen minder gauw steentjes van de weg meenemen en daardoor ook minder snel lek rijden.
Voor beide merken geldt dat je er niet gek veel kilometers op kunt maken; bij mij heeft de achterband het (zonder omwisselen met de voorband, wat ik dus wel doe) na zo'n 2.000 km wel gehad. Op dat punt scoort een Grand Prix 4000s beter.
Wat de prijs betreft: Veloflexen kun je nog wel eens voor een zacht prijsje kopen bij Bike Palast.
Een fietsmaat van mij klaagt over de slechte grip van de Veloflex bij regen (Wiggins-syndroom?). Heb er zelf te weinig ervaring mee om er iets van te zeggen.
Ik las overigens dat Michelin stopt met de productie van latex biba's. Conti is er al een tijdje geleden gestopt. Maar dan houden we Vredestein, Vittoria en Challenge over.
Al deze bandjes rijden (zeker met latex, liefst de dunne van Vredestein) m.i. super. Ik vind het lastig om te zeggen dat de een beter rijdt dan de ander. Maar ik heb ook de ervaring dat de Veloflexen minder gauw steentjes van de weg meenemen en daardoor ook minder snel lek rijden.
Voor beide merken geldt dat je er niet gek veel kilometers op kunt maken; bij mij heeft de achterband het (zonder omwisselen met de voorband, wat ik dus wel doe) na zo'n 2.000 km wel gehad. Op dat punt scoort een Grand Prix 4000s beter.
Wat de prijs betreft: Veloflexen kun je nog wel eens voor een zacht prijsje kopen bij Bike Palast.
Een fietsmaat van mij klaagt over de slechte grip van de Veloflex bij regen (Wiggins-syndroom?). Heb er zelf te weinig ervaring mee om er iets van te zeggen.
Ik las overigens dat Michelin stopt met de productie van latex biba's. Conti is er al een tijdje geleden gestopt. Maar dan houden we Vredestein, Vittoria en Challenge over.