Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Klimwielen

jolmer
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 jul 2007 20:44

jolmer 26 nov 2011 16:44

amclassic-fan schreef:
Kijk voor betaalbare naven eens bij bijv bikehubstore.com. Moet je alleen niet de allerlichtste naven uitzoeken, want die hebben hele kleine lagers die geen lang leven hebben.
Bedoel je met die kleine lagers dan de DATI naven of de Ultra Lights?

ajuin
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 aug 2010 18:34

ajuin 17 mei 2013 15:05

Ben een fietsende dame van 57 (en pas het 3e jaar dat ik fiets, zo ongeveer 8000km/jr)
Ik heb een jaar met de Token C22A gereden op de franse cols en in de Ardennen. Super klimwieltjes voor weinig geld.
Ik voelde direkt de méérwaarde van die lichte wieltjes met de keramische lagers.
Dit jaar heb ik Fulcrum racing zero. Die lopen nog iets beter wat mijn gevoel betreft. Niet zozeer in klimmen (identiek) maar vooral op vlak rolt mijn fietsje nog beter, ligt mijn snelheid iets hoger dan vroeger (kan ook door training zijn, maar toch hebben ze momenteel mijn voorkeur).
Ook grijpen de remblokjes beter op de Fulcrum velgen (wat zeker méér vertrouwen geeft in een afdaling)
Het jammere is dat een vouwband een stuk ! moeilijker op de velg gaat dan bij Token, dus als je een tijdslimiet hebt (Bv. Marmotte), dan zou ik toch opteren voor de Token's.

ajuin
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 aug 2010 18:34

ajuin 18 jun 2013 17:14

correctie: hangt af van band tot band.
Vandaag Vittoria open corsa Evo CXIII opgelegd en ik kon ze er gemakkelijk optrekken (zonder bandenlichter)
Volgende week dus de Marmotte met de Fulcrum racing zero en de (snelle) Evo's !

Plaats reactie