Alles over vakanties op én met de fiets

Trier

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1214
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 11 jun 2013 11:37

Het is bijna zover, met het gezin naar Center parcs in Trier. Ja, ik weet het, voorspelbaar, maar voor de kinderen geweldig, dus zelf maar even afzien in zoon bungalow...en subtropisch zwembad.

Dit jaar echter is er plek in de auto om de FIETS mee te nemen, jawel, bof ik even. :D

Heeft er iemand van het forum tips/routes enz voor deze omgeving ?

Tijd : 2e week juli

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8953
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 jun 2013 20:02

Heb je al op gpsies gekeken?
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1214
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 11 jun 2013 20:48

Jazeker, maar in dit forum zitten misschien fietsers die zelf in die buurt geweest zijn, en tips kunnen geven.

gpsies geeft alleen wat routes, geen "highlights".

MVG Arno

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1214
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 13 jun 2013 15:28

Niemand tips , van fiets highlights die ik zeker niet mag missen ??

MVG Arno

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 13 jun 2013 16:33

Kennelijk een nog onontgonnen gebied, gezien het gebrek aan tips. Zelf ben ik er ook nog nooit geweest (ik ga doorgaans voor hogere cols en de grootste kans op prima weer, dus wat verder naar 't zuiden ;) ). Maar ik heb even gesnuffeld en kom er wel 'ontelbare' fietsroutes tegen (met beschrijving): voorbeeld. Er schijnen goede fietspaden te liggen, waar je ook geen last van gemotoriseerd verkeer hebt. Ik weet niet of je per sé wilt klimmen, maar de beschreven 'vlakke' routes lijken mij qua omgeving ook aantrekkelijk om te fietsen. Enige nadeel zou kunnen zijn, dat het er 's zomers 'barst' van de 'gewone' fietsers... Eigenlijk ga ik er van uit, dat je dit soort websites zelf ook al wel hebt afgestruind en ik dus niets nieuws vertel ;) .
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
goosman
Forum-lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 08 jun 2010 17:28
Contact

Gebruikersavatar goosman 13 jun 2013 20:25

Afbeelding
Moselradweg, dochter voorop

Langs de Moezel loopt een retestrak fietspad, prima uitgeplaat bovendien. Weliswaar redelijk vlak, maar fraai te befietsen. Als je richting Noviomagus Treverorum (Neumagen-Drohn, leuk als je de Romeinse historie van de streek interessant vindt) fietst kun je in Leiwen een fraaie klim richting Sonnenberg doen. Uiteraard is vanuit Trier Luxemburg ook goed te doen.
Chi va piano, va sano e va lontano !

Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010

http://goosman41.blogspot.com

Psycho_Bartje
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 feb 2012 19:30

Psycho_Bartje 25 jun 2013 21:51

In de buurt van Leiwen (waar ik afgelopen herfst bovenop de Sonnenberg verbleef in een Landal park) ligt ook de Ebeskopf; met 816 meter het hoogste punt in de omgeving.
Vanuit Bernkastel-Kues gaat ook een fraaie klim omhoog de Hunsruck op.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 27 jun 2013 06:11

Bij het dal van de Moezel gaat het overal op en af aangezien het een diep gat is.
Dus geen zorgen over je hoogtemeters.
Heb je dat gehad dan rij je lekker langs het water terug.
Het dal wordt geroemd om zijn aangename microklimaat.
Ook in de richting van Luxemburg heb je genoeg rustige wegen om een mooie rit te maken
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1214
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 27 jun 2013 09:27

Okee , klinkt allemaal veelbelovend, waarschijnlijk toch een goede keuze om de fets mee te nemen !

MVG Arno

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 27 jun 2013 13:23

Erbeskopf is eigenlijk niet de moeite waard. Je rijdt over behoorlijk drukke wegen, alleen de laatste 2km is rustig. De top is met afstand de saaiste "top" die ik gezien heb.

Vanuit Bernkastel inderdaad wel een mooie klim naar de Stumpfer Turm. Neem dan niet de tunnel maar snijdt af via de Schlossweg. Die is behoorlijk pittig met uitschieters ruim boven de 15% en zelfs een stukje kasseien.
Een stuk verderop langs de Moezel vanuit Traben-Trarbach is de Mont Royal ook een mooie klim. En daar tussenin de Colmont, heb die zelf niet gedaan maar schijnt ook erg mooi te zijn.
Maar eigenlijk barst het van de mooie klimmetjes, zodra je maar het dal uitgaat.
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 28 jun 2013 21:15

Kort door tijdsgebrek: in elk geval is "klein zwitserland" de moeite waard en richting "prum" heb je ook mooie parcours. Vanuit bernkastel ( toch wel een heel eindje uit de buurt )kun je de "piesport" oprijden en zo terugkeren via echternach vanwaar "klein-zwitserland" begint.
Vanaf Trier richting Bollendorf en daar richting Vianden zijn er ook mogelijkheden.
Vlak rijdt je door de fietspaden langs de moezel te volgen.
Misschien één van de volgende dagen wat meer gedetailleerde info!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
fred1965
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 18 mei 2011 21:55

Gebruikersavatar fred1965 05 jul 2013 09:34

Ik weet niet of je deze site al kent, http://www.quaeldich.de/
duitstalig , met leuke beschrijvingen van beklimmingen.
Geen complete routes volgens mij,maar j kunt de mooie stukken inpassen in zelf gemaakte routes op bv Gpsies
gr
Freddy

Plaats reactie