Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Eenvoudige fietsnavigatie A-Rival Teasi One

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 22 jun 2013 12:19

Hang ,m even aan je pc voor een eerste update
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

bart9140
Forum-lid

bart9140 22 jun 2013 18:03

Vandaag zat (en eigenlijk nog steeds) men Teasi helemaal geblokkeerd...

Mijn routes - kies route - go - vertrek en na 10 meter freezed het beeld :(

Met geen stokken meer aan de praat te krijgen...

Ben nu aan het zoeken hoe ik een hard reset kan doen, anyone?

Gevonden :) 15 seconden start/stop knop ingeduwd houden.

Hoop wel dat hij dit niet meer teveel doet...

Limo1
Forum-lid

Gebruikersavatar Limo1 23 jun 2013 16:08

Hallo, wanneer ik een route plan en deze opstart dan krijg ik de melding / je hebt er voor gekozen om
tegenorvergesteld te navigeren t.o.v. hoe het parcours is opgeslagen. Let goed op.

Ik heb niet voor gekozen. Is er iemand die weet hoe ik dit oplos.

Bij voorbaat dank.

fred1965
Forum-lid

Gebruikersavatar fred1965 23 jun 2013 22:54

Als ik een route heb uitgekozen verschijnt hij eerst op het scherm als kaart-met route, daarna druk ik op 'GO"
dan krijg ik een scherm met "Bestemming"met daaronder omkaderd -beginpunt---eindpunt- dit blokje moet je aantippen waarna je vervolgens 4 mogelijkheden krijgt, tip de juiste aan en druk op OK.
Als je een route omgekeerd gaat rijden krijg je nog een waarschuwing.
Waarschijnlijk staat hij bij jouw op Eindpunt----beginpunt.
Hoop dat je er wat aan hebt

Limo1
Forum-lid

Gebruikersavatar Limo1 23 jun 2013 23:27

Hallo Fred1965,
Bedankt voor de snelle reactie. Ben er blij mee. Ik heb de teasi one pas 2 dagen dus het is effe zoeken.
Probleem is bij deze opgelost, er zullen misschien nog welke enkele volgen.
Ik kan er tot nu toe al redelijk mee overweg, verders is de teasi one inderdaad makkelijk in gebruik.
Routes rijden is een kwestie van ervaring met de navigatie, en dat moet ik nog opdoen.
Groetjes Limo1.

dzjibrille
Forum-lid

dzjibrille 24 jun 2013 11:13

Heb sinds enkele dagen ook mijn Teasi One in huis, gisteren een eerste echte test (eerst stukje navigeren en daarna mijn rit tracken), en dit ging heel goed! Eerste ervaring met gps en wel leuk dat je veel informatie in één schermpje hebt.

Zaterdag deed hij het wel helemaal niet. Elke keer ik wou navigeren of een route oproepen blokkeerde hij helemaal en moest ik hem resetten. Gisterenmorgen dan even een update laten doen (de software was nochtans up-to-date) en toen werkte hij. Ben echter bang dat het probleem van zaterdag terugkomt, iemand anders die hier al ervaring mee heeft?

Als hij blijft werken zoals gisteren zou ik wel zeer tevreden zijn :-) over twee weken een serieuze test in de Vogezen

fietssmurf
Forum-lid

fietssmurf 24 jun 2013 21:03

@depoldertoerist,
leverancier geeft aan dat ik een oude versie heb. Ik krijg deze email, maar zonder bijlage. Kan iemand mij deze sturen?
EMAIL
In de bijlage treft u een .rar bestand aan met daarin de update naar versie 1.6.4. U kunt deze uitpakken op uw PC (er zal een map YFCopyFiles aangemaakt worden).

Wanneer u de Teasi One verbindt met uw PC, kunt u de map BikeNav compleet kopiëren naar de Teasi One. Hij zal dan vragen of er mappen moeten worden samengevoegd en bestanden overschreven. Dit kunt u allemaal met Ja beantwoorden.

Als de bestanden zijn gekopieerd, dient u de Teasi One veilig te ontkoppelen en na een herstart zal hij normaal functioneren.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 25 jun 2013 13:08

Ik heb je een pb gestuurd. maar zie nu pas dat je de bijlage helemaal niet hebt.

ik zou toch proberen om te updaten met aOUTo. Dat is vanaf de website te downloaden na registratie.

dzjibrille
Forum-lid

dzjibrille 25 jun 2013 20:19

Ik heb nog steeds problemen met mijn Teasi. Ik woon in Gent en ik kan van hier navigeren naar elke plaats in Gent. Wanneer ik echter naar Drongen of Deinze wil navieren blokkeert het toestel.
Daarnet ook 20 km gefietst, en wou daarna de kortste weg naar huis laten navigeren, maar toen blokkeerde het toestel ook. Zeer vreemd en vervelend toch allemaal. Ik ben echt aan het denken om hem terug te sturen...

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 25 jun 2013 20:59

Eerste vraagje.... (gaat een beetje een standaard verhaal worden) heb je het toestel al een update gegeven?

indien ja, dan zou ik 'm zeker terugsturen, want dit is zeker niet normaal.

dzjibrille
Forum-lid

dzjibrille 25 jun 2013 22:17

Ik heb hem inderdaad al aan oauto aangesloten, maar blijkbaar was het al up to date. Dus helaas...
Vreemd probleem...

Limo1
Forum-lid

Gebruikersavatar Limo1 28 jun 2013 21:49

Hallo,
Ik ben al redelijk vertrouwt geraakt met de teasi one.
Gemakkelijk in gebruik is hij zeker. Door ermee te spelen, en informatie te zoeken
op het internet (ook dit forum), kom je een heel eind. zelf ben ik ook in het bezit van een
racefiets, wat met het downloaden van routes wel eens wat problemen geeft (i.v.m
onverharde wegen). Verders vind ik het icoon linksboven in de hoek wat de afsla-
instructie aangeeft te direct, d.w.z dat bij de geringste knik in de route hij al snel
links of rechts afsaan aangeeft, terwijl het eigenlijk voor de route gewoon rechtdoor is.
Je moet dus met de navigatie vertrouwt raken en meer navigeren met het groene
routepijltje. Wat is bij jullie de ervaring met bovenstaande???
Toch ben ik tot nu toe tevreden met de teasi one.
Reacties zijn welkom.
Groetjes Limo1.

Plaats reactie