Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

verstelbare stuurpen - aanpassing fit

thmarten
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2009 14:15

thmarten 26 jun 2013 17:20

Na een rugoperatie (hernia - microdiscectomie) kijk ik langzaam uit om van een 'stadsfiets' terug op de racefiets te kruipen, weliswaar initieel met een serieus verhoogde stuurpen, bv. deze:

http://www.ritcheylogic.com/dyn_prodfamily.php?k=451136

Iemand ervaring met dergelijke stuurpennen in combinatie met een juiste fit?

Bv. stuur dichter laten komen indien het hoger staat (of even ver (dus langere stuurpen nemen)?
Bv. zadel naar achter aangezien het stuur (bij dezelfde lengte) dichter zal komen.

Ik wil vooral vermijden dat ik ondanks de juiste hoogte de rug (anders) verkeerd zou belasten.

Bedankt om even mee te denken.
Laatst gewijzigd door thmarten op 26 jun 2013 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7941
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 26 jun 2013 20:33

Wel een heel omslachtige methode om ontspannen te kunnen zitten. Is een hybride niet veel logischer/passender enz? die zijn sowieso 10 cm hoger gerekend vanuit de brackethoogte.

thmarten
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2009 14:15

thmarten 26 jun 2013 21:02

klimmer schreef:Wel een heel omslachtige methode om ontspannen te kunnen zitten. Is een hybride niet veel logischer/passender enz? die zijn sowieso 10 cm hoger gerekend vanuit de brackethoogte.
Het is inderdaad omslachtig maar ik zoek naar een relatief goedkope oplossing voor een tijdelijk probleem. Binnen een maand of 3-4 mag de stuurpen langzaam omlaag eens de rug volledig hersteld is.

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7941
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 26 jun 2013 21:52

Zadelstand veranderen is niet aan te raden. verandert je positie t.o.v. bracket. Koop gewoon een verstelbare stuurpen van de goede maat. Zelfde lengte die je had, maar dan verstelbaar. 1 cm langer is geen probleem. BBB.

Plaats reactie