Cyclocross fietsen
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ik heb in januari een Focus Mares CX 1.0 bij deze man gekocht.
Goede ervaringen mee. Ik heb een testritje vanuit zijn appartement in Amsterdam Noord mogen maken, en daarna heb ik de fiets van hem gekocht.
Tot nu toe bevalt ie prima.
Hij heeft voor zijn (wat vreemde, want in Amsterdam crossen) bedrijfje de volgende website:
http://www.amsterdamcycling.com/
Te zien aan zijn inrichting gaat het om een vrijgezel met een uit de hand gelopen hobby. Het bedrijfje deed hij er bij voor de lol. Zo vertelde hij me althans. Ik vond het een aardige en betrouwbaar overkomende vent.
Ik heb bij aankoop de afspraak dat ik bij structurele schade aan de fiets gebruik kan maken van zijn garantierechten als eerste koper. Op voorwaarde dat hij het bij zijn vaste fietsenleverancier kan regelen.
Op aanvraag verstuurde hij gedetailleerde foto's van de fiets. Zie elders in dit topic (scrollen!):
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... &start=876
Goede ervaringen mee. Ik heb een testritje vanuit zijn appartement in Amsterdam Noord mogen maken, en daarna heb ik de fiets van hem gekocht.
Tot nu toe bevalt ie prima.
Hij heeft voor zijn (wat vreemde, want in Amsterdam crossen) bedrijfje de volgende website:
http://www.amsterdamcycling.com/
Te zien aan zijn inrichting gaat het om een vrijgezel met een uit de hand gelopen hobby. Het bedrijfje deed hij er bij voor de lol. Zo vertelde hij me althans. Ik vond het een aardige en betrouwbaar overkomende vent.
Ik heb bij aankoop de afspraak dat ik bij structurele schade aan de fiets gebruik kan maken van zijn garantierechten als eerste koper. Op voorwaarde dat hij het bij zijn vaste fietsenleverancier kan regelen.
Op aanvraag verstuurde hij gedetailleerde foto's van de fiets. Zie elders in dit topic (scrollen!):
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... &start=876
- StevieSeagal
- Forum-lid
@robbebopper, dankje voor je goede info. Ik heb vandaag ook een stukje gereden op een 54 en een 56 frame. Ik denk dat ik voor een 56 frame ga kiezen, dat gaf me uiteindelijk na een paar keer wisselen toch een beter gevoel.
Dat van die garantie ga ik het ook even met hem over hebben, hoe gaat dat ongeveer in zn werk bij jou?
Als ereen scheurtje in het frame oid ontstaat buiten jouw schuld om dan neem je weer contact op met deze man?
Dat van die garantie ga ik het ook even met hem over hebben, hoe gaat dat ongeveer in zn werk bij jou?
Als ereen scheurtje in het frame oid ontstaat buiten jouw schuld om dan neem je weer contact op met deze man?
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ja, dat klopt. Dat heb ik zo met hem afgesproken. Ik kan uiteraard niet zeggen of hij deze afspraak ook echt gaat nakomen als het nodig is, maar eerlijk gezegd hoop ik daar niet achter te komen
- StevieSeagal
- Forum-lid
StevieSeagal schreef:Ik ben nieuw hier, het crossen is ook nog totaal nieuw voor me. Omdat ik mijn oude stalen racefiets wil inruilen voor iets nieuwers ben ik eens gaan zoeken.
Nu lijkt het me wel wat om een crosser te kopen en er een setje wielen bij te nemen met racebandjes om op de weg te fietsen.
Nu heb ik contact met iemand via marktplaats voor een Focus Mares AX 1.0 2012. Ze komen uit de verhuur maar ze zijn nog als nieuw, ik ga kijken voor een 54 en een 56. Ik weet namelijk niet welke maat het beste past.
Hij
Heeft er hier toevallig iemand ervaringen met deze fiets?
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... =mympBuyer
Ik krijg nu dus de keuze tussen de originele fulcrum 7 en een tweede hands wielset tegen een iets lagere prijs. namelijk €30 korting op de totaalprijs.
De tweede hands wielset is de DT Swiss RR415 met 105 naven.
Wat is de betere keuze?
-
- Forum-lid
Even iets anders dan al die mooie crossers. Hoe gebruiken jullie je crossfietsen? Als woon-werkfiets, als slechtweerfiets, als alternatief voor een mtb of als echte crosser voor wedstrijden? Ik kocht begin dit jaar een Stevens crossers om m in de winter op de weg te gebruiken en voor een verdwaald karrenspoor zo nu en dan. Voor de gein heb ik deze week setje noppenbanden (racing ralph) erop gelegd (ipv sammy slick) voor wat meer grip in de zomerse blubber en een paar vaste mtb-routes in Zuid-Limburg gereden. En dat bevalt eigenlijk erg goed. Superleuk om hard omhoog te kunnen rijden waar je met je volgeveerde mtb bijna stil lijkt te staan. Afdalen vergt wat meer moeite, maar het is wel gaaf. Zijn er meer mensen met een crosser die veel mtb-routes er mee rijden en ervaren jullie nadelen waar ik op zou moeten letten? Ben erg benieuwd.
Michiel
Mijn 'crosser':fietsvriend schreef:Even iets anders dan al die mooie crossers. Hoe gebruiken jullie je crossfietsen? Als woon-werkfiets, als slechtweerfiets, als alternatief voor een mtb of als echte crosser voor wedstrijden?.....
En ook met drager:
Gekocht zonder ook maar het idee te hebben gehad ooit te gaan crossen. Het is mijn vakantiefiets zodat ik een snelle fiets heb waar ik 10 kg aan bagage op kan meezeulen. En daarnaast is het gewoon mijn trainingsfiets.
Live fast; die young. mijn blog
- StevieSeagal
- Forum-lid
Ik heb hem dus met de Fulcrum racing 7 wielset gekocht. Eerst verwissel ik de bandjes voor een paar wegbandjes om in de zomer te rijden.
Mooie fietsen die crossers van Focus. Alleen de geometrie begrijp ik weinig van, zulke korte balhoofden..
Ik gebruik mijn oude stalen crosser voor alles waar ik mijn carbon racer niet voor gebruik. Pekelbak, slechtweerfiets, bospaden onveilig maken, fietstochten met de familie en even snel een boodschap doen. Het enige wat ik er niet (vaak) mee doe is echt technische cross en mtb parcoursen rijden maar dat is zuiver en alleen omdat ik vorig jaar 2 keer aan mijn pols ben geopereerd en een valpartijtje waarbij ik op die hand/pols terechtkom zorgt er waarschijnlijk dat mijn pols zo goed als afgeschreven is.fietsvriend schreef:Even iets anders dan al die mooie crossers. Hoe gebruiken jullie je crossfietsen? Als woon-werkfiets, als slechtweerfiets, als alternatief voor een mtb of als echte crosser voor wedstrijden? Ik kocht begin dit jaar een Stevens crossers om m in de winter op de weg te gebruiken en voor een verdwaald karrenspoor zo nu en dan. Voor de gein heb ik deze week setje noppenbanden (racing ralph) erop gelegd (ipv sammy slick) voor wat meer grip in de zomerse blubber en een paar vaste mtb-routes in Zuid-Limburg gereden. En dat bevalt eigenlijk erg goed. Superleuk om hard omhoog te kunnen rijden waar je met je volgeveerde mtb bijna stil lijkt te staan. Afdalen vergt wat meer moeite, maar het is wel gaaf. Zijn er meer mensen met een crosser die veel mtb-routes er mee rijden en ervaren jullie nadelen waar ik op zou moeten letten? Ben erg benieuwd.
Ik heb nu deze banden eronder:
En dat werkt prima op alle terreinen waar ik hem gebruik. Verrassend snel op de weg ook.
Alleen is de modder is het niks,
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
@fietsvriend:
Ik heb sinds kort ook een crosser en rijd er mee in de bossen rondom Nijmegen. Daar liggen twee mooie MTB-routes die op de crosser ook goed te doen zijn. Mij is verteld dat je in Nederland op veel MTB-routes goed met de crosser overweg kunt.
Wat betreft banden heb ik nu een Sammy Slick voor en een Racing Ralph achter. Ik weet helemaal niet of dit 'hoort', maar het leek me lekker voor de grip achter.
Ik ben dan ook wel benieuwd hoe mensen dat op hun crosser doen: wanneer rijd je met meer noppen/profiel en wanneer met minder?
Ik heb sinds kort ook een crosser en rijd er mee in de bossen rondom Nijmegen. Daar liggen twee mooie MTB-routes die op de crosser ook goed te doen zijn. Mij is verteld dat je in Nederland op veel MTB-routes goed met de crosser overweg kunt.
Wat betreft banden heb ik nu een Sammy Slick voor en een Racing Ralph achter. Ik weet helemaal niet of dit 'hoort', maar het leek me lekker voor de grip achter.
Ik ben dan ook wel benieuwd hoe mensen dat op hun crosser doen: wanneer rijd je met meer noppen/profiel en wanneer met minder?
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Op crossers en ook op mtb's gooi je vaak juist voor een band met wat meer grip zodat je bij insturen bocht niet gaat glijden.simondepimon schreef:@fietsvriend: