Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Veloce crank bruikbaar op Chorus groep

tijmpies
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 jan 2010 21:05

tijmpies 31 mei 2011 15:33

Zoals ik al eerder heb aangegeven in een andere discussie op dit forum, ga ik deze zomer richting de Tourmalet. Om toch goed uit de voeten te kunnen wil ik een compact crank monteren op mijn Canyon met chorus (dubbel) afmontage.

Weet iemand of het mogelijk is om een (nieuwe) Veloce compact 10 speed crank te monteren op mijn fiets, en de rest gewoon Chorus blijft??

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 31 mei 2011 15:34

Volgens mij is dat geen enkel probleem. Japie Carbon reed volgens mij afgelopen zomer toen we in de Alpen waren met een Veloce compact crank op zijn fiets die verder volledig Super Record is.

tijmpies
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 jan 2010 21:05

tijmpies 31 mei 2011 15:52

Dat zou inderdaad ideaal zijn. Even afwachten wat nog andere reacties/ervaringen zijn.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 mei 2011 15:55

Om wat voor crankstel gaat 't? Als het met vierkante as is dan moet je de as wel wisselen. Voor de rest is er geen probleem.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tijmpies
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 jan 2010 21:05

tijmpies 31 mei 2011 16:46

Het is de nieuwe ultra-tourque trap as. De chorus groep is het 2010. Dat moet wel lukken toch?

dennad
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2009 20:34
Locatie: Heerhugowaard

dennad 31 mei 2011 17:45

Hou er wel rekening mee dat wanneer je een nieuw crankstel, en dan de power torque versie plaats je wel een speciaal tooltje nodig hebt om deze weer te verwijderen wanneer je weer in NL bent..

tijmpies
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 jan 2010 21:05

tijmpies 31 mei 2011 18:00

Jaja dat weet ik. Ik heb dit voorjaar mijn Canyon zelf terug opgebouwd nadat ik nieuw kader had gekregen omdat er een scheurtje in de achter brug zat.
Maar zo bijzonder is dat tooltje toch niet? Gewoon een zeskant sleutel ik dacht 10 of 12 mm.

dennad
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2009 20:34
Locatie: Heerhugowaard

dennad 31 mei 2011 21:16

Erop zetten is inderdaad een zeskant (inbus) sleutel van 14mm maar eraf halen heb je wel zoiets nodig... Tool

tijmpies
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 jan 2010 21:05

tijmpies 01 jun 2011 10:26

@dennad, dat heb ik de vorige keer ook niet nodig gehad. Althans ik heb toen mijn fiets helemaal gestript, zodat het kader over bleef en de enige tools buiten om de standaard tools (inbus, "normale" steeksleutels, torx), cup sleutel en een ketting pons.
Die tool die jij laat zien heb ik alles niet nodig gehad.

Kan je misschien uitleggen voorwat ik die eventueel nodig zou moeten hebben?

em
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 01 jun 2011 10:53

De huidige Veloce heeft een crank met het Power Torque systeem ==> Voor het demonteren heb je dan een poeli trekker nodig. Ook zal je nieuwe lagercups nodig hebben.

De vorige versie Veloce heeft een crank met het Ultra Torque systeem (dat TS nu ook heeft) ==> Demonteren is een eitje en je kunt gewoon je huidige cups gebruiken.

Conclusie: Gewoon op zoek naar een Ultra Torque crank.

tijmpies
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 jan 2010 21:05

tijmpies 01 jun 2011 16:18

@EM, heb ff snel MP af gezocht. Maar in grote getalen zijn de campa crank's ook niet. En niewe cranks zijn bijna allemaal power-tourque..

Gebruikersavatar
ridefreeordie
Forum-lid
Berichten: 466
Lid geworden op: 27 nov 2009 16:15

Gebruikersavatar ridefreeordie 01 jun 2011 16:57

Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra

Plaats reactie