Defect (los) ventiel na pompen, pffffff
Laatst een nieuwe minipomp v.v. slangetje gekocht, TOPEAK Racerocket HP. Helaas mocht ik hem vorige week gebruiken. Na het pompen tijdens het losdraaien van het slangetje draaide ik het bovenste deel van het ventiel ook los, weg alle lucht
Herkenbaar probleem?
Bestaan er binnenbanden met een ventiel bestaand uit 1 deel?
Herkenbaar probleem?
Bestaan er binnenbanden met een ventiel bestaand uit 1 deel?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Zeer herkenbaar, al diverse keren onderweg gehad met Lezyne pompjes. De binnenventielen van Continental zitten af-fabriek altijd te los. De plastic tooltjes om binnenventielen te (de)monteren zijn te slap om ze voldoende strak te zetten. Moet op zoek naar een metalen tooltje.vincent75 schreef: Herkenbaar probleem?
Bestaan er binnenbanden met een ventiel bestaand uit 1 deel?
De gewone Michelins hebben een vast binnenventiel, maar er zijn er nog wel meer.
Herkenbaar. Heeft niets met de pomp te maken. De heren van Schwalbe en Conti draaien de binnenventieltjes sinds enkele jaren niet meer goed vast. Zo is althans mijn ervaring.
Dat je net je band hebt opgepompt met een CO2 patroon en je merkt dat het binnenventiel aan de pomp vastzit... grrr.
Dat je net je band hebt opgepompt met een CO2 patroon en je merkt dat het binnenventiel aan de pomp vastzit... grrr.
- dirtyharry13
- Forum-lid
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 03 apr 2010 19:05
Als je tijdens een winter tochtje lek rijdt en blij bent dat je met bevroren vingers je bandje er om hebt gelegd en dan net na het pompen je ventiel door de druk in het hoge gras springt en je dan je 2e /laatste bandje er eindelijk in hebt denk je maar 1 ding zsm naar huis....
Dit had ik laatst ook met dezelfde pomp, gelukkig was het bij mij binnen terwijl ik mijn wielen aan het verwisselen was en gebruikte ik hem alleen om een kleine beetje lucht erin te pompen. Maar ik kreeg het met de hand niet voor elkaar om het binnenventiel zo vast te draaien dat ik ook daadwerkelijk wat aan de Racerocket had, dus ik hoop dat ik nooit meer lek rij
Zeer herkenbaar...helaas Is mij zelf afgelopen winter overkomen met mijn Lezyne-pompje (overigens prima pomp!)
Heb het opgelost door standaard zo'n verloopventiel voor een 'gewone' pomp mee te nemen en die eerst op het ventiel te zetten. Daarna langetje van de pomp erop, pompen, slangetje er weer af, vervolgens voorzichtig verloopventiel eraf draaien. Werkt perfect!!
Heb het opgelost door standaard zo'n verloopventiel voor een 'gewone' pomp mee te nemen en die eerst op het ventiel te zetten. Daarna langetje van de pomp erop, pompen, slangetje er weer af, vervolgens voorzichtig verloopventiel eraf draaien. Werkt perfect!!
staal.....what else.....??
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13884
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik brak er pas een tijdens het pompen, gelukkig had ik nog een ventiel bij me, waar ik het binnenwerk uit heb gehaald.
De minitools met spaakspanner kan je meestal net op het vlakke deel van het ventiel doen en dan kan je de pomp er veilig afdraaien.
De minitools met spaakspanner kan je meestal net op het vlakke deel van het ventiel doen en dan kan je de pomp er veilig afdraaien.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 16 apr 2012 14:11
ik rijd altijd met schwalbe binnenbanden. meestal draai ik vooraf de ventielen wat strakker aan voor de zekerheid. iets wat ik zelf wel handig vind is dat wanneer het pieletje krom gaat of afbreekt dan kun je er gewoon een nieuw inzetstuk indraaien
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40340
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Herkenbaar probleem, ook hier afgelopen winter met de verder onovertroffen Lezyne pomp.
Less is bore