Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 02 jul 2013 12:31

rob74 schreef:
fiedoo schreef:waarom zou virenque meer moeten toegeven dan al die andere grote bedriegers?...
Omdat het gewoon wel eens leuk zou worden als mensen wel de waarheid zouden spreken. Dat gelieg van renners ben ik meer dan beu. Ik baal eerder van het gelieg van iedereen dan dat ik baal van het feit dat er doping werd gebruikt.
Ga jij alles opbiechten wat je in je leven misdaan hebt? ( sorry als je nooit iets zou misdaan hebben).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

tennisser
Forum-lid

tennisser 02 jul 2013 13:12

53x11 schreef:
tennisser schreef:
sjoerdth schreef:(...) In andere tijden sport wond Rooks ook geen doekjes om hun doping gebruik.
En opmerkelijk hoe volstrekt normaal hij dat zelf vond. Als je testosteron laag was spoot je gewoon wat bij om het op niveau te brengen en het herstel te bevorderen. Je moest ook wel want je reed immers 150 wedstrijden per jaar. Tijdens L'Alpe d'Huez nam-ie wat cortisone, niet te veel, maar wel genoeg om wat harder te gaan.
Maar alles wat ze deden viel binnen de grenzen, .........niet de grenzen van de UCI, maar de grenzen van de heer Rooks zelf. Tja, als je een beetje doping neemt dan geldt dat natuurlijk niet als doping.... :shock: ??? Rooks-logica!! :?
Wel gemakkelijk als je zo in het leven staat, .....geen gewetensbezwaren.
Is dat zo? Bloeddoping is ook niet altijd illegaal geweest bijvoorbeeld...
Rooks zei zelf dat ook toen het gebruik van testosteron verboden was (ook in geringe mate).
chrissiewizzie schreef:Als je niet over de grenswaarde voor testosteron ging in die tijd, werd je er niet voor bestraft.
Als je voor het jaar 2000 niet over de grens van 50% hematocriet ging werd je ook niet bestraft, ook al waren de middelen die je hematocriet opstuwden tot die 50% wel degelijk verboden.

tennisser
Forum-lid

tennisser 02 jul 2013 13:14

knutmo schreef:Afbeelding
Alternatief voor de boterham met pindakaas?

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 02 jul 2013 13:15

Of renners hun vrouw bedriegen, de fiscus oplichten of met hun auto door rood rijden kan me weinig schelen, maar rob74 bedoelt natuurlijk het dopinggedeelte.

Neem Ullrich bijvoorbeeld: hij heeft bekend dat hij klant bij Fuentes was, dus al zijn overwinningen zijn nu toch al verdacht. Vertel dan gewoon álles, ook hoe het in 1996 en 1997 zat. Wanneer epo, wanneer bloedtransfusies etc.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

vincenth
Forum-lid
Contact

vincenth 02 jul 2013 13:35

Tja, waarschijnlijk heeft dat te maken met juridische consequenties. Zou jij 'gewoon' alles op tafel gooien als je wist dat er dan allerlei rechtzaken komen om je uit te kleden?
Tita Gazelle V8
Afbeelding

martijng
Forum-lid

martijng 02 jul 2013 13:44

tennisser schreef:
sjoerdth schreef:(...) In andere tijden sport wond Rooks ook geen doekjes om hun doping gebruik.
En opmerkelijk hoe volstrekt normaal hij dat zelf vond. Als je testosteron laag was spoot je gewoon wat bij om het op niveau te brengen en het herstel te bevorderen. Je moest ook wel want je reed immers 150 wedstrijden per jaar. Tijdens L'Alpe d'Huez nam-ie wat cortisone, niet te veel, maar wel genoeg om wat harder te gaan.
Maar alles wat ze deden viel binnen de grenzen, .........niet de grenzen van de UCI, maar de grenzen van de heer Rooks zelf. Tja, als je een beetje doping neemt dan geldt dat natuurlijk niet als doping.... :shock: ??? Rooks-logica!! :?
Wel gemakkelijk als je zo in het leven staat, .....geen gewetensbezwaren.
Ik vond dat Rooks ook wel aangaf dat hij foutzat. Maar hij was niet betrapt. Ik vond Delgado echt oude stempel. ontkennen, het was maar een plasmiddel, om sneller alle slechte stoffen uit je lijf te kunnen plassen, jaja

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 02 jul 2013 13:52

fiedoo schreef:waarom zou virenque meer moeten toegeven dan al die andere grote bedriegers? Zowat het gehele peleton bestond uit dopinggebruikers, voor iedereen bekend heeft zit je al 30 jaar verder, en dan nog.
Ik ga er van uit dat iedereen, behalve misschien een zeldzame witte merel, die topprestaties leverde gedopêerd was, dus waarom nog individuen gaan viseren?
"viseren" Die moest ik even opzoeken :)

Ik haal Virenque aan als voorbeeld "types als", ik vind juist dat niemand er omheen zou moeten draaien. Als iedereen het weet, waarom dan nog zo om de hete brei heen draaien. Zoals Rooks erin staat vind ik eigenlijk wel verfrissend, bij Boogerd zie je nu eigenlijk een beetje hetzelfde, ja iedereen deed/doet het, nee ik ga nu niet veinzen alsof ik er enorme spijt van heb.

Ik kan me nog herinneren dat Erik Zabel, die normaal op mij overkomt als een sympathiek persoon, met zijn tranen De Rijn bijna deed overstromen toen hij toegaf doping gebruikt te hebben. Dan denk ik: "Man stel je niet zo aan, je staat daar een potje te grienen omdat je voor lul staat voor de hele wereld en je je omgeving jaren lang hebt voorgelogen, niet omdat je met een spuit in je aderen honderden keren met je armen in de lucht over de finishlijn reed". Armstrong doet nu in wezen hetzelfde.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 02 jul 2013 13:56

Riis in onderzoek, nu nog Patrick L.
Deens antidopingagentschap doet onderzoek naar Riis

Teambaas Bjarne Riis van Saxo-Tinkoff heeft bevestigd dat het Deens antidopingagentschap onderzoek naar hem doet.

Het agentschap gaat het verleden van de Deense tourwinnaar van 1996 uitpluizen en wil kijken welke rol hij heeft gespeeld in de dopingschandalen rond oud-renners Tyler Hamilton, Jan Ullrich en Laurent Jalabert.

Riis, die afwezig was bij het begin van de Tour op Corsica, zegt zich echter geen zorgen te maken.

''Men mag om mijn uitsluiting van de sport vragen, maar ik denk dat ik de laatste tijd goede dingen voor het wielrennen heb gedaan'', aldus de ploegbaas van Alberto Contador. ''Ik respecteer het onderzoek en ik zie wel wat er gebeurt.''

De Deen biechtte al in 2007 op epo te hebben gebruikt in zijn loopbaan, onder meer tijdens zijn tourzege in 1996. In tegenstelling tot Lance Armstrong mocht Riis zijn overwinning gewoon houden
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 02 jul 2013 14:06

Gaat dit dan voornamelijk om zijn rol als ploegleider? Gezien hij inderdaad al heeft toegegeven doping te hebben gebruikt?

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 02 jul 2013 14:10

Jep.

Renners als Hamilton, Jaksche en Basso moeten toch érgens gehoord hebben waar men de mosterd haalt.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 jul 2013 14:34

Ik vind het een grote trieste poppenkast: Riis heeft toegegeven en staat nog steeds in de boeken terwijl lulletje McQaid Pantani wil schrappen? Doesn't make sense!!
Less is bore

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 02 jul 2013 17:52

Om het doping topic en rare tijden maar eens nieuw leven in te blazen. Hier eens wat gemiddeldes van verschillende tour en vuelta ploegentijdritten:
km gemiddelde
vuelta 2010____13 km_____55,31914894 kmh
tour 2002______67,5km____50,7412821 kmh
tour 2004______64,5km____53,71269951 kmh
tour 2001______69km_____52,77246654 kmh
tour 1984______51km_____47,88732394 kmh
tour 1986______56km_____47,69339957 kmh

tour 2013______25km_____57,84061697 kmh

Ik kan met dit soort tijden toch moeilijk geloven dat Orica vandaag op panyagua heeft gewonnen.
Laatst gewijzigd door rob74 op 02 jul 2013 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie