Help, kettingblad loopt tegen frame aan!?
Bij het opbouwen van mijn nieuwe frame loopt bij montage van het Chorus cranckstel het kettingblad tegen het frame aan.
Doe ik nou bij de montage iets stoms/verkeerd, of moet ik met het frame terug naar de Belgische bouwer?...
Doe ik nou bij de montage iets stoms/verkeerd, of moet ik met het frame terug naar de Belgische bouwer?...
Passoni XXti - Cervelo R3SL - Cervelo RS - Giant XTC 29er - BSP Metropolis - DOLLY bakfiets
Weet je zeker of het binnenblad niet verkeerd om zit? Als dit namelijk het geval is dan komt de rand met tandjes van het binnenblad te ver van het buitenblad te staan en dus ook dichter bij het frame.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Normaal zit er in je achtervork ter hoogte van je binnenblad een lichte deuk???? Althans bij aluminium frames.
-
- Forum-lid HC
bij een goed stalen frame ook (of een ovalen liggende vork). Bouwfoutje dus terug naar de bouwer lijkt me....
Bouwfoutje idd... Net gekeken, op mijn alu S1/Chorus compact beginnen niet alleen de liggende achtervorken korter bij elkaar, ze hebben een S-vorm zodat er min. een 1/2 cm tussen vork en bi-blad overblijft... Je hebt al een compact, vermoed dat alleen een triple eventueel zou passen...
Ik heb inmmiddels contact gehad met de fabrikant, ik kan het frame retour zenden en zij hebben toegezegd een nieuw frame te gaan maken. Komt, met wat extra vertraging, dus wel goed!
Passoni XXti - Cervelo R3SL - Cervelo RS - Giant XTC 29er - BSP Metropolis - DOLLY bakfiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
Stomme vraag misschien, maar hoe kan het dat ze dat niet zelf hebben gezien?
Less is bore