Veloce crank bruikbaar op Chorus groep
Zoals ik al eerder heb aangegeven in een andere discussie op dit forum, ga ik deze zomer richting de Tourmalet. Om toch goed uit de voeten te kunnen wil ik een compact crank monteren op mijn Canyon met chorus (dubbel) afmontage.
Weet iemand of het mogelijk is om een (nieuwe) Veloce compact 10 speed crank te monteren op mijn fiets, en de rest gewoon Chorus blijft??
Weet iemand of het mogelijk is om een (nieuwe) Veloce compact 10 speed crank te monteren op mijn fiets, en de rest gewoon Chorus blijft??
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Jaja dat weet ik. Ik heb dit voorjaar mijn Canyon zelf terug opgebouwd nadat ik nieuw kader had gekregen omdat er een scheurtje in de achter brug zat.
Maar zo bijzonder is dat tooltje toch niet? Gewoon een zeskant sleutel ik dacht 10 of 12 mm.
Maar zo bijzonder is dat tooltje toch niet? Gewoon een zeskant sleutel ik dacht 10 of 12 mm.
@dennad, dat heb ik de vorige keer ook niet nodig gehad. Althans ik heb toen mijn fiets helemaal gestript, zodat het kader over bleef en de enige tools buiten om de standaard tools (inbus, "normale" steeksleutels, torx), cup sleutel en een ketting pons.
Die tool die jij laat zien heb ik alles niet nodig gehad.
Kan je misschien uitleggen voorwat ik die eventueel nodig zou moeten hebben?
Die tool die jij laat zien heb ik alles niet nodig gehad.
Kan je misschien uitleggen voorwat ik die eventueel nodig zou moeten hebben?
De huidige Veloce heeft een crank met het Power Torque systeem ==> Voor het demonteren heb je dan een poeli trekker nodig. Ook zal je nieuwe lagercups nodig hebben.
De vorige versie Veloce heeft een crank met het Ultra Torque systeem (dat TS nu ook heeft) ==> Demonteren is een eitje en je kunt gewoon je huidige cups gebruiken.
Conclusie: Gewoon op zoek naar een Ultra Torque crank.
De vorige versie Veloce heeft een crank met het Ultra Torque systeem (dat TS nu ook heeft) ==> Demonteren is een eitje en je kunt gewoon je huidige cups gebruiken.
Conclusie: Gewoon op zoek naar een Ultra Torque crank.
- ridefreeordie
- Forum-lid
tijmpjes: http://www.bike-palast.com/Rennrad/Kurb ... -2007.html 175mm compact
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra