Alles over vakanties op én met de fiets

Baumbergetocht za 6 juli

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 jul 2013 11:36

PaulvdVen schreef:
amclassic-fan schreef:Het is een mooi gebied. Het klimmen is wel iets meer dan rond de Posbank enz, maar echt klimmen is het nog niet. Het is meer naar boven sprinten.
Interessant idee, de Posbank opsprinten. Eens even kijken hoelang je dat volhoudt :D
Ik ben op de steile klimmen in een minuut of 2 boven, kan dus gewoon vol in 't rood. Bij echte klimmen moet je in een ritme komen.

Het gebied rondom Baumberge / Billerbeck is wel mooi. Als het helder is heb je uitzicht tot de 1e heuvels bij Sauerland.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 05 jul 2013 11:46

amclassic-fan schreef:Ik ben op de steile klimmen in een minuut of 2 boven, kan dus gewoon vol in 't rood. Bij echte klimmen moet je in een ritme komen.
We zijn niet allemaal elite-renners hier op het forum... :mrgreen:

PrestoPresto
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jan 2013 13:28

PrestoPresto 06 jul 2013 19:34

Was een aardige tocht - lekker rustig, de klimmen waren niet zwaar - het was inderdaad een kilometer of 40 naar het gebied waar geklommen moest worden - en uiteraard ook weer 40 kilometer terug - door een niet erg inspirerend gebied.

Qua pijlen was het echt een drama, zeer slecht gepijld - meerdere malen pijlen gemist en extra kilometers gemaakt- maar het weer was prachtig en de omgeving ook.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 06 jul 2013 20:19

De TS heeft niet meegefietst?

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5608
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 06 jul 2013 20:33

In het verleden meer dan een jaar of 5 geleden, was dit een perfect georganiseerde tocht door een heel mooi gebied!
Langste afstand was toen 200 kilometer en pakte toen ook alle klimmen mee die er toe deden.
150 kilometer is gewoon te kort om deze tocht nog enigszins aantrekkelijk te maken.

Sinds de tocht is ingekort naar 150 kilometer ben ik dan ook niet meer naar Winterswijk afgereisd!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 08 jul 2013 07:35

Vond het wel een mooie tocht (150km), vooral het gebied rond Baumberg dan. Bewegwijzering viel wel mee vond ik, af en toe lastig als er pas een pijl in de bocht stond, maar over het algemeen goed te doen, ik met mijn soepogen ben toch niet verkeerd gereden... ;)

Had wel wat meer klimwerk in gemogen maar dat krijg je nu eenmaal met die lange aanloop vanuit Winterswijk.

Het weer zat natuurlijk ook wel mee!
Afbeelding

nietszonderfiets
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 okt 2012 16:41

nietszonderfiets 08 jul 2013 13:01

PrestoPresto schreef:Was een aardige tocht - lekker rustig, de klimmen waren niet zwaar - het was inderdaad een kilometer of 40 naar het gebied waar geklommen moest worden - en uiteraard ook weer 40 kilometer terug - door een niet erg inspirerend gebied.

Qua pijlen was het echt een drama, zeer slecht gepijld - meerdere malen pijlen gemist en extra kilometers gemaakt- maar het weer was prachtig en de omgeving ook.
Nou PrestoPresto

Ik zou eens naar de opticien gaan, jou gezichtsvermogen is een drama. De 150 km tocht was perfect gepijld. Ik vind het totaal onbegrijpelijk dat bij deze tocht mensen de weg zijn kwijtgeraakt.

PrestoPresto
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jan 2013 13:28

PrestoPresto 09 jul 2013 10:29

@nietszonderfiets.

Wat een vreemde reactie, dit was simpelweg een slecht gepijlde tocht - geen reden voor zo'n rare reactie. Ik ben blij dat je zelf genoten hebt.

wolly68
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 20 jan 2011 22:53

wolly68 09 jul 2013 21:08

Op zondag was de route inderdaad prima gepijld.

Plaats reactie