Mooie wielen ook!Jac Bulls schreef:Ziet er goed uit .
Specialized
Bedankt, zijn hele fijne wielen, bollen mooi en het gewicht is ook goed ca 1550 gram.zorba schreef:Mooie wielen ook!Jac Bulls schreef:Ziet er goed uit .
Het zijn full carbon clinchers met keramische velgrand, remmen goed bij droog weer, nog niet mee gereden in de regen (winterfiets)
Over de fiets ben ik zeer tevreden, vorige jaar is de fiets opgebouwd, het betrof een garantie geval aangezien de vorige specialized ging scheuren rondom het bracket. Het vorige frame was een "Pro" en dit dus een "S-works" was dus een gratis upgrade .
Goede service dus.
-
- Forum-lid
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 05 jun 2013 21:06
este mede-forum bezoekers.
ik ben 17 jaar en op zoek naar nieuwe fiets.
kort tijdig in een fietsenwinkel gewerkt. maar wou graag wat mening hier horen.
momenteel rij ik op een koga supermetro een mooie maar van matige kwaliteit hybrid.
met een redelijk sportieve Geo.
weeg 95kg dus ik maak mijn zorgen over de sterkte van carbon fiber.
mijn fietsen maker is Segal reseller hij verkoopt magnesium fietsen. ik heb erop gereden en de demping factor is geweldig.
ben bang dat als ik val dat de frame breekt.en de velgen bezwijken onder mijn gewicht.
mijn oog is gevallen op een specialized roubaix comp.
iemand ervaring met de fiets?
ik ben 17 jaar en op zoek naar nieuwe fiets.
kort tijdig in een fietsenwinkel gewerkt. maar wou graag wat mening hier horen.
momenteel rij ik op een koga supermetro een mooie maar van matige kwaliteit hybrid.
met een redelijk sportieve Geo.
weeg 95kg dus ik maak mijn zorgen over de sterkte van carbon fiber.
mijn fietsen maker is Segal reseller hij verkoopt magnesium fietsen. ik heb erop gereden en de demping factor is geweldig.
ben bang dat als ik val dat de frame breekt.en de velgen bezwijken onder mijn gewicht.
mijn oog is gevallen op een specialized roubaix comp.
iemand ervaring met de fiets?
Elk merk geeft een bepaalde garantie en een max. rijdersgewicht. Kijk daar ns naar.
Bijv. Cannondale Supersix (carbon) : max rijdersgewicht = 125 kg
Levenslange garantie op frame en vork
Bijv. Cannondale Supersix (carbon) : max rijdersgewicht = 125 kg
Levenslange garantie op frame en vork
ooit allemaal op een Scalpel
-
- Forum-lid
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 05 jun 2013 21:06
als ik naar specs ga op de site zie ik helemaal niks over het gewicht van de fiets zelf en de max belasting enz.
-
- Forum-lid
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 05 jun 2013 21:06
ik denk dat mijn eerste specialized fiets een 2012 tarmac S-works sl4 wordt een beetje overkill wellicht
Nee joh, als je 'em maar een beetje fatsoenlijk laat afmonteren. Campa Super Record, LW Meilenstein?screenkiller schreef:ik denk dat mijn eerste specialized fiets een 2012 tarmac S-works sl4 wordt een beetje overkill wellicht
In alle ernst: ik begrijp niet waarom je voor een eerste racefiets meteen in het topsegment gaat winkelen. Ten eerste moet je nog maar afwachten of dit een hobby wordt die je duurzaam gaat beoefenen -- je weet namelijk niet hoe leuk je het gaat vinden. Je kunt natuurlijk altijd de fiets weer verkopen, maar dat is kapitaalvernietiging aangezien racefietsen rap in marktwaarde dalen.
Ten tweede: als je wel fanatiek gaat wielrennen zal je prestatiecurve zo steil zijn dat de keuze van je materiaal nauwelijks van invloed is. Anders gezegd: als beginner (en gelet op je gewicht) zal je je progressie niet uit je materiaal moeten halen maar uit trainingsarbeid. Je gaat dus ook niet ten volle genieten van zo'n prachtige fiets, simpelweg omdat het een verwaarloosbare factor wordt.
Niet om te haten, maar een welgemeend advies
t.a.f.k.a.e.h.
-
- Forum-lid
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 05 jun 2013 21:06
en ik neem het ook ter harte.evilhomer schreef:Nee joh, als je 'em maar een beetje fatsoenlijk laat afmonteren. Campa Super Record, LW Meilenstein?screenkiller schreef:ik denk dat mijn eerste specialized fiets een 2012 tarmac S-works sl4 wordt een beetje overkill wellicht
In alle ernst: ik begrijp niet waarom je voor een eerste racefiets meteen in het topsegment gaat winkelen. Ten eerste moet je nog maar afwachten of dit een hobby wordt die je duurzaam gaat beoefenen -- je weet namelijk niet hoe leuk je het gaat vinden. Je kunt natuurlijk altijd de fiets weer verkopen, maar dat is kapitaalvernietiging aangezien racefietsen rap in marktwaarde dalen.
Ten tweede: als je wel fanatiek gaat wielrennen zal je prestatiecurve zo steil zijn dat de keuze van je materiaal nauwelijks van invloed is. Anders gezegd: als beginner (en gelet op je gewicht) zal je je progressie niet uit je materiaal moeten halen maar uit trainingsarbeid. Je gaat dus ook niet ten volle genieten van zo'n prachtige fiets, simpelweg omdat het een verwaarloosbare factor wordt.
Niet om te haten, maar een welgemeend advies
maar de fiets koop is 2 de hands voor een aandoenlijke prijs.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1723
- Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik heb de vraag ook al gesteld in het ondredelen topic, maar bij deze hier nogmaals.
Ik ben op zoek naar gebruikerservaringen van de nieuwe Specialized Cobl Gobl R zadelpen.
Met name prijs/kwaliteitsverhouding spreekt me aan, zeker ten opzichte van de syntace P6 Hi flex, die ik overigens wel mooier vindt.
Ik zit er aan te denken om de Cobl Gobl R aan te schaffen, maar heb een aantal vragen.
Het draagvlak van de pen onder het zadel lijkt me vrij klein. Aangezien ik 115 kg ben vraag ik me af of dit problemen op gaat leveren?
Kun je een carbon pen in een stalen frame monteren, levert dit geen problemen op qua materialen die op elkaar inwerken?
Zit er setback op deze pen en zo ja, hoeveel?
Is er merkbaar comfortverbetering voelbaar?
IK ben al wel een test tegengekomen waar deze pen als beste naar voren komt, maar ben op zoek naar echte gebruikerservaringen.
Ben dus benieuwd naar jullie reacties.
Ik ben op zoek naar gebruikerservaringen van de nieuwe Specialized Cobl Gobl R zadelpen.
Met name prijs/kwaliteitsverhouding spreekt me aan, zeker ten opzichte van de syntace P6 Hi flex, die ik overigens wel mooier vindt.
Ik zit er aan te denken om de Cobl Gobl R aan te schaffen, maar heb een aantal vragen.
Het draagvlak van de pen onder het zadel lijkt me vrij klein. Aangezien ik 115 kg ben vraag ik me af of dit problemen op gaat leveren?
Kun je een carbon pen in een stalen frame monteren, levert dit geen problemen op qua materialen die op elkaar inwerken?
Zit er setback op deze pen en zo ja, hoeveel?
Is er merkbaar comfortverbetering voelbaar?
IK ben al wel een test tegengekomen waar deze pen als beste naar voren komt, maar ben op zoek naar echte gebruikerservaringen.
Ben dus benieuwd naar jullie reacties.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Ik heb dus sinds kort een andere fiets erbij een S-works roubaix met deze zadelpen en werkt voor mij geweldig.
Zit er aan te denken om in de toekomst mijn oude zadelpen ook te vervangen door deze.
Ik weeg zelf 72 Kg.
Voor je eerste 2 vragen heb ik geen antwoord op.
Zit er aan te denken om in de toekomst mijn oude zadelpen ook te vervangen door deze.
Ik weeg zelf 72 Kg.
Voor je eerste 2 vragen heb ik geen antwoord op.