Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Onregelmatig wisselende hartslag

Trappe
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 sep 2011 11:36
Contact

Trappe 09 jul 2013 20:57

Eerst maar eens naar de huisarts, dat is snel geregeld.
Ik heb een zelfde ervaring gehad en als je het zelf voelt, ligt het echt niet aan je metertje. (hoeft ook niet aan je hart te liggen trouwens maar dat moet je toch wel rap uitzoeken zou ik zeggen)
Trappe doe je met je benen.

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 09 jul 2013 20:59

Zal ik doen. Ik heb meteen even een paar printjes gemaakt van de hartslaggrafiek tijdens een paar ritten. Kan ik die meteen laten zien aan de arts.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

martinobongo
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 02 dec 2011 22:50
Locatie: Roosendaal

martinobongo 09 jul 2013 21:10

Als je voelt dat je hart "op hol slaat", zou het misschien een hartritmestoornis kunnen zijn. Hoeft niet veel te betekenen, maar een bezoek aan de huisarts is altijd aan te raden.
met hartelijke groet,

thmarten
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 nov 2009 14:15

thmarten 09 jul 2013 22:14

Eventueel een ventrikelstoornis. Niet geheel onschuldig indien het in die richting te zoeken is.

Voorlopig alvast af te raden om piekinspanningen te leveren en snel naar de arts voor een elektrocardiogram in rust. Eventueel nadien eentje bij inspanning in een gecontroleerde setting.

:-)
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 mar 2012 23:23

:-) 09 jul 2013 23:02

Vreemde waarden in de hartslag heb ik weleens gehad omdat een los zittend shirtje tegen de hartslagband aan het klapperen was. Hierbij had ik natuurlijk niet het gevoel dat de hartslag ook werkelijk een hoge waarde had.

pwaverijn
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:59
Locatie: Amstelveen

pwaverijn 09 jul 2013 23:20

Je band strakgenoeg doen en vochtig maken is ook nog een optie...
Zo nauwkeurig zijn consumenten hartslagmeters nou ook weer niet. Dus niet te druk maken zou ik zeggen,dat is ook slecht voor je hart ;-)
accepteren kun je leren!

dtmn
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 sep 2012 15:12

dtmn 10 jul 2013 09:51

razenderoeland schreef:Sinds een kleine 2 weken heb ik voor m'n gevoel last van een onregelmatige hartslag tijdens het fietsen. De grafieken die door m'n Garmin 500 worden geregistreerd geven een zelfde beeld.
Voor iedereen die nog steeds reageert dat het wss aan de hartslagmeter ligt: lees de openingspost van topicstarter even goed!! Een onjuist werkende hartslagmeter geeft je niet het gevoel van een onregelmatige hartslag!!!

Kennelijk voelt ts dat zijn hart niet lekker regelmatig klopt dus een nieuw batterijtje of wat bevochtigen zal dit niet gaan oplossen lijkt mij.....

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 10 jul 2013 15:04

De onregelmatige hartslag komt niet door een slecht aansluitende hartslagband of een batterij die leeg is. De borstband zit mooi aangesloten en de batterij is afgelopen maandag vervangen. Niet alleen de grafiek welke via het uitlezen van Garmin tevoorschijn komt is vreemd en onregelmatig, Ook voel ik zelf dat die hartslag onregelmatig is. Vanmorgen bij de huisarts geweest en besloten om een cardiogram onder belasting te laten maken.

Ik zou hier ook graag de grafiek laten zien, maar weet niet hoe dit op deze site te plaatsen.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 10 jul 2013 15:21

Als inderdaad twijfelt dan is het raadzaam een arts te raadplegen maar het zou mij niet verbazen als het toch aan de apparatuur ligt.

Mijn hartslagband heeft ook nieuwe batterijen en sluit goed aan op de huid. De borstband is nat gemaakt en klappert niet tegen het shirt. Maar ondanks dat geeft het ding soms toch vage waardes aan. De reden daarvoor is mij vaak compleet onduidelijk. Soms denk ik dat het aan koud weer ligt of aan de hoge snelheid of aan het feit dat het woensdag is. Maar voor hetzelfde geld is het de volgende week woensdag met koude wind wel opeens allemaal normaal.
Live fast; die young. mijn blog

dtmn
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 25 sep 2012 15:12

dtmn 11 jul 2013 15:01

rob74 schreef:Als inderdaad twijfelt dan is het raadzaam een arts te raadplegen maar het zou mij niet verbazen als het toch aan de apparatuur ligt.
.......

Ik kan mij niet voorstellen dat de onregelmatige hartslag die topicstarter zegt te voelen veroorzaakt wordt door een slecht functionerende hartslagmeter....

maar goed, begrijpend lezen schijnt lastig te zijn...

@topicstarter: wellicht dat je een foto of scan van de grafiek kunt maken indien je deze op papier hebt. Deze foto kun je vervolgens hier plaatsen.

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1320
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 11 jul 2013 15:39

Om een wat duidelijker beeld te scheppen, hierbij 2 grafieken met mijn hartslag. Beide grafieken zijn gemaakt tijdens een clubwedstrijd. De bovenste grafiek is van 4 weken geleden en voor mijn doen heel normaal.
De onderste grafiek is van afgelopen dinsdag en schiet constant van hoog naar laag wat hartslag betreft. De maximale hartslag was hier 223.

http://i1224.photobucket.com/albums/ee3 ... -13002.jpg

http://i1224.photobucket.com/albums/ee3 ... -13001.jpg
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Plaats reactie