Het grote Giro d'Italia 2011 topic
Hij is niet overleden door die schedelbreuk. Daar ga je namelijk niet aan dood (wel mee dood). Veel waarschijnlijker is rug gebroken of hersenstam, als gevolg van die enorme klap. Dat blijkt ook uit het feit dat hij op slag dood was.
Een dergelijke klap is zo groot, dat geen helm daartegen bestand is, al had ie een motorhelm op gehad.
Bron: mevrouw havana (neurloog i.o.) die (helaas) vrijwel elke week mensen in erbarmelijke toestand op moet lappen dan wel dood verklaren (meestal motorrijders, ook wel eens een enkele wielrenner). Haar conclusie: motorrijders met helm en beschermende kleding hebben zonder meer een betere kans, maar ook die kunnen op slag dood zijn. Alles hangt af van de klap en situatie.
Een dergelijke klap is zo groot, dat geen helm daartegen bestand is, al had ie een motorhelm op gehad.
Bron: mevrouw havana (neurloog i.o.) die (helaas) vrijwel elke week mensen in erbarmelijke toestand op moet lappen dan wel dood verklaren (meestal motorrijders, ook wel eens een enkele wielrenner). Haar conclusie: motorrijders met helm en beschermende kleding hebben zonder meer een betere kans, maar ook die kunnen op slag dood zijn. Alles hangt af van de klap en situatie.
-
- Forum-lid
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51
Vreselijk hoe alles in 1 seconde over kan zijn, word er bang van...
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
MrT schreef:Daniel1975 schreef:Ik hoop wel dat de Giro-leiding er iets beter mee omgaat dan de ASO destijds in Pau. Waar er nog een vrolijk onthaal was en LeBlanc met een gezicht op onweer verklaarde dat "hij de actie van de renners steunde".
Op internet lees ik dat de organisatie het aan de renners laat en dat ze elke keuze zullen respecteren.
Dus ik neem aan dat dat wel wat beter zal gaan.
Zomegnan heeft gisteren al direct verklaard dat hij de keuze volledig aan de renners laat.
Als je Spaans kunt lezen (en anders even Google Translate) is deze reactie van Pedro Horillo ook het lezen waard:
http://www.elpais.com/articulo/deportes ... dep_15/Tes
http://www.elpais.com/articulo/deportes ... dep_15/Tes
a.herrebout schreef:Vreselijk hoe alles in 1 seconde over kan zijn, word er bang van...
Verschrikkelijk wat er gebeurd is met Wouter Weylandt,
in de bloei van zijn leven en dan zo het noodlot treffen.
Heel de fietswereld opgeschrikt door deze tragische gebeurtenis.
Daarom word ik zo razend bij de gedachte dat mensen 4 a 5 breed langs elkaar fietsen tijdens toertochten,
of gewoon door het rood stoplicht fietsen met alle gevolgen van dien, niet alleen voor hun zelf,
maar ook voor mensen die ze er eventueel bij betrekken, onuitwisbare herinneringen.
Dat allemaal om een iets beter gemiddelde te fietsen of om te zeggen dat ze je er niet af hebben gefietst.
Mensen het is allemaal zo betrekkelijk, laten we vooral genieten en geen onnodige gevaarlijke dingen doen.
Sterkte iedereen met het verwerken van het verlies van Wouter.
Bikers are not alone
Ik lees dat Sastre was gevallen en dat hij beide (!) wielen had gebroken.
http://www.cyclingnews.com/news/photos/ ... ike/172809
Is dat een bekend probleem bij die wielen? Of gewoon pech? Maar ja, 2 tegelijk, dat is wel bizar.
http://www.cyclingnews.com/news/photos/ ... ike/172809
Is dat een bekend probleem bij die wielen? Of gewoon pech? Maar ja, 2 tegelijk, dat is wel bizar.
Geneutraliseerde etappe vandaag
10km op kop voor elke ploeg, leopard als eerste over de streep
Farrar stapt na vandaag af
10km op kop voor elke ploeg, leopard als eerste over de streep
Farrar stapt na vandaag af
Wat een teneergeslagen stemming op Eurosport zet je toch wel even aan het denken over hoe snel het allemaal voorbij zijn kan.
Mijn hart gaat uit naar de nabestaanden!
Mijn hart gaat uit naar de nabestaanden!
Cube AMS Comp 2010
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??