Tour 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Op frustratie alleen kun je niet fietsen. Dat kan ook je concentratie en kunde beinvloeden waardoor je in een tel een verkeerde keuze maakt (te vroeg aan gaan bijv).
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 19 jul 2012 16:52
Froome is nu na Kirijenka ook Boasson Hagen kwijt als knecht. Sneu voor Boasson Hagen uiteraard, maar wordt misschien Sky en daarmee Froome nu iets kwetsbaarder? Ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen in de Alpen!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
Nee, hoort bij de koers wat mij betreft.
Precies, ik vind ook dat er juist van dat soort momenten gebruik gemaakt moet worden.
Waarom niet? Waar ligt de grens dan? Als iemand een lekke band krijgt, valt door een hond, moet stoppen voor een ontsnapt paard, niet meer zo hard kan doordat 'ie ziek geworden is... allemaal zaken die iemand kan overkomen en waarvan concurrenten gebruik van kunnen maken. In de Formule 1 gaan ze toch ook niet remmen als de pitstop langer duurt dan normaal, of als sommige teams één pitstop meer maken dan andere teams?
Waarom niet? Waar ligt de grens dan? Als iemand een lekke band krijgt, valt door een hond, moet stoppen voor een ontsnapt paard, niet meer zo hard kan doordat 'ie ziek geworden is... allemaal zaken die iemand kan overkomen en waarvan concurrenten gebruik van kunnen maken. In de Formule 1 gaan ze toch ook niet remmen als de pitstop langer duurt dan normaal, of als sommige teams één pitstop meer maken dan andere teams?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
De grens zou bij mij bij een (ernstige) valpartij liggen. Dat vind ik wat anders dan materiaalpech.
Dat zijn toch juist de manieren om tijd goed te maken... Alleen op zo'n manier zou je nog ook nog snel in kunnen lopen op ook Froome. Het blijft ook een materiaalsport, in de F1 stoppen ze idd ook niet omdat de concurrent een lekke band krijgt...
Valverde zal ontzettend balen, maar zal het ze ook niet kwalijk nemen dat er door gekoerst wordt, lijkt mij... Een zware valtpartij is wat anders. Mooi voor Mollema toch in dat geval...
Valverde zal ontzettend balen, maar zal het ze ook niet kwalijk nemen dat er door gekoerst wordt, lijkt mij... Een zware valtpartij is wat anders. Mooi voor Mollema toch in dat geval...
Wat zouden ze dan moeten doen bij een zware valpartij? Wachten tot de gewonden weer op de fiets gekropen zijn? Dat kan toch niet? Bij een lichte valpartij kan ik me nog iets voorstellen dat er even ingehouden wordt, maar bij een zware valpartij heeft dat toch geen zin.
Persoonlijk vind ik dat er altijd doorgekoerst moet worden. Pech en geluk hoort erbij. Je kunt lekrijden, andere materiaalpech hebben, in de verkeerde waaier zitten, in een tijdrit net in de regenbui zitten, iets verkeerds hebben gegeten, een emmer pis over je heen gegooid krijgen... Dat is dan maar jammer, maar dat hoort bij de koers. En dat maakt het nou net zo mooi!
Persoonlijk vind ik dat er altijd doorgekoerst moet worden. Pech en geluk hoort erbij. Je kunt lekrijden, andere materiaalpech hebben, in de verkeerde waaier zitten, in een tijdrit net in de regenbui zitten, iets verkeerds hebben gegeten, een emmer pis over je heen gegooid krijgen... Dat is dan maar jammer, maar dat hoort bij de koers. En dat maakt het nou net zo mooi!
Tja... maar wat dan als er gewerkt wordt om een breuk te forceren in het peleton, er dan een breuk ontstaat in dat peleton en de groep die lost een gat van bijna 10 seconden heeft, en er dan een ernstige valpartij in die tweede groep plaats vindt?elefantino schreef:De grens zou bij mij bij een (ernstige) valpartij liggen. Dat vind ik wat anders dan materiaalpech.
Of dat juist zo'n tweede groep aan het terugkomen was en nog tien seconden goed te maken had en dan een valpartij krijgt....
Allemaal grijze gebieden denk ik. Er is maar één duidelijk algemeen gedeeld doel, winnen, binnen de regels natuurlijk. Fatsoen is meer voor buiten de koers.