Heftig ongeval
Misschien is het verbieden van KM tellers wel een idee want in mijn ogen zijn dit de grote boosdoeners.
Ik ga geregeld met een groep en het blijkt zeeeeeeeeeeeeeeeeer moeilijk om de verkeersregels te respecteren1x meegemaakt dat spoorbomen zelfs geen hindernis was.
En waarvoor ?????
Hier in de buurt ben je op zondagmorgen al een beetje vogelvrij (Groesbeek) bij de medeweggebruikers.
Ik ga geregeld met een groep en het blijkt zeeeeeeeeeeeeeeeeer moeilijk om de verkeersregels te respecteren1x meegemaakt dat spoorbomen zelfs geen hindernis was.
En waarvoor ?????
Hier in de buurt ben je op zondagmorgen al een beetje vogelvrij (Groesbeek) bij de medeweggebruikers.
cornelli racing cycles Uden
- daniel1975
- Forum-lid HC
psst......Strava....neos schreef:Misschien is het verbieden van KM tellers wel een idee want in mijn ogen zijn dit de grote boosdoeners.
.

Less is bore
Heb je veel last van mensen met Strava die als gekken rijden op gevaarlijke stukken? Ik ben ze nog niet tegen gekomen.daniel1975 schreef:psst......Strava....neos schreef:Misschien is het verbieden van KM tellers wel een idee want in mijn ogen zijn dit de grote boosdoeners.
.
+1_pfw_ schreef:Heb je veel last van mensen met Strava die als gekken rijden op gevaarlijke stukken? Ik ben ze nog niet tegen gekomen.daniel1975 schreef:psst......Strava....neos schreef:Misschien is het verbieden van KM tellers wel een idee want in mijn ogen zijn dit de grote boosdoeners.
.
Bovendien als ik zo om me heen kijk zijn het de groepjes vol met testosteronbommetjes die niet onder willen doen voor elkaar, als ze steendood zijn er alles aan doen om bij te blijven en liever een blinde bocht aan de verkeerde kant van de weg nemen dan even tien tellen niet meer in het wiel zitten die zo gevaarlijk zijn.
Niet de Strava gebruikers, een groot aantal gebruikt het enkel als registratiemiddel. Bovendien als je een segment rijdt en je komt aan de verkeerde kant van de weg pakt ie het al niet meer

~live fast, die young ~
-
- Forum-lid HC
Verrassend slot http://cyclingtips.com.au/2013/06/nine- ... e-road-ad/
What makes the boat go faster?
?? Verschillende rijbanen...remmiedepemmie schreef:Tja, zoals zo vaak zijn er bij beide partijen mensen die beter zouden moeten weten. Wielrenners die koste wat het kost erlangs moeten zie je helaas vaak wanneer ze in groepsverband rijden. Aan de andere kant zijn er de recreatiefietsers die niet opletten, terwijl dat toch wettelijk verplicht is. Het belargument vind ik persoonlijk vreemd, je toetert in de auto toch ook niet wanneer je passeert?
Daar waar het smal is en je kunt verwachten dat men soms afwijkt van de lijn is een aankondiging dat je er aan komt niet zo gek hoor...
Daarom hebben voetgangers en fietsers een beschermde positie in het verkeer ten opzichte van de auto, je zult als snellere verkeersdeelnemer rekening moeten houden met onverwachte bewegingen van andere verkeersdeelnemers. En fietsers en wandelaars kunnen nu eenmaal nog wel eens naar links of rechts af-/uitwijken.
Geniaal filmpje, maar niet echt een reclame voor wielrenners.liviolivius schreef:Verrassend slot http://cyclingtips.com.au/2013/06/nine- ... e-road-ad/

Veni. Vidi. Fietsie.
Ik vind het maar een moeilijke discussie. Het heeft toch allemaal te maken met hoe mensen zich gedragen en niet met een nader aan te wijzen groep. Bij elke groep weggebruikers zijn er mensen die zich niet kunnen gedragen. Als regelmatige filerijder zie ik ook automobilisten en motorrijders capriolen uithalen die absoluut niet kunnen. Als men zich gewoon rustig houdt als de situatie daarom vraagt zouden er minder ongelukken gebeuren. Als ik vanuit huis een stuk ga fietsen dan moet ik eerst een aantal woonwijken door. De snelheid is daar dus zodanig dat ik kan anticiperen op voetgangers, automobilisten en andere fietsers. Kwestie van rijden met je hoofd.
Waarom kunnen weggebruikers wel omgaan met scooters/brommers die 35 - 40 per uur gaan, en nog eens veel breder zijn, terwijl het anticiperen op racefietsers in eens moeilijk wordt wanneer ze 35-40 (ik niet hoor
) gaan? Dat verbaast me altijd...
Ik doe ook niet mee aan dat geschreeuw, maar ik vind wel dat ook racefietsers recht hebben op hun plek op de weg. Natuurlijk rekening houdend met andere weggebruikers.

Ik doe ook niet mee aan dat geschreeuw, maar ik vind wel dat ook racefietsers recht hebben op hun plek op de weg. Natuurlijk rekening houdend met andere weggebruikers.