Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Wel of geen fietskleding?

arend71
Forum-lid

arend71 21 jul 2013 15:53

Omdat ik een preuts gewoontedier ben. :lol: het is vandaag geen weer om te fietsen @ 31C. Heb het wel gedaan maar het stelde maar weinig voor. Pffff.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 21 jul 2013 16:06

jeroenkuiper schreef: daarnaast ziet het er naar mijn mening ook totaal niet uit als je gaat fietsen met een korte zomerbroek, adidas sneakers en een flapperend nike shirtje.
Dat is precies zoals mijn broer er altijd bij fietst, alleen is het flapperende nike shirtje gewoon een oud afgeleefd shirt 6 maten te groot met verfvlekken.

Ik moest in het begin ook nogal wennen aan fietskleding, maar je komt er vanzelf achter dat die niet is bedoeld om er als Contador uit te zien maar omdat het gewoon functioneler en veel comfortabeler is. Je bent uiteindelijk toch aan het sporten en voor sporten is er sportkleding waar over na is gedacht. Met name de drijfnatte katoenen Magic the Gathering shirts had ik op den duur wel gehad.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

cryda
Forum-lid

cryda 21 jul 2013 18:43

Het enige wat ik wel heb geleerd toen ik nog deed mountain biken
is om niet met een lange trainings broek op de fiets tegaan
die kwam eens een keer tussen de ketting en de tandwielen en toen ging ik zeg
ma best hard eronder uit en dat was niet zo prettig toen was ik ook niet meer op
de fiets gestapt haha :oops:

en hopmans is typisch nu met vakantie,
naja wacht al lang dus dit kan er ook nog wel ff bij :roll:

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 21 jul 2013 20:11

www,cyclewear.eu heeft ook veel en is zeker niet duur.

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 21 jul 2013 20:18

pacoaw schreef:Mensen die zonder helm op pad gaan hebben waarschijnlijk weinig te beschermen...
Of bezien het wel of niet dragen van een helm misschien meer genuanceerd dan jij. :)

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 21 jul 2013 20:20

arend71 schreef:Welnee. Onzin. Je kan gewoon ondergoed dragen.
Draag jij soms ook een onderbroek onder je zwembroek? :o

arend71
Forum-lid

arend71 21 jul 2013 20:46

GoldenRatio schreef:
arend71 schreef:Welnee. Onzin. Je kan gewoon ondergoed dragen.
Draag jij soms ook een onderbroek onder je zwembroek? :o
Volgens mij moet ik gewoon lekker zelf weten of ik een onderbroek draag. Wat mij betreft geldt dat ook voor TS ;)

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jul 2013 21:19

Je geeft wel een knap waardeloos advies... Waarom denk je dat er een zeem in een koersbroek zit?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

martend
Forum-lid

martend 21 jul 2013 21:22

Een onderbroek onder je fietsbroek? Ehm nee, het zou de eigenschappen van de zeem teniet doen, vocht opvangen en afvoeren. Een normale onderbroek zou al het vocht vasthouden, gaan schuren, dus kans op irritaties.
Wat ik ook altijd deed was voor gebruik op de zeem een beetje vette talkpoeder strooien, nog minder kans op irritaties. Na een aantal uurtjes op de fiets, ben je wel aan de kleding gewend geraakt en wil je nooit meer anders dan met de volle maan in je koersbroek :)

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 21 jul 2013 21:57

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 21 jul 2013 22:10

Over de onderbroek gesproken... Afgelopen vrijdag, woon-werk en huisbezoeken totaal ruim 125km gefietst, op de singlespeed. Maar helaas met gewone kleding én dus ook met onderbroek. Het was warm, dus veel gezweet. En katoen blijft lang vochtig. Nu dus fors geïrriteerde liezen, wat ik normaal (= met fietsbroek) nooit heb. De moraal... voor lekker fietsen op de racefiets, pak een broek met goede zeem. Én zonder onderbroek!

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 21 jul 2013 22:10

Over de onderbroek gesproken... Afgelopen vrijdag, woon-werk en huisbezoeken totaal ruim 125km gefietst, op de singlespeed. Maar helaas met gewone kleding én dus ook met onderbroek. Het was warm, dus veel gezweet. En katoen blijft lang vochtig. Nu dus fors geïrriteerde liezen, wat ik normaal (= met fietsbroek) nooit heb. De moraal... voor lekker fietsen op de racefiets, pak een broek met goede zeem. Én zonder onderbroek!

Plaats reactie