Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke fiets heb ik gekocht?

NoChain
Forum-lid

NoChain 21 jul 2013 23:50

chrissiewizzie schreef:Hmm, de huidige Ultegra ja. Dit is de vorige groep van tenminste 3 jaar geleden...Niets mis mee verder, gewoon een goede groep, maar niet de juiste vergelijking.

Banden en wielen ken ik niet qua naam. Daar is dan dus op bezuinigd. Maar dat doen veel fabrikanten.
2009 was het laatste jaar met waslijnen bij ultegra, deze is dus minstens 5 jaar oud.

Hier in de buurt is ook zo'n winkel die oude 'nieuwe' fietsen verkoopt. Kopen fietsen op aan spotprijzen, plakken er een veel te hoge prijs op om er vervolgens 50% korting op te geven. Zo kost een fiets met een oude Sora en voor de rest allemaal bij elkaar gezochte brol origineel €799 :mrgreen:

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 22 jul 2013 12:57

Hoeft geen slechte fiets te zijn voor die prijs (is een aanname natuurlijk; weet niet hoe het ding het houdt na 10.000km).

Waar ik me wel mateloos aan erger is dat dit soort fietsen als nieuw worden verkocht, terwijl ze dat niet zijn. Het zou kunnen dat dit een model uit 2005 is (eerste Ultegra 10speed dacht ik). Dan mag er wel wat vanaf...

Bij een lokale bikeshop bij mij hangt een Jan Janssen uit (vermoedelijk) 2004. Krijg je 20% korting op...

deijn
Forum-lid

Gebruikersavatar deijn 22 jul 2013 13:38

rickgoossens schreef:Afgelopen vrijdag heb ik een racefiets gekocht voor een prijs die mij erg meeviel voor een nieuwe, volledig Ultegra afgemonteerde fiets.

Nu wil ik op internet wat meer informatie vinden over deze fiets, maar dit valt erg tegen, dus probeer ik via deze weg of iemand hier mijn fiets bekend voorkomt.
Het verwonderd me toch altijd dat mensen zoeken naar informatie over spullen die ze gekocht hebben ipv zoeken naar informatie over spullen die ze willen kopen. :?
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

rickgoossens
Forum-lid

rickgoossens 22 jul 2013 18:42

ponsteen schreef:Hoeft geen slechte fiets te zijn voor die prijs (is een aanname natuurlijk; weet niet hoe het ding het houdt na 10.000km).

Waar ik me wel mateloos aan erger is dat dit soort fietsen als nieuw worden verkocht, terwijl ze dat niet zijn. Het zou kunnen dat dit een model uit 2005 is (eerste Ultegra 10speed dacht ik). Dan mag er wel wat vanaf...

Bij een lokale bikeshop bij mij hangt een Jan Janssen uit (vermoedelijk) 2004. Krijg je 20% korting op...
Hmm, ik ben sowieso altijd zuinig op mijn spullen, dus daar zal het niet aan liggen. Maar wat zouden eventuele problemen kunnen zijn die ik misschien tegen ga komen door deze fiets te hebben gekocht en geen nieuwere?

Als ik domme vragen stel, excuses, ik ben een leek op dit gebied ;)

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 22 jul 2013 20:08

Je stelt geen domme vragen. Over het algemeen is de schakelgroep het meest kwetsbare onderdeel van de koersfiets. Jij hebt met je ca. 8 jaar oude groep een goed schakelende betrouwbare groep gekocht. Ik zou er goed op letten dat alle draaipunten en plastic ringetjes lekker in het vet staan. Het vet dat er in zit heeft waarschijnlijk de meeste werking wel verloren.
Als je je fiets goed onderhoudt, controleert of er niets los zit/wiebelt, komt het allemaal goed.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 22 jul 2013 23:12

jeroenkuiper schreef:zal wel een gerebranded fietsje zijn van een lokale fietsenmaker.
Nope, dit is een merk van CICLI ESPERIA s.p.a.
www.cicliesperia.com/

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 28 aug 2013 19:34

GoldenRatio schreef:Het merk is in ieder geval in handen van de Esperia group
http://esperia.com.au/AboutUs/EsperiaGroup.aspx

De meeste webshops die ze verkopen lijken me Grieks, Hongaars en Roemeens.
Ja, je hebt gelijk, na even Googlen zie http://af-sports.gr/CARRATT%20%CE%A0%CE ... ayron%2028''

Alleen is deze fiets niet afgemonteerd met Ultegra.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 28 aug 2013 19:37

729 is een complete rip-off.

Voor iets meer heb je een Bulls Harrier met betere wielen en een nieuwere, minstens gelijkwaardige en sowieso veel mooiere groep. Moet je nog wel een paar euro bij doen voor een waslijn een paar knijpers :lol:

spook
Forum-lid

spook 29 aug 2013 15:09

Maar ja, nu heeft 'ie al gekocht.

Briljante topictitel, kan zo het forumclichétopic in.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Plaats reactie