Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Beginnen met MTB'en/fietsen?

rikdegraaff
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 nov 2011 21:22
Locatie: Doorwerth
Contact

rikdegraaff 21 jul 2012 22:43

Oke, ga ik het op jouw manier doen, wasbeer2006.
Dank jullie allen voor alle informatie, en als ik nog wat vragen heb, zal ik zeker aan de bel trekken! ;)

Groeten, Rik

rikdegraaff
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 nov 2011 21:22
Locatie: Doorwerth
Contact

rikdegraaff 23 jul 2013 18:09

Even een grote update:

Ben nu 126 kg en heb nog steeds niet durven fietsen op mijn MTB.
Dit i.v.m. dat verende zadel op mijn MTB.

Het is dus een Aldi fiets met een zweefzadel (zo heet dat, toch?).
Kan ik, om mijzelf rustig te stellen, die veer die naar achteren loopt (onderkant frame) helemaal vast draaien, zodat het zadel minder "zweeft"?

Of hoe stel ik die zo veilig mogelijk af op mijn gewicht??
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen,

Groeten, Rik
PS. Ik kan nu niet bij mijn MTB, omdat ik het ontzettend druk heb.
Dus ik kan nog niets uitproberen...

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 23 jul 2013 18:50

Wahahaha Wahahaha...

Sorry, maar die mtb kan je beter bij het oud vuil neer zetten.

rikdegraaff
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 nov 2011 21:22
Locatie: Doorwerth
Contact

rikdegraaff 23 jul 2013 19:28

Oké, was dat nou echt nodig gaisdergerman???

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 23 jul 2013 23:34

Hoi rikdegraaff,

Gewoon negeren die opmerking gaisdergerman al ben ik er ook pisnijdig over en heb het aangemeld. Het is al heel wat dat een eencellig dier als gaisdergerman uberhaupt kan schrijven. Ik zat zonet nog te huilen van het lachen in een ander topic maar kan nu wel janken van woede. Let it be Rik.

Ik heb groot respect voor je dat je, juist door je aangegeven angst voor de buitenwereld, het toch doet door hier op het Forum te posten en probeert je angst tevens te overwinnen door te gaan fiesten.
Er is een groot karakter en persoonlijkheid voor nodig om zoals jij doet je zwakke (niet dat ik het zo echt zie maar hopelijk begrijp je me) kanten zo bloot te leggen hetgeen zoals ik begrijp als niet makkelijk voor je is.

Ga of wil je trouwens alleen gaan fietsen of rijdt er iemand met je mee? Zou het helpen als je niet alleen zou rijden?

En gewoon niet te gek doen en eens even een half uurtje proberen op een traject dat je goed kent en redelijk rustig is. Zeker nu met dat hete weer is het gewoon lekker om even lekker te zweten en dan thuis een doche te nemen en een koude ice tea oid.

Ik hoop echt dat je je over die drempel heen kunt zetten en ben zeker dat als je dat eenmaal hebt gedaan het om meer vraagt. Je moet gewoon eenmaal die positieve ervaring meegemaakt hebben.

Hou ons op de hoogte. PB mag altijd.

Mvg, Ardon (Zorroi op het Forum zoals je ziet)
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 23 jul 2013 23:45

Ik reageer alleen op de vorige post van rick. Ik zou met mijn 80kg nog niet op een aldi mtb stappen.

Tijdens een vrienden weekend kwam een vriend van me hiermee ook aanzetten (had hij geleend). Toen lachte ik hem ook keihard uit. Tijdens het tochtje van 15km hebben we nog mee gelachen. Die dingen zijn gewoon niet geschikt om te fietsen.

Het was dus niet persoonlijk bedoeld maar ik lachte dus om de fiets.
Als je serieus wil gaan fietsen moet je gewoon investeren in fatsoenlijk materiaal.

arend71
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 12 mar 2012 14:19

arend71 23 jul 2013 23:54

Gaisdergerman zou er goed aan doen de eerste pagina van dit draadje ook even te lezen.. :roll:

Het afstellen van je zadelveer is iets waar je mee zal moeten experimenteren. Het lijkt mij slim om hem zo vast mogelijk te zetten zonder de zaak kapot te draaien. Veel plezier met je fietsavontuur ;)

R-Know
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 dec 2012 15:19

R-Know 24 jul 2013 07:58

Aldi fietsen zijn niet de meest betrouwbare maar ipv crossen kun je er veilige kilometers mee maken over de weg. Zeker in jou omgeving.
Als je alles op orde hebt en je vind het fietsen na verloop van tijd nog steeds leuk kun je voor een andere fiets gaan. Een MTB of anders een racer. Vooral doen waar je lol in heb.
Om je nog even een hart onder de riem te steken: Ik kom van nog meer kilo's af en vind het allemaal nog steeds leuk. Ik ben nu rond de 20 kilo kwijt en mijn conditie is verschrikkelijk veel beter geworden. Bij jou moet dat makkelijker gaan want ik ben achter in de 40 dus.....
Rik, trek een luchtige broek aan voorlopig, een lekker t-shirt en ga fietsen. Begin meteen met sparen. Als je alles niet leuk mocht vinden koop je gewoon een auto van je spaarcenten ;)

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 24 jul 2013 09:36

arend71 schreef:Gaisdergerman zou er goed aan doen de eerste pagina van dit draadje ook even te lezen.. :roll:

Het afstellen van je zadelveer is iets waar je mee zal moeten experimenteren. Het lijkt mij slim om hem zo vast mogelijk te zetten zonder de zaak kapot te draaien. Veel plezier met je fietsavontuur ;)
Dat had ik dus niet gedaan, nu snap ik waarom zorro zo reageerde.

Was iig niet zo bedoeld. Blijf wel bij dat je die aldi fiets beter kan laten staan. Op en stadsfiets kan je ook prima een half/uur fietsen.

rikdegraaff
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 nov 2011 21:22
Locatie: Doorwerth
Contact

rikdegraaff 24 jul 2013 09:41

Hallo Allemaal,

Ik wil eerst even een paar mensen heel erg bedanken voor hun super berichten!
Dank jullie wel, Zorroi, arend71 en R-Know.
Aan gaisdergerman, het is oke, ik snap best dat je het niet zo bedoelde.

Zo, dat was dat.

Ik ben nu op vakantie, maar als ik weer thuis ben ga ik gewoon fietsen, rustig op de weg.
Niets afstellen of zo, gewoon even laten zoals het is.

Mensen, ja ook jij gaisdergerman, bedankt voor de reacties!

Groeten, Rik

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 28 jul 2013 11:57

zorroi schreef: Ik heb groot respect voor je dat je, juist door je aangegeven angst voor de buitenwereld, het toch doet door hier op het Forum te posten en probeert je angst tevens te overwinnen door te gaan fiesten.
Er is een groot karakter en persoonlijkheid voor nodig om zoals jij doet je zwakke (niet dat ik het zo echt zie maar hopelijk begrijp je me) kanten zo bloot te leggen hetgeen zoals ik begrijp als niet makkelijk voor je is.
+1

Ik vind het erg moedig van je en ik hoop dat je doorzet en ontdekt hoe leuk fietsen is. Ik heb zelf ook een vorm van autisme en ik weet hoe bedreigend nieuwe dingen kunnen zijn. De muren in je hoofd voordat je ergens aan toekomt...
Wat betreft die verende zadel, als je het echt niet vertrouwd kun je er ook een fietsenmaker een keer naar laten kijken, die kan je igg wel vertellen of het veilig is zo.

Ik heb gisteren zelf nog in de buurt van Doorwerth gefietst, mooie plekjes genoeg daar, dus klim op die fiets en gaan! Al is het maar een kwartiertje, je zult merken dat het steeds iets beter gaat en je het leuker gaat vinden.
Veni. Vidi. Fietsie.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13449
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 28 jul 2013 22:02

Laat ons weten hoe de eerste rit na je vakantie is gegaan.

Als er nog dingen met je fiets zijn kunnen we je altijd helpen.
Je kan alles goed en helder op papier zetten. Iets waar ik dan weer wat moeite mee heb....

Plaats reactie