Alles over vakanties op én met de fiets

Volterra?

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 24 jul 2013 18:39

Ik vertrek volgende week voor een aantal weken naar omgeving van volterra.
Iemand bekend met deze streek? Goed fietsen daar? Is de klim naar Volterra
een aanrader?
Nog meer tips , routes voor dit gebied?
Hoor graag, dank!

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7941
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 24 jul 2013 18:57

Prachtig gebied (en bij Volterra machtig uitzicht zuidwaarts), wel veel verkeer, zoals overal in Toscana. Klim naar Volterra? Het gaat flink bergop, maar het is geen col. Routes maak je zelf met de kaart.

walters
Forum-lid
Berichten: 969
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 24 jul 2013 21:50

Mooi gebied, vooral naar het zuid-oosten rijden. Die kant uit is het minder druk. Vroeg vertrekken, op tijd weer terug, want het kan er heet worden! Veel plezier

traptijger
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jul 2013 09:11

traptijger 25 jul 2013 10:49

geweldig! Ik kom elk jaar in Toscane en verblijf er dan de gehele vakantie. Volterra is een heel mooi gebied en bied veel mogelijkheden voor fietsers, behalve dan dat het verkeer hier af en toe levensgevaarlijk is... Algemene info over Volterra is dat er veel vlakke paden zijn waar je als recreatiefietser makkelijk je gang kan gaan maar er zijn dus ook erg veel heuvels, natuurpaden en losse stenen op veel paden waardoor je wat meer op je hoede moet zijn, je zal ook vaak offroad gaan als je gaat klimmen dus sowieso altijd opletten! Als je er dan toch bent kan ik je ook aanraden naar Fort van de Medici te gaan, prachtige bezienswaardigheid! Ook kun je veel routes op internet vinden, ik heb geen klim gedaan maar op de bonnefooi zelf gewoon gaan fietsen, wel in de ochtend aangezien het smiddags echt te warm wordt! Veel plezier, groetjes eef

Plaats reactie