Voeding
-
- Forum-lid
Hallo,
Inmiddels heb ik mijn racefiets nu 2-3 maanden en ben ik lekker actief aan het fietsen. Ik fiets nu z'n 100km per week verdeeld over 2-3x fietsen. Het fietsen gebruik ik voornamelijk: 1. omdat het heerlijk is en 2. om op gewicht te blijven. (ben inmiddels 26kg afgevallen door minder te eten)
De laatste tijd merk ik als ik een inspanning heb geleverd dat ik moeilijk kan slapen, mijn benen voelen zwaar aan etc. Gister voor het eerst met wat extra voeding gefietst, ik merk dat ik het langer kan vol houden en dan het herstel wat sneller gaat. Toch gaat het herstel niet snel genoeg als ik de nacht wakker lig. Zou ik met sportvoeding dit kunnen oplossen?
Inmiddels heb ik mijn racefiets nu 2-3 maanden en ben ik lekker actief aan het fietsen. Ik fiets nu z'n 100km per week verdeeld over 2-3x fietsen. Het fietsen gebruik ik voornamelijk: 1. omdat het heerlijk is en 2. om op gewicht te blijven. (ben inmiddels 26kg afgevallen door minder te eten)
De laatste tijd merk ik als ik een inspanning heb geleverd dat ik moeilijk kan slapen, mijn benen voelen zwaar aan etc. Gister voor het eerst met wat extra voeding gefietst, ik merk dat ik het langer kan vol houden en dan het herstel wat sneller gaat. Toch gaat het herstel niet snel genoeg als ik de nacht wakker lig. Zou ik met sportvoeding dit kunnen oplossen?
Je fietst 100 km verdeeld over 2-3 keer per week. Dat is dus max. 50 km per keer. Ik denk niet dat extra voeding dan wat oplost. Je zou beter kunnen kijken naar de intensiteit waarmee je fietst. De kans is aanwezig dat je jezelf uitput en dat je lichaam (hart / longen en spieren) niet aan gewend is.
Of begin je over eten omdat je met een hongergevoel naar bed gaat?
Of begin je over eten omdat je met een hongergevoel naar bed gaat?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Is het van de laatste weken? Want ik hoor wel meer mensen die last hebben van wakker liggen, en die fietsen niet.
Schijnt door de hitte te komen.
Schijnt door de hitte te komen.
-
- Forum-lid
je fietst misschien te kort op het slapengaan ? of eet je nogal laat ?
eten onderweg lijkt me niet nodig bij amper 100 km per week.
eten onderweg lijkt me niet nodig bij amper 100 km per week.
-
- Forum-lid
Tussen het fietsen en slapen zit wel een paar uur. Probeer ook elke nog even 2-3 km uit te fietsen om de verzuring te laten af nemen.
Overdag eet ik niet zoveel, sochtends 2 boterhammen met jam, smiddags 3 boterhammen met filet en smeerkaas en een bekertje vifit, savonds 1 bord met wat de pot schaft. Tussendoor: koffie. Geen snacks.
Dus ik dacht, misschien moet ik tijdens het fietsen wat meer innemen.
Overdag eet ik niet zoveel, sochtends 2 boterhammen met jam, smiddags 3 boterhammen met filet en smeerkaas en een bekertje vifit, savonds 1 bord met wat de pot schaft. Tussendoor: koffie. Geen snacks.
Dus ik dacht, misschien moet ik tijdens het fietsen wat meer innemen.
-
- Forum-lid
Drink je wel genoeg overdag en tijdens het fietsen? Neem af en toe een magnesium tabletje omdat ik ook vaak en veel last had van vermoeide benen en 'flipperkast' kuiten na het trainen.
-
- Forum-lid
Ga ik is proberen.. Dankje
-
- Forum-lid
ik heb hier ook vaak last van na het sport (in het algemeen). Zelf heb ik op aanraden van een aantal sporters melatonine gekocht en dat neem ik in ongeveer 2 uur voordat ik in slaap wil vallen. Voordeel van melatonine is dat je ook dieper slaapt waardoor het herstel sneller schijnt te gaan.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Daarom zei ik: sporten in het algemeen ben net begonnen met wielrennen, maar zoals je uit mijn post kon opmaken beschik ik o.a. over een aantal fitnessapparaten, heb ik veel hardgelopen en doe ik aan kickboksen. Sport bestaat niet alleen uit wielrennenamclassic-fan schreef:Je fietst nog nauwelijks en je grijpt al naar de medicijnen?
Overigens is melatonine geen medicijn maar een lichaamseigen slaapstof. het helpt je alleen om in slaap te vallen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC