Eenvoudige fietsnavigatie A-Rival Teasi One
-
- Forum-lid
iemand al de update geïnstalleerd ?
Op de site van Teasi One moet je voor de update je opnieuw laten registreren.
Het update programma is volledig omgegooid, je moet nu landen aanklikken die je graag op je toestel zou zetten: de betreffende kaart wordt naar je harde schijf geschreven en vandaar naar je toestel...het vraagt wel wat tijd voor de grote landen (Frankrijk, Duitsland). Je ziet ook hoeveel ruimte er nog overschiet op je toestel om het eventueel volledig te vullen ( heeft weinig zin, heb alleen de landen aangeklikt waar ik zal fietsen)
Probleempje bij het heropstarten: Hongaars (Magyar) als taal! Gelukkig via instellingen terug naar Nederlands gezet.
Het update programma is volledig omgegooid, je moet nu landen aanklikken die je graag op je toestel zou zetten: de betreffende kaart wordt naar je harde schijf geschreven en vandaar naar je toestel...het vraagt wel wat tijd voor de grote landen (Frankrijk, Duitsland). Je ziet ook hoeveel ruimte er nog overschiet op je toestel om het eventueel volledig te vullen ( heeft weinig zin, heb alleen de landen aangeklikt waar ik zal fietsen)
Probleempje bij het heropstarten: Hongaars (Magyar) als taal! Gelukkig via instellingen terug naar Nederlands gezet.
-
- Forum-lid
zo d mijn route steeds op omgekeerde richting, maar die optie heb ik nu ook gevonden, zodat ik weer netjes de route kan rijden zoals ik wil.[/quote]
Beste hoe heeft u die functie af/omgezet ? Heb er namelijk ook last van
Beste hoe heeft u die functie af/omgezet ? Heb er namelijk ook last van
welke versie is de nieuwste update? ik heb 1.6.4.0 en aOUTo zegt dat ik up to date ben.
nog een vraag. mijn teasi doet het heel slecht. bij gps-signaal heb ik twee groene strepen bij vrij zicht en één onder bomen. drie groene strepen heb ik nog nooit gehad. en als ik hem aanzet duurt het zeker 400 m. voordat ik signaal heb. is dat normaal?
nog een vraag. mijn teasi doet het heel slecht. bij gps-signaal heb ik twee groene strepen bij vrij zicht en één onder bomen. drie groene strepen heb ik nog nooit gehad. en als ik hem aanzet duurt het zeker 400 m. voordat ik signaal heb. is dat normaal?
En hoe is het resultaat als je een rit opslaat en bekijkt op de pc? als het lijntje klopt met wat je gereden hebt is er weinig aan de hand.
Ook bij mij duurt het even voordat hij het st.signal opvangt, dus aanzetten en dan schoenen en helm aan, meestal heeft hij hem dan wel opgepikt.
Soms duurt het nog wel langer , mn toen ik hem op de vakantiebestemming aanzette was het net alsof de sats. dachten :verrek waar is dat ding nu naartoe gegaan
Ook bij mij duurt het even voordat hij het st.signal opvangt, dus aanzetten en dan schoenen en helm aan, meestal heeft hij hem dan wel opgepikt.
Soms duurt het nog wel langer , mn toen ik hem op de vakantiebestemming aanzette was het net alsof de sats. dachten :verrek waar is dat ding nu naartoe gegaan
Beste hoe heeft u die functie af/omgezet ? Heb er namelijk ook last van[/quote]cubeamspro120 schreef:zo d mijn route steeds op omgekeerde richting, maar die optie heb ik nu ook gevonden, zodat ik weer netjes de route kan rijden zoals ik wil.
Als je de route kiest en dan op "go" drukt heb je de mogelijkheid om de route op 4 verschillende manieren te rijden
Begin punt ----eindpunt
eindpunt ----beginpunt
punt dichtsbij parcour volgen tot eindpunt
punt dichtsbij volgen tot beginpunt
je krijgt deze mogelijkheden te zien door op het blokje te drukken van navigatiemodus
-
- Forum-lid
Je moet de 2.0 update downloaden via de site van de Teasi one. Je moet je opnieuw registreren en krijgt dan een nieuwe .exe die je moet downloaden. Deze gaat de nieuwe software installeren.skyhigh schreef:welke versie is de nieuwste update? ik heb 1.6.4.0 en aOUTo zegt dat ik up to date ben.
Zelf heb ik gister met de nieuwe software gereden. Het wit inplaats van zwart als achtergrond maakt het veel beter leesbaar het scherm. En het detail van de kaarten met het onderscheid in lijn voor de verschillende wegen vind ik erg prettig ! Zo kun je ook zonder een "route" de leuke weggetjes op je kaart vinden en rijden ! Top !
Ik vind de update 2.0 een goede update.
Veel duidelijker scherm, vooral in direct zonlicht, kaarten zijn duidelijker en makkelijker afleesbaar. En ik dacht dat de Teasi wat sneller reageert, geen klachten in ieder geval over de update.
Veel duidelijker scherm, vooral in direct zonlicht, kaarten zijn duidelijker en makkelijker afleesbaar. En ik dacht dat de Teasi wat sneller reageert, geen klachten in ieder geval over de update.
@ RichieRich,
dank u wel. ga het nu meteen updaten naar 2.0.
blijft de vraag: heeft iemand wel eens drie groene streepjes gehad bij gps-ontvangst? ik heb er meestal maar één. soms twee. waardoor ik krijg als ik op een rechte dijk fiets: na 40 meter links. twee tellen later: na 50 meter links en weer twee tellen later: na 50 m. rechts. niet alleen onbruikbaar, maar omdat het schermpje steeds oplicht is de batterij na vier uur leeg.
dank u wel. ga het nu meteen updaten naar 2.0.
blijft de vraag: heeft iemand wel eens drie groene streepjes gehad bij gps-ontvangst? ik heb er meestal maar één. soms twee. waardoor ik krijg als ik op een rechte dijk fiets: na 40 meter links. twee tellen later: na 50 meter links en weer twee tellen later: na 50 m. rechts. niet alleen onbruikbaar, maar omdat het schermpje steeds oplicht is de batterij na vier uur leeg.
updaten is erg omslachtig (http://update.teasi.eu) maar na anderhalf uur zit hij erin met kaart nederland. met dank aan RichieRich en hubie65.
aOUTo moet je helemaal vergeten. er staat nu 2.0.3.0 op en dat zou nog een beta-versie zijn. in tegenstelling tot vroeger heeft de teasi nu wel na een update al mijn oude gegevens onthouden. het witte scherm lijkt mij echt beter. en wat ik zelf fijn vind is dat je nu ook de gemiddelde snelheid kan instellen. slecht vind ik (als kleurenblinde) de kleuren op de kaart èn dat je op de kaart ongevraagd allerlei stomme POI's ziet staan. gewoon even de map "Netherlands_osmpoi" eruit gooien. (BikeNav - Map - Countries).
aOUTo moet je helemaal vergeten. er staat nu 2.0.3.0 op en dat zou nog een beta-versie zijn. in tegenstelling tot vroeger heeft de teasi nu wel na een update al mijn oude gegevens onthouden. het witte scherm lijkt mij echt beter. en wat ik zelf fijn vind is dat je nu ook de gemiddelde snelheid kan instellen. slecht vind ik (als kleurenblinde) de kleuren op de kaart èn dat je op de kaart ongevraagd allerlei stomme POI's ziet staan. gewoon even de map "Netherlands_osmpoi" eruit gooien. (BikeNav - Map - Countries).