Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon wielen zonder merk gekocht

JBERGH
Forum-lid

Gebruikersavatar JBERGH 01 aug 2013 20:33

Ik heb van de week 2 wielen gekocht via Marktplaats! Voor de rest prima wielen...maar er staat geen merk op en heb ze alleen gekocht omdat ze zo licht zijn en ze waren relatief goedkoop. Dus op goed geluk :D

Ook perfect recht en ligt goed op de weg!

Het kan chinees spul zijn, maar hoe kan ik dat zien?

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door JBERGH op 01 aug 2013 23:43, 3 keer totaal gewijzigd.

iichel
Forum-lid

iichel 01 aug 2013 21:17

Vraag de verkoper?

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 01 aug 2013 21:17

Dit zullen hoogstwaarschijnlijk gewoon chineesjes zijn. Lijken op deze http://www.farsports.cn/product/detail.php/id-27.html in de optie rode spaaknippels en 3k glossy. Kunnen ook van een andere aanbieder zijn.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

JBERGH
Forum-lid

Gebruikersavatar JBERGH 01 aug 2013 21:45

iichel schreef:Vraag de verkoper?
Die wist het zelf ook niet! Het zat bij hem gemonteerd op een Colnago tijdrit fiets en gebruikte ze toch niet dus wilde er snel vanaf in verband met aanschaf van nieuwe wielen.

Ze zijn erg stijf en licht deze wielen, en moet zeggen dat ze lekker rijden!

Maar heb ik er nou te veel voor betaald (150 euro) of heb ik gewoon veel geluk gehad en zijn ze veel duurder?

bladejanjmagic
Forum-lid

bladejanjmagic 01 aug 2013 21:51

Zijn zo op het oog mooie wielen en voor 150,00 eur val je daar geen buil aan.

JBERGH
Forum-lid

Gebruikersavatar JBERGH 01 aug 2013 22:01

bladejanjmagic schreef:Zijn zo op het oog mooie wielen en voor 150,00 eur val je daar geen buil aan.
TheStudent had me een link gegeven naar de vermoedelijke wielen! Ik zie op Google dat ze rond de 600 euro kosten, dus ik denk dat ik een buil gevallen ben van verbazing nu als dat echt de prijs is :lol:

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 01 aug 2013 22:17

Ze zien er netjes uit. Voor 150 euro een zeer goede koop. Uiteraard wel altijd met carbon remblokjes rijden en lange afdalingen vermijden. Niet dat dit nu echte klimwieltjes zijn. De chineesjes zijn nog altijd gevoelig voor hitteopbouw. Maar in Nederland kan je hier mooi een tijdje plezier van hebben.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

JBERGH
Forum-lid

Gebruikersavatar JBERGH 01 aug 2013 22:23

thestudent schreef:Ze zien er netjes uit. Voor 150 euro een zeer goede koop. Uiteraard wel altijd met carbon remblokjes rijden en lange afdalingen vermijden. Niet dat dit nu echte klimwieltjes zijn. De chineesjes zijn nog altijd gevoelig voor hitteopbouw. Maar in Nederland kan je hier mooi een tijdje plezier van hebben.
Uiteraard speciale remblokjes! En lange afdalingen hebben we hier niet in Nederland, dat klopt! Maar wil toch nog steeds graag weten waar deze nu precies te koop zijn? Of zijn alle Chinese wielen van de zelfde kwaliteit?

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 01 aug 2013 22:33

Bij farsports kan je deze gewoon bestellen. Andere veel gebruikte aanbieders zijn bijvoorbeeld hongfu of dengfu. Ze worden ook veel op marktplaats aangeboden door "importeurs". Zij verkopen deze wielen dan met eigen stickers met wat opslag. Bekijk hier ook even "het grote china topic". Het is vrij lastig te zeggen welke aanbieder deze nu precies heeft gemaakt, maar ze doen in kwaliteit allemaal niet veel voor elkaar onder. Misschien dat iemand die precies deze wielen heeft het nog ergens kan bevestigen. Zelf heb ik geen carbon wielen al zit ik eraan te denken om een keer een tubewielsetje te kopen voor erbij.

JBERGH
Forum-lid

Gebruikersavatar JBERGH 01 aug 2013 22:42

thestudent schreef:Bij farsports kan je deze gewoon bestellen. Andere veel gebruikte aanbieders zijn bijvoorbeeld hongfu of dengfu. Ze worden ook veel op marktplaats aangeboden door "importeurs". Zij verkopen deze wielen dan met eigen stickers met wat opslag. Bekijk hier ook even "het grote china topic". Het is vrij lastig te zeggen welke aanbieder deze nu precies heeft gemaakt, maar ze doen in kwaliteit allemaal niet veel voor elkaar onder. Misschien dat iemand die precies deze wielen heeft het nog ergens kan bevestigen. Zelf heb ik geen carbon wielen al zit ik eraan te denken om een keer een tubewielsetje te kopen voor erbij.
Ik heb hier nog Vuelta Carbon Pro wielen liggen (waar tube banden opzaten) waar ik eventueel vanaf vanaf wil. Of zoek je iets specifieks?

( niet eigen foto by the way)

Ik ben van plan om een andere fiets op te gaan bouwen (ben pas een jaartje intensief bezig hiermee) en wil de tijdrit fiets van de hand doen en daarvoor een specialized carbon frame kopen! Dus dan zijn de Vuelta's overbodig.

Weet alleen nog niet wat voor frame, maar wil wel graag dat er een Di2 set van Shimano op kan en dan ook nog in het zwart :D
Laatst gewijzigd door JBERGH op 07 aug 2013 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 01 aug 2013 23:03

Best mooie wieltjes, maar ik denk dat ik wegblijf van wielen waar tegenwoordig geen spaken meer voor te vinden zijn. + ik gok alvast dat je geen campa rijdt.

JBERGH
Forum-lid

Gebruikersavatar JBERGH 01 aug 2013 23:06

thestudent schreef:Best mooie wieltjes, maar ik denk dat ik wegblijf van wielen waar tegenwoordig geen spaken meer voor te vinden zijn. + ik gok alvast dat je geen campa rijdt.
Ik rij allebei! Op de Stevens Shimano, op de specialized Campa

Plaats reactie