Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Zipp 303 vs 404 vs Reynolds

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6343
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 03 aug 2013 21:46

Inderdaad zeer strakke wielen - en zoals hierboven al beschreven : Waarom niet met carbon de bergen in ?? Zeker als het droog is tijdens je rit zie ik geen enkel bezwaar toch.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 aug 2013 21:56

Ik heb net weer 1000 km in de Provence gereden met m'n Assaults. Geen centje pijn.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 aug 2013 19:57

Vandaag de route van KBK met de Reynolds gereden. Heerlijke wielen, maar paar aandachtspuntjes.
- remmen is geen probleem
- heerlijk stijf
- mooie subtiele ratel
- zoeft mooi
- loopt fantastisch op strak asfalt.
- 10x beter dan de Mavic SR's.

Maar:
- met de steeds teleurstellendere kwaliteit van het belgische wegdek voel je alles *
- met 55km/u zit er een onbalans in (80mm ventiel?)
- hoge wielen in daal is windgevoeliger. Niet erg, maar Shamal is stabieler.
- mis de echte strakheid als ik een bocht in duik, maar daar verdenk ik de snelspanners icm de stijfheid van. Even met de Campa spanners testen. Op een goede rechte weg aanzetten gaat perfect.

Eerste conclusie: blij mee!!

* volgens mij kun je na nog twee winters in hele stukken wallonie niet meer fietsen zonder CX of atb. Wordt steeds erger/slechter. Het repareren is vaak ook pruts-lapwerk.
Less is bore

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 04 aug 2013 21:33

Had je die route gisteren gereden dan waren we elkaar misschien tegengekomen!

De bevoorrading van de tourtocht heb je niet nodig, zie foto gisteren in Tancremont (tussen Banneux en Pepinster)

Afbeelding

Maar het wegdek is al jaren slecht in die regio en heeft deze winter nog eens extra geleden. Desondanks rij ik er bijna elke week.
Er zijn ook grote stukken geheel vernieuwd de laatste jaren maar richting Banneux is het niet best.
Afbeelding

arthurvd
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 jun 2007 17:24

arthurvd 04 aug 2013 21:53

Daniel, wat vind je dan zo'n verschil met de Mavic SR's?
Cube LTD SL 2006 en Ridley Aedon 2008, Ultegra SL, Racing 3\'s.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 aug 2013 22:16

Lichter, reactiever, naven lopen (veel!) mooier.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13443
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 04 aug 2013 22:40

Ik vind de assaults iig super stijf, net de eerst rit gedaan. Gisteren wel even met diverse snelspanners getest en de stalen reynolds lijk wel het beste, wel zwaar degene die bij de assault zitten. Kan zijn dat de assault stijver zijn gezien er comp spaken inzitten ipv de lichtere aero lights.

Fiets stuurt wel wat nerveuzer maar ik vind dat wel lekker, ik rijd vrij netjes dus dan heb je daar weinig last van.

Onbalans ervaar ik wel wat, maar ik reed met een oude band en daar zit een hoogteslag ik.
Ik rijd met 60mm ventielen, haal je makkelijk.

Ik snap het carbon en remmen verhaal iig niet. Ik ervaar nagenoeg geen verschil in remkracht, achter reed ik nog even met mijn alu wiel en de knijpkracht was vrijwel gelijk.

Wind gevoelig weet ik niet, weinig wind vanavond, net 3 ofzo.

Plaats reactie