1x11 of dubbel ?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Met de info die jij geeft kan natuurlijk niemand zeggen of het wat voor je is.
Het kan wel of niet wat voor je zijn. Ligt eraan welke vertandingen je zoekt. Met meerdere losse tandbladen voor je bij je X01 of XX1 crank ben je flexibeler, maar je moet af en toe een ander blad monteren... Als je twijfelt zou ik gewoon voor een dubbel gaan... . Ik zou eerst voor mezelf uitzoeken wat je aan vertandingen wil hebben.
Al met al ligt het er aan waar je fietst en wat voor een fiets je hebt. Voor de racefiets biedt Sram ook nog steeds geen Red1 aan ofzo...
Al met al ligt het er aan waar je fietst en wat voor een fiets je hebt. Voor de racefiets biedt Sram ook nog steeds geen Red1 aan ofzo...
- opperhoofd
- Forum-lid
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48
Ik heb een combinatie van wat anders
1x10 of 2x10.
Een 11-36 casette, X.0 type 2 derailleur en een X.0 crank.
Voor de crank heb ik een spider met 42/28 kettingbladen en een "XX1"-achtig (van wolftoothcycling) 32 tands kettingblad dat ik kan monteren ipv de spider.
Afhankelijk van de locatie rij ik nu 1x10 of 2x10. Voor mij is 32x 11-36 voldoende in het gebied Hattem, Ommen, Holten.
1x10 of 2x10.
Een 11-36 casette, X.0 type 2 derailleur en een X.0 crank.
Voor de crank heb ik een spider met 42/28 kettingbladen en een "XX1"-achtig (van wolftoothcycling) 32 tands kettingblad dat ik kan monteren ipv de spider.
Afhankelijk van de locatie rij ik nu 1x10 of 2x10. Voor mij is 32x 11-36 voldoende in het gebied Hattem, Ommen, Holten.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40162
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Waarom zou je daar vanaf willen?
Volgens mij moet je met je aandrijflijn redeneren vanuit behoefte en niet (geheel) vanuit looks. De flexibiliteit van 2x10 overboord zetten voor een gatenkaascassette met enorme stappen tussen de versnellingen puur omdat je van die voorderrie en shifter af wil...
Volgens mij moet je met je aandrijflijn redeneren vanuit behoefte en niet (geheel) vanuit looks. De flexibiliteit van 2x10 overboord zetten voor een gatenkaascassette met enorme stappen tussen de versnellingen puur omdat je van die voorderrie en shifter af wil...
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik snap de vraag daarnaast ook totaal niet. Je weet zelf toch neem ik aan wel wat voor verzet je nodig hebt als je een XX1 groep overweegt.
Ik zou zelf wel weg komen met een 36, evt iets kleiner als het lang erg steil wordt. Maar om dan met een peperdure cassette te moeten rijden die ook nog een gatenkaas is, dat trekt me op dit moment toch niet echt.
Ik zou zelf wel weg komen met een 36, evt iets kleiner als het lang erg steil wordt. Maar om dan met een peperdure cassette te moeten rijden die ook nog een gatenkaas is, dat trekt me op dit moment toch niet echt.
Tuurlijk zijn die er... . Maar de opmerkingen over je vraag hebben betrekking op wat je wil... Op een XX1 crank kun diverse bladen monteren... 28, 30, 32, 34, 36, 38. Dus of het het wat voor je is ligt aan de behoeft van jouw gewenste overbrenging en ik denk dat je dat eerst moet uitzoeken...ahabike schreef:oke,overweeg de xo versie die uitkomt in september,geen mensen die ervaring hebben met de xx1 uitvoering?
Overigens Nino Schurter reed de laatste keer wel met een kettinggeleider, omdat bij erg ruig werk de ketting er alsnog wel kan afvallen (al zegt Sram dat een kettinggeleider niet nodig is vanwege de langere tanden).
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Nee joh, dat doen ze alleen maar omdat ze nu een direct mount voorderrie hebben. Anders zit die aansluiting er voor niks! Let maar op, ieder frame die dat heeft monteert een geleider op de XX1.
Ik rij met XX1 en ik vind het geweldig! Ik kan overal precies wegkomen met de 32 voor, dus ik hoef geen bladen te wisselen. Ik kan alleen niet bijtrappen op een hele steile afdaling. Maar dat deed ik toch al niet echt.
Ik rij met XX1 en ik vind het geweldig! Ik kan overal precies wegkomen met de 32 voor, dus ik hoef geen bladen te wisselen. Ik kan alleen niet bijtrappen op een hele steile afdaling. Maar dat deed ik toch al niet echt.
Owh, toch heb ik de ketting er bij UCI wedstrijden er een paar keer af zien vliegen (o.a. Albstadt), waarbij Bart Brentjes en Robe Warner er al over aan het discussiëren in hun racecommentaar... Dacht dat die geleider van Nino een extra zekerheid zou zijn... Maar zelf zou ik het ook wel zonder geleider geleider aandurven...japiecarbon schreef:Nee joh, dat doen ze alleen maar omdat ze nu een direct mount voorderrie hebben. Anders zit die aansluiting er voor niks! Let maar op, ieder frame die dat heeft monteert een geleider op de XX1.