Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 07 aug 2013 09:06

keultje schreef:ow mijn excucus mannen

maar scheelt dat bij de douane zoveel met of zonder stickers
Nee, ze hebben bij mij nog nooit de doos open gemaakt. Maar wat bedoel jij met stickers?
Want hij klijkt een beetje op een Venge, maar volgens mij niet geneg om een nepper te zijn.

RolfCanyon
Forum-lid
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 jul 2008 15:01
Locatie: Oss

RolfCanyon 07 aug 2013 09:37

Met of zonder stickers maakt echt niks uit. Douna maakt de doos niet open, nog nooit meegemaakt. Als je geluk hebt wordt je pakket bezorgt tegen minimale kosten en als je pech hebt moet je de waarde opgeven, that's it.
Canyon Ultimate SLX

sonicboy
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 aug 2010 20:19

sonicboy 07 aug 2013 09:59

rvo033467 schreef:Met of zonder stickers maakt echt niks uit. Douna maakt de doos niet open, nog nooit meegemaakt. Als je geluk hebt wordt je pakket bezorgt tegen minimale kosten en als je pech hebt moet je de waarde opgeven, that's it.
Vreemd, een maat van mij heeft iets helemaal anders meegemaakt. Weet niet of het iets te maken heeft met dat het in België gebeurt is, maar wil toch eens zijn ervaring meedelen.

Hij had een 'pinarello' dogma gekocht + stuur + zadelpen voor +-450 euro. Hij kreeg bericht van douane dat er iets was toegekomen voor hem en moest denk ik aankoopbewijs opsturen om aan te tonen dat voor hem was ofzo (hier ben ik niet zeker over). Dan kreeg hij bericht dat hij 400 euro invoerrechten moest betalen, wellicht omdat waarde niet was meegegeven op pakket en dat de rechten op prijs echte goederen werd berekend. Toen hij pakket thuis kreeg zag hij dat er andere plakband over was, wellicht was de doos opengedaan aan de douane.

Dus toch wel niet altijd zonder risico's om fake merkproducten in te voeren.

zlyrinx
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 jul 2007 20:46

zlyrinx 07 aug 2013 10:13

Ik wil deze wielen bij Flyxii bestellen: heeft iemand goede ervaring met deze wielen (of Flyxii zelf)?
http://www.flyxii.com/products_1.asp?menuid=362&id=1259

Specs:
Alu carbon velg 50mm in mat 3k / Pillar aero spaken / Novatec naven.

Het zou 415 dollar inclusief verzenden zijn. Aanzienlijk lager dan bijvoorbeeld een Farsports waar je ruim 600 dollar kwijt bent. Aangezien ik geen kat in de zak wil kopen (niet echt iig, het blijft chinees), zou ik graag jullie mening horen.

Tot slot, als ik het zou gaan doen, via welke organisatie kan je het pakket het best laten versturen?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 aug 2013 10:43

Heb je het gewicht van deze wielen ook gezien. Dat verklaart het prijsverschil met Farsports wel aardig volgens mij.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 07 aug 2013 11:12

zlyrinx schreef:Ik wil deze wielen bij Flyxii bestellen: heeft iemand goede ervaring met deze wielen (of Flyxii zelf)?
http://www.flyxii.com/products_1.asp?menuid=362&id=1259

Specs:
Alu carbon velg 50mm in mat 3k / Pillar aero spaken / Novatec naven.

Het zou 415 dollar inclusief verzenden zijn. Aanzienlijk lager dan bijvoorbeeld een Farsports waar je ruim 600 dollar kwijt bent. Aangezien ik geen kat in de zak wil kopen (niet echt iig, het blijft chinees), zou ik graag jullie mening horen.

Tot slot, als ik het zou gaan doen, via welke organisatie kan je het pakket het best laten versturen?
Er zijn forumleden die juist positief zijn over Flyxii, maar ik bestel er niet meer. De afwerking van de velgen die ik twee jaar geleden bestelde waren op zijn zachtst gezegd matig.

RolfCanyon
Forum-lid
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 jul 2008 15:01
Locatie: Oss

RolfCanyon 07 aug 2013 11:22

sonicboy schreef:
rvo033467 schreef:Met of zonder stickers maakt echt niks uit. Douna maakt de doos niet open, nog nooit meegemaakt. Als je geluk hebt wordt je pakket bezorgt tegen minimale kosten en als je pech hebt moet je de waarde opgeven, that's it.
Vreemd, een maat van mij heeft iets helemaal anders meegemaakt. Weet niet of het iets te maken heeft met dat het in België gebeurt is, maar wil toch eens zijn ervaring meedelen.

Hij had een 'pinarello' dogma gekocht + stuur + zadelpen voor +-450 euro. Hij kreeg bericht van douane dat er iets was toegekomen voor hem en moest denk ik aankoopbewijs opsturen om aan te tonen dat voor hem was ofzo (hier ben ik niet zeker over). Dan kreeg hij bericht dat hij 400 euro invoerrechten moest betalen, wellicht omdat waarde niet was meegegeven op pakket en dat de rechten op prijs echte goederen werd berekend. Toen hij pakket thuis kreeg zag hij dat er andere plakband over was, wellicht was de doos opengedaan aan de douane.
.


Wat ik begrepen heb van de Belgen is dat de douane daar veel strenger is en ook de invoerrechten zijn niet mis.
Laatst gewijzigd door RolfCanyon op 07 aug 2013 11:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Canyon Ultimate SLX

RolfCanyon
Forum-lid
Berichten: 305
Lid geworden op: 28 jul 2008 15:01
Locatie: Oss

RolfCanyon 07 aug 2013 11:25

w0uter schreef:
zlyrinx schreef:Ik wil deze wielen bij Flyxii bestellen: heeft iemand goede ervaring met deze wielen (of Flyxii zelf)?
http://www.flyxii.com/products_1.asp?menuid=362&id=1259

Specs:
Alu carbon velg 50mm in mat 3k / Pillar aero spaken / Novatec naven.

Het zou 415 dollar inclusief verzenden zijn. Aanzienlijk lager dan bijvoorbeeld een Farsports waar je ruim 600 dollar kwijt bent. Aangezien ik geen kat in de zak wil kopen (niet echt iig, het blijft chinees), zou ik graag jullie mening horen.

Tot slot, als ik het zou gaan doen, via welke organisatie kan je het pakket het best laten versturen?
Er zijn forumleden die juist positief zijn over Flyxii, maar ik bestel er niet meer. De afwerking van de velgen die ik twee jaar geleden bestelde waren op zijn zachtst gezegd matig.
Ik rijd al 3 jaar op eem frame van Flyxii, niks mis mee. Over de kwaliteit van de wielen kan ik niks zeggen. Over het versturen heb je volgens mij niks te zeggen. Gaat gewoon met hongkong post en hier met postnl. Mijn frame stond in ieder geval binnen een week op schiphol.
Canyon Ultimate SLX

zlyrinx
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 jul 2007 20:46

zlyrinx 07 aug 2013 12:52

@amclassic
Dat had ik gezien idd, maar alsnog vond ik het prijsverschil vrij fors. Gewicht maakt me op het vlakke toch niet zo gek veel uit. Weet je toevallig wat die pillar spaken zijn? B-merk van CX-Ray, maar wellicht uit dezelfde fabriek?

@wouter
Dank voor je input. Kan je iets specifieker zijn met wat je precies bedoelt met de afwerking? Mij gaat het er met name om dat het technisch gewoon betrouwbaar en in orde is. De rest maakt me niet zoveel uit.

@rolf
Thanks voor de info!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39576
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 aug 2013 13:30

Alsof "uit dezelfde fabriek" iets zegt over de kwaliteit. Een van de meest gehanteerde reclamesmoezen.
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 aug 2013 13:32

CX-Ray is een type spaken van Sapim. Pillar is een Taiwanees/Chinees spaken merk, ik heb er geen persoonlijke ervaringen mee.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 07 aug 2013 14:32

zlyrinx schreef:Ik wil deze wielen bij Flyxii bestellen: heeft iemand goede ervaring met deze wielen (of Flyxii zelf)?
http://www.flyxii.com/products_1.asp?menuid=362&id=1259

Specs:
Alu carbon velg 50mm in mat 3k / Pillar aero spaken / Novatec naven.

Het zou 415 dollar inclusief verzenden zijn. Aanzienlijk lager dan bijvoorbeeld een Farsports waar je ruim 600 dollar kwijt bent. Aangezien ik geen kat in de zak wil kopen (niet echt iig, het blijft chinees), zou ik graag jullie mening horen.

Tot slot, als ik het zou gaan doen, via welke organisatie kan je het pakket het best laten versturen?
415 is de prijs die je eerst in het zicht krijgt maar wat is dat aan het eind met verborgen kosten, extra's en verzending? Ik geloof het niet zo. Heb je dat op schrift?

Vervoerder kun je zelden kiezen, dat regelt de verkoper. Niet alle vervoerders zijn voor hun beschikbaar en grote kans dat ze naar Nederland aanzienlijk meer berekenen dan je hoopt.

Plaats reactie