Aktiv 8 binnenbanden
Nee, geen ervaring. Nooit gehoord ook. Zal wel uit de bekende oorden komen. Je bent toch niet gebonden aan de keuze van je fietsenmaker?
- ophetkantje
- Forum-lid
Heb er toevallig pas een paar gekocht (kopen vind ik in deze bijna een te groot woord, ze kosten vrijwel niets) heb er nu een klein 1000 km mee gereden, niets mis mee. Moet trouwens zeggen dat ik het verschil in verschillende merken binnenband nooit merk, heb met Vittoria, Bontrager, Michelin, Schwalbe gereden in de laatste jaren, merk nooit verschil. Wel een groot verschil: Latex, maar dat is dan ook gewoon een heel ander verhaal.
Ach, ik zeg ook maar wat
- thestudent
- Forum-lid HC
Deze gaan bij de fietsenmaker waar ik ze haal 4 voor 10 euro. Dan zitten ze niet eens in een doosje. Ze zijn zwaar, zullen wel zwaar rollen, maar voor in de trainingswielen prima. Hebben ook standaard een relatief lang ventiel. Alhoewel ik er laatst eentje had die spontaan klapte na zonder een duidelijke aanleiding bij het oppompen. Ik had er ook een keer een met een rare vervorming in het oppervlak. Die heb ik maar meteen weggegooid. Het is dus geen superspul, maar over het algemeen voldoet het prima. Maar het is beparen in de marge en een groot verschil met de latex binnenbanden in mijn andere wielen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- ophetkantje
- Forum-lid
Sinds mijn vorige bericht van 6 januari alleen nog maar met Aktiv acht binnenbanden gereden (uitgezonderd wedstrijden dan op latex). Zeker meer dan 8000km gemaakt dit seizoen en niet meer lek dan met andere binnenbanden. Heb ze eigenlijk nog nooit gewogen, maar denk dat ze inderdaad redelijk zwaar zijn. Voordelen voor mij, standaard een redelijk lang ventiel. geen los stukje in ventiel dat los kan gaan als je met een Lezyne pomp je band hebt opgepompt.
Ach, ik zeg ook maar wat
is gewoon goed ik heb ze ook meerder malen gehad nu dan een hele doos gekocht van ik geloof CST
En laten we eerlijk wezen of ze nu 10gr zwaarder of lichter zijn maakt toch helemaal niks uit.
En als je dat wel uitmaakt moet je gewoon je 2e bidon weggooien en je hebt gelijk ca 600 gram gespaart
En laten we eerlijk wezen of ze nu 10gr zwaarder of lichter zijn maakt toch helemaal niks uit.
En als je dat wel uitmaakt moet je gewoon je 2e bidon weggooien en je hebt gelijk ca 600 gram gespaart
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- daniel1975
- Forum-lid HC
En te dun is weer lekgevoeliger......amclassic-fan schreef:Een zware dikke binnenband laat de rolweerstand anders behoorlijk toenemen.
Kortom: wat is de ideale butyl biba?
Less is bore
Gewoon standaard Continental. 3,95 (ofzo) bij Bike-components.de
- daniel1975
- Forum-lid HC
Heb ik ook, en nog wat Vittorias. Ook prima.
Less is bore