Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke fietsband doen?

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5511
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 08 aug 2013 13:39

Mwah wel als je ook op training gewoon een fatsoenlijke bocht wil rijden. :P Ze gaan wel lang mee, niet lek, maar of het nu lekker rijdt? Nee dus...
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13449
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 08 aug 2013 13:43

Ik koop gewoon de banden die fijn rijden met veel grip en redelijk lekbestendig zijn.
GP4000s Michelin pro race of schwalbe ultremo.

Zo zonde van je geld een fiets van ruim over de 4000 euro en het hele rijconfort laten verknallen door een goedkoop stuf bandje. Wat kost nou een bandje ik rijd er zes per jaar, twee op de MTB en vier op de racer.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 08 aug 2013 13:53

wasbeer2006 schreef:Ik koop gewoon de banden die fijn rijden met veel grip en redelijk lekbestendig zijn.
GP4000s Michelin pro race of schwalbe ultremo.

Zo zonde van je geld een fiets van ruim over de 4000 euro en het hele rijconfort laten verknallen door een goedkoop stuf bandje. Wat kost nou een bandje ik rijd er zes per jaar, twee op de MTB en vier op de racer.
+1, bovendien, de meeste "wedstrijdbandjes" zijn ook wel te vinden voor rond de 25 euro, dat is een 10-tje duurder slechts dan de goedkope stugge banden, dat heb ik er wel voor over.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 08 aug 2013 16:13

Ik snap ook niet dat je zou willen bezuinigen op een bandje. Je fietst toch voor je plezier en dan wil je toch ook wat goeds voor het contact met de ondergrond. Het rubber bepaald wel voor een groot deel of je grip hebt of dat je op straat ligt. Echte wedstrijdrijders gebruiken niet eens clincher banden, maar tubes... ;). Clincher banden zijn voornamelijk voor recreatievelingen gemaakt zoals ik en velen (en wat amateur wedstrijdrijders natuurlijk)

Maar inderdaad vond ik de Fortezza Tricomps echt niet zo duur. Daarentegen vind ik ze erg lekbestendig en blijven mooi schoon wat steentjes betreft. Worden enigszins wat vierkant, maar dat heb is eigenlijk alleen bij mijn achterband. Binnenkort over een 500km of wat zal ik die ook weer vervangen (of eerder), maar na ruim 2500km binnen 5 maanden nu vind ik dat prima. Mijn meestal duurdere mtb banden zijn meestal na 1500km achter wel klaar... Maargoed veel mtb-banden voor tubeless gebruik zijn dan ook gelijk aan de wedstrijdbanden van het betreffende merk.

KDZ
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 nov 2012 09:23

KDZ 08 aug 2013 22:22

Ik ben allereerst voor safe en lui gegaan...
De fietsenmaker heeft er een GrandPrix onder gezet;
Kan ik altijd de schuld geven aan de fietsenmaker.
Volgens mij de gewone versie die hier ook genoemd is.
Ik beknibbel overigens niet ;)
Pijn is fijn

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 aug 2013 23:12

Blauweboon schreef: Ik rij al meer dan 5000+ km probleemloos op schwalbe lugano, niks mis mee voor training!
Tot je 3 druppen water tegen komt. Daarnaast rij je gewoon sneller lek.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 09 aug 2013 12:50

KDZ schreef:Ik ben allereerst voor safe en lui gegaan...
De fietsenmaker heeft er een GrandPrix onder gezet;
Kan ik altijd de schuld geven aan de fietsenmaker.
Volgens mij de gewone versie die hier ook genoemd is.
Ik beknibbel overigens niet ;)
Die zijn volgens mij gewoon van goed Black Chili rubber, wel wat zwaar maar ook degelijk. Maar een buitje op de weg kan geen kwaad met die dingen... Ja, lui en safe. Dan is het idd makkelijker wat de fietsenmaker monteert, en betaal je toch al teveel vs. het zelf doen... ;). Plus vaak de hoofdprijs voor de band, maargoed gemak dient de mens. Ik ben vandaag ook bij de kapper geweest om mijn haar te laten knippen, doe ik ook niet zelf... :)

KDZ
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 nov 2012 09:23

KDZ 10 aug 2013 12:02

Suntoro schreef:
KDZ schreef:Ik ben allereerst voor safe en lui gegaan...
De fietsenmaker heeft er een GrandPrix onder gezet;
Kan ik altijd de schuld geven aan de fietsenmaker.
Volgens mij de gewone versie die hier ook genoemd is.
Ik beknibbel overigens niet ;)
Die zijn volgens mij gewoon van goed Black Chili rubber, wel wat zwaar maar ook degelijk. Maar een buitje op de weg kan geen kwaad met die dingen... Ja, lui en safe. Dan is het idd makkelijker wat de fietsenmaker monteert, en betaal je toch al teveel vs. het zelf doen... ;). Plus vaak de hoofdprijs voor de band, maargoed gemak dient de mens. Ik ben vandaag ook bij de kapper geweest om mijn haar te laten knippen, doe ik ook niet zelf... :)
Kapper meteen de benen ff meegenomen?
Heb zelf de wintervacht er nog op;
Begrijp nog niet echt waarom benen geschoren moeten worden; Is dat ijdelheid, snelheidswinst of herstelgemak bij letsel?
Heb met de gp band de eerste KOM alweer binnen gesleept ;)
Pijn is fijn

berge1
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 aug 2011 09:45
Locatie: Hellevoetsluis

berge1 10 aug 2013 13:39

ik rijdt met de 4000s en de ultrasport. vind ze beide goed.
ik merk alleen wel dat bij nat weer of vochtige weg de ultrasports eerder gaan glijden.
ook slijten ze wat harder.

KDZ
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 nov 2012 09:23

KDZ 10 aug 2013 13:46

berge1 schreef:ik rijdt met de 4000s en de ultrasport. vind ze beide goed.
ik merk alleen wel dat bij nat weer of vochtige weg de ultrasports eerder gaan glijden.
ook slijten ze wat harder.
Ter indicatie...
Zo'n 2000km met de ultrasport gereden;
Pijn is fijn

berge1
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 aug 2011 09:45
Locatie: Hellevoetsluis

berge1 11 aug 2013 09:48

KDZ schreef:
berge1 schreef:ik rijdt met de 4000s en de ultrasport. vind ze beide goed.
ik merk alleen wel dat bij nat weer of vochtige weg de ultrasports eerder gaan glijden.
ook slijten ze wat harder.
Ter indicatie...
Zo'n 2000km met de ultrasport gereden;
ik kom iets hoger uit, denk rond de 3000km.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39534
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 aug 2013 10:33

Ik laat ook mijn fietsplezier niet verpesten door trekkerbanden onder mijn fiets in de winter. Heb al negatieve invloeden genoeg dan ;)
amclassic-fan schreef:
Blauweboon schreef: Ik rij al meer dan 5000+ km probleemloos op schwalbe lugano, niks mis mee voor training!
Tot je 3 druppen water tegen komt. Daarnaast rij je gewoon sneller lek.
Waar rij jij eigenlijk mee in de winter?
Less is bore

Plaats reactie