Cannondale
-
- Forum-lid
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 06 dec 2009 17:27
En wat is een korte rit? ik heb net 1,5 u gefietst maar vind het dan wel lekker om drinken bij me te hebben..volgens mij zelfs nodig voor je lijf.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13788
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Toch apart de cannondale bidons zijn zelfs + 800mlhavana schreef:Dat zou nog wel eens tegen kunnen vallen, want de garantie vervalt bij gebruik bidons > 500 ml. Dit is mij per email verteld door Cannondale zelf. Nu moeten ze natuurlijk eerst maar eens aantonen dat het euvel veroorzaakt is door een te grote bidon, maar toch.
Wat ik soms, bij slechten wegen uit een soort voorzorg wel doe ik eerst uit beide bidons een slokje. Als je gaat kijken, hoe lang rijd je nou op je onderbuis met meer dan 500ml?
Op de mtb doe ik het soms ook, maar meestal een camelbag. Op de racefiets zijn die overigens voor de goede orde verboden
In mijn lange trainingsronde staan tussen Scheveningen en Zandvoort wel 10 van die bijvul kranen, hebben ze netjes gemaakt en anders een benzinepomp pakken. Ik ben ook een veeldrinker met die warme weken gewoon ruim 1 bidon per uur.
Paar redenenhavana schreef:Waarom zou je in vredesnaam een rugzak omdoen als je bidonhouders hebt?
- * Omdat het drinken op die manier makkelijker voorhanden is.
*Een drinkrugzak meer inhoud heeft dan een (thermo)bidon.
*Minder stops om te foerageren.
*Bidons nog wel eens uit de beugel schieten en over de straat rollen
Kan wel wezen, het mag gewoon niet!Nicosch schreef:Paar redenenhavana schreef:Waarom zou je in vredesnaam een rugzak omdoen als je bidonhouders hebt?
- * Omdat het drinken op die manier makkelijker voorhanden is.
*Een drinkrugzak meer inhoud heeft dan een (thermo)bidon.
*Minder stops om te foerageren.
*Bidons nog wel eens uit de beugel schieten en over de straat rollen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Zijn toch allemaal voordelen die geenszins opwegen tegen het enorme nadeel van zo'n zak. Het zit vreselijk, drank wordt er lauw in en het ziet er niet uit.
-
- Forum-lid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
@53x11: hahaha, die regels hang ik op de wc, ge-wel-dig!!!
@havana: zo'n zak ziet er inderdaad gek uit op een racefiets. Maar een goeie camelbak zit absoluut niet in de weg hoor. Althans, op de mtb dan, want dan draag ik m wel.
@havana: zo'n zak ziet er inderdaad gek uit op een racefiets. Maar een goeie camelbak zit absoluut niet in de weg hoor. Althans, op de mtb dan, want dan draag ik m wel.
Michiel
-
- Forum-lid
- Berichten: 1486
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25
Dat bidons van een bepaald merk zijn zegt bar weinig over de geschiktheid voor een bepaalde situatie.
Even aanhaken bij de kwetsbaarheid van de lichte racefietsen van carbon anno 2013
Een aantal vragen die ik me zelf afvraag.
a Hoelang gaat nu een C'dale Synapse carbon frame mee(gekocht vorig jaar) ongeveer (gemiddeld) bij
"normaal" gebruik van 2 ritten in de week zeg maar.Zo'n 3000 -max 3500 km per jaar.
b Hoelang gaan de Ultegra groepen mee en zijn er ook onderdelen van de groep die eerder
kans hebben op slijtage.
c. Hoelang gaat een carbonnen FSA crank mee.
bij gemiddeld gebruik:
van een rekreatieve fietser op vlak terrein(noorden).
Is het niet zo dat de groepen ....de fiets nu "overleven" in mijn situatie?
Natuurlijk is een cassette en ketting of eens een kabelje gewoon onderhoud,
ben benieuwd naar jullie kennis daarover of ondervinding/mening.
Een aantal vragen die ik me zelf afvraag.
a Hoelang gaat nu een C'dale Synapse carbon frame mee(gekocht vorig jaar) ongeveer (gemiddeld) bij
"normaal" gebruik van 2 ritten in de week zeg maar.Zo'n 3000 -max 3500 km per jaar.
b Hoelang gaan de Ultegra groepen mee en zijn er ook onderdelen van de groep die eerder
kans hebben op slijtage.
c. Hoelang gaat een carbonnen FSA crank mee.
bij gemiddeld gebruik:
van een rekreatieve fietser op vlak terrein(noorden).
Is het niet zo dat de groepen ....de fiets nu "overleven" in mijn situatie?
Natuurlijk is een cassette en ketting of eens een kabelje gewoon onderhoud,
ben benieuwd naar jullie kennis daarover of ondervinding/mening.
Hoe lang 'iets mee gaat' tjah. Fiets je in regen/bij pekel, wat pleeg je aan onderhoud* et cetera...
Een automotor KAN 500.000km draaien maar als er niet tijdig onderhoud wordt gepleegd (lees niet) dan kan het ook zo zijn dat de motor niet verder komt dan 80.00km. Ik schets even een voorbeeld
* ik bedoel dan niet vervangen maar meer schoonmaken, vetten et cetera..
Een automotor KAN 500.000km draaien maar als er niet tijdig onderhoud wordt gepleegd (lees niet) dan kan het ook zo zijn dat de motor niet verder komt dan 80.00km. Ik schets even een voorbeeld
* ik bedoel dan niet vervangen maar meer schoonmaken, vetten et cetera..
Addict R1
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13788
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Om ook een beeld te geven.
Mijn vorige carbon mtb heeft in zes jaar 40k gemaakt. Wel 70% wegkilometers, maar de rest ook echt mtb werk.
Alles met dezelfde xtr en x0, behalve slijtage onderdelen niets hoeven te vervangen.
Dus crank, derrie,s en remmen zijn dezelfde , sterker ze zitten nu al een jaar op mijn pekkel fiets. Zolang je niet op je plaat gaat slijt dat met goed onderhoud echt niet.
Mijn vorige carbon mtb heeft in zes jaar 40k gemaakt. Wel 70% wegkilometers, maar de rest ook echt mtb werk.
Alles met dezelfde xtr en x0, behalve slijtage onderdelen niets hoeven te vervangen.
Dus crank, derrie,s en remmen zijn dezelfde , sterker ze zitten nu al een jaar op mijn pekkel fiets. Zolang je niet op je plaat gaat slijt dat met goed onderhoud echt niet.
Heeft er iemand enig idee of de Supersix versie van 2014 wezenlijk gaat veranderen tov 2013?
Kleurtjes zullen ongetwijfeld wijzigen, maar geld dat ook voor soort carbon etc. Met andere woorden moet ik nog wachten voor aanschaf of toch een 2013 met einde seizoen korting meepikken?
Kleurtjes zullen ongetwijfeld wijzigen, maar geld dat ook voor soort carbon etc. Met andere woorden moet ik nog wachten voor aanschaf of toch een 2013 met einde seizoen korting meepikken?