Cervélo
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Voor echte Cervelo fans een vanzelfsprekendheid, maar voor mij een nog onbekend terein...wat is nu het verschil tussen eeen R-serie en een S-serie , behalve dat de R meer allround is en de S meer aerodynamisch ? En wat zou de beste keuze zijn, als je maar 1 fiets kiest, en deze vnl in Nederland/Belgie gebruikt?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Gewicht, een R is lichter dan een S. R is ook stijver en idd de allrounder van de 2 en dus de beste keuze als je maar 1 fiets hebt.
Je kunt met beide fietsen echter prima vooruit in Ned/Bel. Ga voor de fiets die je het meest aanspreekt.
Je kunt met beide fietsen echter prima vooruit in Ned/Bel. Ga voor de fiets die je het meest aanspreekt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 13 jan 2013 23:34
- Locatie: Amsterdam-Bergen
Geometrie. Ik dacht dat er verschillen waren in stack en reach tussen de R en de S.
De geometrie tussen de modellen is sinds 2011 iets veranderd. Het balhoofd is bij de R wat langer gemaakt. De modellen voor die tijd hebben dezelfde geometrie.
De R is lichter, de S is meer aerodynamisch. Ik reed op een R3sl (2009) en nu op een S3 (2011). Merk ik verschil, mwha. Een beetje. De S is wat zwaarder, maar dat is slechts 500 gram in totaal. Qua comfort doen ze niet veel voor elkaar onder, de R3sl was iets rustiger in rijgedrag. Maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat ik toen een 54 reed en nu een 51 en dus sportiever op mijn fiets zit.
De S3 schijnt wel meer comfort te bieden dan de S2, maar uit eigen ervaring kan ik je daar niets over zeggen. Hoe de verhoudingen tussen de S2, S3 en S5 zijn, weet ik ook niet.
Tja, welke is het meest alround. Kijkend naar de profs, wordt de R serie vooral in bergachtig gebied ingezet en de S3 in vlak terrein. Maar ja, als je alles moet doen wat de profs doen, dan heb je nog wel even te gaan.
Ik zou gewoon gaan voor de fiets die je het mooist vind en daar dan achteraf een goede reden voor verzinnen
De R is lichter, de S is meer aerodynamisch. Ik reed op een R3sl (2009) en nu op een S3 (2011). Merk ik verschil, mwha. Een beetje. De S is wat zwaarder, maar dat is slechts 500 gram in totaal. Qua comfort doen ze niet veel voor elkaar onder, de R3sl was iets rustiger in rijgedrag. Maar dat kan ook te maken hebben met het feit dat ik toen een 54 reed en nu een 51 en dus sportiever op mijn fiets zit.
De S3 schijnt wel meer comfort te bieden dan de S2, maar uit eigen ervaring kan ik je daar niets over zeggen. Hoe de verhoudingen tussen de S2, S3 en S5 zijn, weet ik ook niet.
Tja, welke is het meest alround. Kijkend naar de profs, wordt de R serie vooral in bergachtig gebied ingezet en de S3 in vlak terrein. Maar ja, als je alles moet doen wat de profs doen, dan heb je nog wel even te gaan.
Ik zou gewoon gaan voor de fiets die je het mooist vind en daar dan achteraf een goede reden voor verzinnen
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Heren en dames??
Ik ben me aan het orienteren op een nieuw frame dat mijn 8 jaar oude Storck C1.1 moet gaan vervangen.
Ik heb eigenlijk twee kandidaten. Een Cervelo R3 of R5 of een colnago C59. Ik zou ook nog een Parlee Z5sli kunnen noemen, maar deze is me toch echt te duur. Zowel een Cervelo als een Colnago C59 kan je voor een goede prijs kopen. De Cervelo zou me qua geometrie het beste passen waardoor ik zo goed als geen spacers nodig zou hebben omdat de head tube wat langer is. De Colnago roept de meeste emotie bij me op.
De vraag die ik wil stellen is of de issues tussen Campagnolo groepen en Cervelo BBright nog steeds bestaan. Met andere woorden; ik wil een Record ultra torque crankset kunnen gebruiken en ik wil absoluut geen gekraak horen. Ik zag dat C-bear cups heeft voor BBright in combinatie met Cervelo. Werken deze cups/bearing het beste, of zijn de cups/bearings van campa voor BBright beter. Andere suggesties?
Zitten er nog verschillebn tussen R3 en R5 frames van 2011, 2012 en 2013?
Moet ik nog op zaken letten?
Thanks.
Ik ben me aan het orienteren op een nieuw frame dat mijn 8 jaar oude Storck C1.1 moet gaan vervangen.
Ik heb eigenlijk twee kandidaten. Een Cervelo R3 of R5 of een colnago C59. Ik zou ook nog een Parlee Z5sli kunnen noemen, maar deze is me toch echt te duur. Zowel een Cervelo als een Colnago C59 kan je voor een goede prijs kopen. De Cervelo zou me qua geometrie het beste passen waardoor ik zo goed als geen spacers nodig zou hebben omdat de head tube wat langer is. De Colnago roept de meeste emotie bij me op.
De vraag die ik wil stellen is of de issues tussen Campagnolo groepen en Cervelo BBright nog steeds bestaan. Met andere woorden; ik wil een Record ultra torque crankset kunnen gebruiken en ik wil absoluut geen gekraak horen. Ik zag dat C-bear cups heeft voor BBright in combinatie met Cervelo. Werken deze cups/bearing het beste, of zijn de cups/bearings van campa voor BBright beter. Andere suggesties?
Zitten er nog verschillebn tussen R3 en R5 frames van 2011, 2012 en 2013?
Moet ik nog op zaken letten?
Thanks.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Ik heb mijn antwoord al gevonden op het Cervelo forum.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
Campa heeft zelf toch ook cups...
Appeltje, eitje voor mij hoor. De keuze uit veel kleuropties bij Colnago zou voor mij al de beslissing geven of je moet natuurlijk van zwart, wit en euhh... houden. Daarnaast vind ik ook dat de Colnago veel "tijdslozer" is, zelfs na bv 8 jaar.boswielrenner schreef: De Colnago roept de meeste emotie bij me op.
Zeggen ze niet dat: "een hond een afspiegeling is van baasje"? Vreemd vergelijk misschien maar anders uitgedrukt: "welke fiets zou het meest een afspiegeling van jou zijn"?
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.