Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Mio Cyclo

pietr75
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2013 23:00

pietr75 13 aug 2013 21:52

Hallo,
Als het goed is krijg ik morgen ook mijn Mio Cyclo 505 HC.
Nu heb ik alvast 1 vraagje. Kun je hier ook de nationale fiets knoop punten invoeren en dan later na rijden?
Groet,
Pieter

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 13 aug 2013 23:05

Ik gebruik zelf altijd ridewithgps.com in plaats van mioshare. Een van de kaartopties daarbij is de open cycle map waarop de fietsknooppunten staan aangegeven. Als je daarop een route maakt en die overzet naar je mio werkt dat uitstekend. Succes met je 505.

Nicami
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 aug 2013 19:21

Nicami 14 aug 2013 08:15

Net een nieuwe racefiets gekocht en ben mij nu aan het orienteren over welk navigatiesysteem ik zal nemen. Nu is mijn vraag: is de mio compatible met de MAC die ik hier heb staan? Kan het op hun site niet vinden, hier inhet begin van het forum dacht ikgelezen te hebben van niet, maar die post is inmiddels behoorlijk oud en wie weet is dat inmiddels veranderd?

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 14 aug 2013 18:07

@ Nicami
Ik denk dat je die vraag op de facebook pagina van Mio moet stellen. Dan krijg je meestal redelijk snel van Mio zelf antwoord.
Groet
https://www.facebook.com/mionederland

Nicami
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 aug 2013 19:21

Nicami 14 aug 2013 22:35

Bedankt voor je reactie Bobels. Ik had al zitten zoeken op FB maar kon ze zo gauw daar niet vinden. Kwam wel op een blog uit die de verschillende navigatiesystemen vergeleek. Daar stond dat de Mio compatibel is met de Mac....

twinny
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 dec 2012 10:37

twinny 15 aug 2013 21:47

Mio share kent ook de knooppunten , deze instelling kan je selecteren en dan staan ze op de landkaart op het scherm van je share.
Apex Flare 3.0 Disc Di2 QS45 Carbon Disc
Gs1200 lc Rallye

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 aug 2013 23:08

Kun je van de eenvoudigste Mio (105) gereden tochten eenvoudig exporteren? In welk format worden ze weggeschreven (i.v.m. analyse in 3rd party programma's / strava)

(Excuses als deze vraag al eerder is gesteld, kon het antwoord zo snel niet vinden in dit topic)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 aug 2013 08:35

Nicami schreef:Bedankt voor je reactie Bobels. Ik had al zitten zoeken op FB maar kon ze zo gauw daar niet vinden. Kwam wel op een blog uit die de verschillende navigatiesystemen vergeleek. Daar stond dat de Mio compatibel is met de Mac....
Hier staat dat je je toestel niet kan updaten met MAC.
Mac

MioShare is nu compatibel met Mac wanneer u de Safari browser gebruikt. Helaas is het nog niet mogelijk om software updates te downloaden en installeren op uw Cyclo toestel met behulp van Mac besturingssystemen.

Bron: http://service.mio.com/m0100/F0110_Down ... =Nederland
I know myself like no one else
Nothing to defend

Nicami
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 aug 2013 19:21

Nicami 16 aug 2013 13:04

Hmmmm....dat is dan weer minder dat je hem niet kan updaten!

Ik dacht er uit te zijn en voor de Mio te kiezen, maar wat heb je er aan als je hem niet kan updaten? Ik heb een MAC, mijn ouders hebben ook een MAC anders had ik het daar nog kunnen doen.....

pee
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 sep 2012 22:06
Locatie: Best

pee 16 aug 2013 16:39

Voor de mensen die nog een 305 met hartslag en cadansmeter en West-Europese kaarten zoeken:

http://www.voelkner.de/products/308261/ ... puter.html

Had m'n twijfels bij de omschrijving, dacht dat ik een Duitsland-versie oid zou ontvangen. Maar vandaag de complete set binnengekregen en het is echt de West Europa versie met HR en Cadans... ongelooflijk dat deze firma hem voor dat geld kan aanbieden (zeker 50-60 euro goedkoper dan de rest van het internet).

MioCyclo
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 20 jun 2012 12:19

MioCyclo 20 aug 2013 10:08

Nicami schreef:Net een nieuwe racefiets gekocht en ben mij nu aan het orienteren over welk navigatiesysteem ik zal nemen. Nu is mijn vraag: is de mio compatible met de MAC die ik hier heb staan? Kan het op hun site niet vinden, hier inhet begin van het forum dacht ikgelezen te hebben van niet, maar die post is inmiddels behoorlijk oud en wie weet is dat inmiddels veranderd?
@Nicami

Dank voor je vraag. MioShare is inmiddels compatibel met MAC, alleen het updaten is nog niet mogelijk. Uiteraard wordt dit ook spoedig mogelijk. Je kan onze Facebook-pagina (Facebook.com/MioNederland) in de gaten houden voor meer informatie hierover. Daarnaast vind je meer informatie over de compatibiliteit van MioShare via de onderstaande link:

http://service.mio.com/m0100/F0110_Down ... =Nederland

Groet, Mio

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 29 aug 2013 12:28

Nieuwe Mio Cyclo 310-lijn en stuurhouder

bron: Mio
--------------------------------------------------------------------------------

Mio introduceert met zijn Cyclo 310 productlijn een opvolger van de eerder uitgebrachte Cyclo 300 Serie. De reeks bestaat uit de volgende fietsnavigatiesystemen: de Cyclo 310, 315 en 315 HC, die vanaf het vierde kwartaal van dit jaar verkrijgbaar zullen zijn. De 310 Serie moet de software functionaliteit van de Cyclo 500 combineren met een anti-glare flat screen en een lichtgewicht design. Daarnaast komt het bedrijf met een nieuwe, verstelbare stuurhouder op de proppen, die compatibel is met alle Mio Cyclo producten.

De Cyclo 310 reeks is uitgerust met de meest recente software van de 300 reeks, inclusief de Mio Surprise Me functie, waarmee je drie verrassings-fietsroutes kunt uitstippelen die gebaseerd zijn op de tijd, afstand of bestemming die je invoert. Daarnaast wordt voorozien in een verbeterde buzzer en een LED lampje dat aangeeft wanneer het toestel aan het opladen is.

De belangrijkste kenmerken op een rijtje:
•Dun, lichtgewicht design - flat screen met anti-glare, in zonlicht leesbaar scherm
•Grote bedieningsknoppen op het scherm en een eenvoudige menu-structuur
•Vooraf geïnstalleerde fiets- en autowegenkaarten
•Surprise Me functie
•Turn-by-turn instructies
•Duurzame oplaadbare batterijen - moeten tot 12 uur mee kunnen gaan
•Waterbestendig (IPX7)

Extra functies van de Mio Cyclo 315 en de Cyclo 315 HC:
•Work-out programma’s - voor indoor en outdoor trainingen
•Shake & Share - routes delen met andere Cyclo 305, 315 of 505 toestellen door de Cyclo 315 op en neer te bewegen
•Geïntegreerde ANT+-sensor – aan te sluiten op hartslagmonitor, cadanssensor en wielsensor
•De Cyclo 315 HC wordt geleverd inclusief een draadloze hartslagmonitor, cadanssensor en wielsensor

Adviesprijzen:
•Cyclo 310 met Regionale Kaarten € 279,99
•Cyclo 315 met West-Europa Kaarten € 329,99
•Cyclo 315 HC met West-Europa Kaarten € 379,99

De stuurhouder is verkrijgbaar als accessoire tegen een adviesprijs van € 39,99 en zal vanaf oktober 2013 verkrijgbaar zijn bij fietszaken.


Afbeelding

Plaats reactie