Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Racefiets vriendin laag budget

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6014
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 15 aug 2013 13:05

tobiasdekker schreef:Heeft de Scatto de voorkeur boven de batavus/giant volgens jou?
Ik denk dat je gewoon moet gaan kijken en proberen. Op een foto ziet het er misschien mooi uit, maar het kan in het echt tegen vallen (op verschillende vlakken). Ik denk dat deze drie prima opties (op papier) zijn. Nu kijken hoe ze in het echt zijn.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

tbx
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mei 2009 23:09

tbx 15 aug 2013 13:11

Als je je vriendin niet voorgoed wil genezen van het fietsen zou ik in ieder geval op het volgende letten:
- Neem een triple. Als ze een sportverleden heeft lukt een compact in de bergen misschien, maar laat die Scatto met zijn dubbel beter staan.
- Neem geen te lang frame. Als ze in een afdaling moet reiken naar de remmen is het gevoel van controle en daarmee de lol er snel af. De vrouwen in mijn omgeving die 1,70 zijn rijden meestal een 50cm c-c . 53cm bovenbuis. Dus 53/54 staande buis lijkt me wat enthousiast. Nadeel is wel dat die kleine maten op marktplaats als warme broodjes gaan.
Dus beter een mannenframe in een maatje kleiner en dan zadelpen omhoog en stuurpen met een spacertje of een wat korter vrouwenframe.

Plaats reactie